ایستگاههای مترو فرصت مناسبی برای تبلیغ گردشگری است
علیاصغر شالبافیان در این جلسه گفت: زمان انتظار مسافران در ایستگاههای مترو فرصت مناسبی برای تبلیغ و معرفی ظرفیتهای فرهنگی و گردشگری کشور است، امیدواریم با توجه به شکلگیری زمینههای لازم، همکاری خوبی در این بخش اتفاق بیفتد.
بر اساس توافقهای انجام شده همکاریهای وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی و شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه در هفته گردشگری (۶ تا ۱۲ مهرماه) باهدف گرامیداشت روز جهانی گردشگری با محوریت توسعه گردشگری شهری آغاز خواهد شد.
وی از تولید محتوای گردشگری شهری و توسعه ریلی خبر داد و گفت: در صورت شناسایی و معرفی فضا، امکان ارائه محتوا در نمایشگرهای ایستگاهها و قطارها را داریم. همچنین آمادگی لازم برای اجرای برنامههای فرهنگی در ایستگاهها وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه گردشگری فردی در حال حاضر رواج پیدا کرده است، ادامه داد: این گردشگران برای تردد بیشتر از مترو استفاده میکنند. با توسعه نرم افزارهای کاربردی مرتبط با سفر میتوانیم اطلاعات مربوط به ظرفیت سیستم حمل و نقل را با سرعت در اختیار آنها قرار دهیم.
حامد عباسی نامی مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه ضمن اعلام آمادگی برای همکاری مشترک در زمینه گردشگری و میراثفرهنگی گفت: ما به دنبال ایجاد گذرگاههای مهارتی در ایستگاههای مترو هستیم.
نامی با اشاره به اینکه در حال حاضر روزانه یکونیم میلیون مسافر از متروی تهران استفاده میکنند، گفت: باتوجهبه بازگشایی مدارس آمار مسافران افزایش پیدا میکند و ظرفیت مناسبی برای اجرای گذرگاههای مهارتی و معرفی صنایعدستی استانها در ۱۴۴ ایستگاه وجود دارد، اما باتوجهبه زمان محدودی که تا بازگشایی مدارس داریم امکان تجهیز و ایجاد گذرگاه مهارتی در تمامی ایستگاهها وجود ندارد. در این مدت کوتاه میتوانیم در ایستگاههای منتخب کار را آغاز کنیم.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی تصریح کرد: در هفته گردشگری کلیپهای زیبایی برای معرفی ظرفیتهای گردشگری در ایران تهیه کردیم که میتواند جذابیتهای سرمایهگذاری در این حوزه را نشان دهند.
ایجاد گذرگاههای مهارتی و معرفی صنایعدستی استانها
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه تصریح کرد: باتوجه به تردد بالا در ایستگاهها باید جانمایی فضاها کارشناسی شده باشد تا در عبور و مرور مسافران شاهد ازدحام نباشیم.
وی همچنین با اشاره به رویداد جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: ایستگاه ورزشگاه آزادی میتواند موقعیت خوبی برای گردشگری ورزشی باشد.
شالبافیان با بیان اینکه متروی تهران روزانه با حجم زیادی از شهروندان روبهرو است، بیان کرد: از ظرفیت ایستگاههای مترو میتوانیم به عنوان محلی برای تولید و عرضه صنایعدستی به مردم استفاده کنیم. زیرا این کارها باعث افزایش روحیه و نشاط مردم میشود.
وی افزود: شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه میتواند در هفته گردشگری فضاهای مناسبی را در ایستگاهها در اختیار معاونت گردشگری قرار دهد تا ظرفیتهای گردشگری و سرمایهگذاری در آن هرچه بهتر به شهروندان و مسافران معرفی شود.
به گزارش ایرنا از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در آستانه هفته گردشگری و با هدف استفاده از ظرفیت فضاهای مترو، جلسه مشترکی میان شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه و وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی با حضور علیاصغر شالبافیان معاون گردشگری، معاون توسعه گردشگری داخلی، مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی از وزارت میراث فرهنگی و عباس شخصی میبدی دستیار شهردار در پیگیری ویژه امور اجرایی و حامد عباسی نامی مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه و مجید رستمی قائممقام عملیات این شرکت برگزار شد.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه در پایان خاطرنشان کرد: متروی تهران آماده پذیرایی از تکتک استانها برای معرفی نمادها و آیینهای مختلف در قالب برگزاری نمایشگاههای دائمی یا مناسبتی است.