آموزش گردشگری چه نقشی در این صنعت دارد؟ گردشگری بهار | jarastour

شما نمی توانید اتاق هتل را به خانه ببرید – فقط می توانید از اقامت در اتاق هتل و همه امکاناتش لذت ببرید. اقامت در یک اتاق هتل در طول یک هفته، هر روز با روز قبل تفاوت دارد. چرا که محصول همیشه در رابطه با تجربه ای است که مشتری به دست می آورد.

کاربران تور

متاسفانه بیماری کرونا ویروس باعث شد تا بسیاری از این صاحبان مشاغل با ضررهای میلیون دلاری رو به رو شوند و اکنون برای بازگشت فعالیت در سطح جامعه، نیاز بسیار زیادی به کمک های دولت دارند. در نهایت باید به این موضوع اشاره کرد که سرمایه گذاری دولت در چنین بخش هایی باعث درآمدزایی و کسب درآمد چند برابری خواهد شد و شرایط اقتصادی جامعه با پیشرفت عظیم روبرو خواهد شد. به عنوان مثال شهر توریستی مشهد به دلیل وجود حرم امام رضا (علیه السلام) منجر به افزایش گردشگران مسلمان به داخل کشور شده و در مقابل کشور سوریه طی چندین سال گذشته به دلیل اشغال شدن توسط داعش، با کاهش و نبود توریست های مذهبی از کشورهای دیگر همراه بوده است. به طور حتم ورود تروریست ها به یک محیط جغرافیایی می تواند منجر به افت شدید گردشگران شده و صنعت گردشگری یک کشور را تهدید کند و در مقابل در یک منطقه دورتر منجر به توسعه صنعت گردشگری یک کشور شود. اصولا در دنیای امروز گردشگری به مبحثی جهانی و صنعتی تبدیل شده است و این صنعت گسترده بخش عظیمی از درآمد سالانه کشورها را بخود اختصاص داده است.

  • به منظور توسعه صنعت گردشگری| توريسم ساخت زيربناهايي از قبيل هتل، فرودگاه و سيستم حمل و نقل و غيره در اولويت قرار دارد که نيازمند اقدامات دولتي است .
  • صنعت هواپیمایی نقش مهمی در صنعت مسافرتی مدرن ایفا می کند و امکان دسترسی به مسافران داخلی و خارج از کشور را فراهم می کند و به آنها اجازه می دهد تا به سرعت از طریق هواپیماها به مقصد مورد نظر خود برسند.
  • با تغییر جمعیت و توسعه فناوری روند جدیدی در صنعت گردشگری به وجود آمده است.
  • در حالی که توریست ها ممکن است از مکان های بکر اردو بزنند ، اماکن اردوگاه های تجاری بسیار محبوب و اغلب مناسب تر هستند.
  • حدود 5000 سال پیش، تغییرات آب و هوا، کاهش شرایط غذا و سرپناه مهاجمان هوسران باعث شدند که مردم خانه های خود را ترک کنند تا به جای دیگری پناه ببرند.

رستوران ها یا غذاخوری ها یکی از اصلی ترین راه هایی است که گردشگران غذا می خورند و در سفرهای خود معاشرت می کنند. این طبقه شامل همه چیز ، از رستوران های فست فود مانند مک دونالد و KFC گرفته ، تا رستوران های خانوادگی و رستوران های مجلل است که غذاهای متنوعی را ارائه می دهند. سفرهای دریایی نیز زیر بخش مسکن قرار می گیرند ، زیرا مسافرهای دریایی به نوعیدارای اقامتگاه می باشند.

سرمایه گذاری برای جذب سرمایه

کشور ایران دارای پتانسیل بالا در بخش گردشگری بوده که این امر موجب شده است تا نقش مهمی در توسعه اقتصاد مقاومتی کشور ایجاد شود. صنعت گردشگری از جمله مهم ترین معیارها در جهت توسعه اقتصادی یک کشور به شمار می رود که بهبود وضعیت درآمد و اشتغال زایی در این صنعت منجر به توسعه پایدار مقاومتی خواهد شد. همه ما میدانیم که کشور ایران برای جذب توریست با محدودیت های مذهبی، فرهنگی و قانونی مواجه است.

http://cctvlive.irماشین‌های بدون راننده در مجله خبری تور و گردشگری، منتظر مسافران می‌مانند و آن‌ها را به قسمت‌های مختلف شهر می‌برند. اما در عین حال، دنیا پر از اتفاق‌های ناگوار است؛ مثلا جنگ اوکراین و روسیه، حملات تروریستی در سراسر اروپا، تنش‌ در دریای چین، سیاست‌های دولت جدید ایالات متحده و… . این اتفاقات و اخبار، خواه‌ناخواه دنیای سفر را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.