این مسابقه به منظور شناسایی ظرفیتهای اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی جزیره هرمز طراحی شده که از هر گروه یک نفر انتخاب میشود و در نهایت ۳ نفر به فینال میرسند.
از فردا شب صورت میگیرد؛
![](https://ana.press/files/fa/news/1401/8/3/51264_734.jpg)
به گزارش گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، مسابقه «جواهر سرخ» که پیش از ایام محرم و صفر به روی آنتن شبکه نسیم رفته بود، پخش خود را از سر گرفت. این مسابقه در جزیره هرمز تصویر برداری شده و قرار است پخش آن از فردا چهارشنبه چهارم آبان ماه ساعت ۲۳ با بازپخش چند قسمت ابتدایی که پیش از ماه محرم روی آنتن رفته بود، از سر گرفته شود.
وی ابراز امیدواری کرد: در نظر داریم در صورت صلاحدید مدیریت شبکه، فصلهای بعدی این مسابقه در جزایر و شهرهای دیگری همچون اروند، چابهار و.. برگزار شود تا به شناسایی ظرفیتهای اقتصادی و اجتماعی آنها بیانجامد.
تهیه کننده «جواهر سرخ» تصریح کرد: فضای مسابقه در لوکیشنهای باز است و اجرای این مسابقه را «کامران تفتی» بر عهده دارد و بازیگرانی همچون شبنم قلی خانی، مهران رجبی، مهدی صباحی و .. در این مسابقه حضور دارند.
انتهای پیام/
منبع: https://ana.press/fa/news/810999/%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%AC%D8%AF%D8%AF-%D9%BE%D8%AE%D8%B4-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%B1-%D8%B3%D8%B1%D8%AE-%D8%AF%D8%B1-%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87-%D9%86%D8%B3%DB%8C%D9%85
رحیمی با قدردانی از مسئولان ذیربط و همچنین مردم شهیدپرور جزیره هرمز، خاطرنشان کرد: در این مدت مردم ما را بسیار همراهی کردند و کمکحال ما بودند.
وی ابراز امیدواری کرد: این برنامه بتواند با معرفی ظرفیت فرصت سرمایه گذاری و بومی گردی، به توسعه این جزیره کمک کند.
رحیمی در ادامه اضافه کرد: ما سعی کردیم از مشارکت مردمی در جزیره هرمز استفاده کنیم به همین دلیل برخی داورها را از بومیان جزیره انتخاب کردیم.
وی با اشاره به سبک مسابقه گفت: «جواهر سرخ» سبک اجتماعی و زندگی دارد و در طول مسابقه، جاذبههای گردشگری و طبیعی جزیره، غذاهای هرمز، فضای اشتغال و… را نشان میدهیم و سعی داریم نقشی در کارآفرینی و تولید کسب و کار موثر ایفا کنیم. در این مسابقه همچنین کلید واژههایی که در جزیره هرمز درخصوص آداب و فرهنگ جزیره هرمز وجود دارد انعکاس داده شده است.
محمد رحیمی، تهیهکنندهی برنامههای تلویزیونی درخصوص طرح اولیهی مسابقه «جواهر سرخ» گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری برای شناسایی توانمندیهای هرمزگان و ظرفیتهای حائز اهمیت این استان، ما به سهم خود در رسانه ملی سعی کردیم بخشهای مختلفی که در حوزه سرمایه گذاری و اقتصادی وجود دارد شناسایی کنیم و با تولید یک اثر آن را انعکاس دهیم. از همین رو بیش از ۹ ماه، با تشکیل اتاق فکرهای مختلفی برای ساخت برنامهای با این مضمون و توجه به ظرفیتهای اقتصادی و برگزاری جلسات متعدد در خصوص محتوای کار، به اینجمعبندی رسیدیم که برنامهای با ساختار جدید و رویکرد نمایشی و مسابقهای در جزیره هرمز تولید کنیم.
مسابقه «جواهر سرخ» که پیش از ایام محرم و صفر به روی آنتن شبکه نسیم رفته بود، پخش خود را از سر گرفت.