توسعه صنعت گردشگری، راهکاری جهت تحقق جهش تولید | jarastour

محصولات صنعت گردشگری قابل بهره برداری 2 گانه هستند یعنی وقتی جاده ای برای کشاندن توریست ها به منطقه ای ایجاد می کنیم، در واقع هم گردشگران و هم بومیان از آن بهره برداری می کنند. از این طریق از جغرافیایی مقصد مورد نظر که گاهاً توسط بروشور، سی دی و … اما متاسفانه به محض اینکه این صنعت جانی تازه گرفت، جهان و در پی آن ایران دچار شرایط خاص و منحصربفردی شد که توسعه صنعت گردشگری را نه تنها در ایران که در سراسر کره زمین با مشکلات عدیده‌ای مواجه ساخت. این بخش‌ها شامل زیرساخت‌ها، اقتصاد کشور، محیط فرهنگی و اجتماعی و… می‌شود. مدیریت گردشگری دنیایی پر از فرصت‌های جدید است که شاید تعداد کمی از آن در بخش‌های دیگر وجود داشته باشد.

ایرباس: چشم‌انداز صنایع هواپیمایی بدتر از آن است که انتظارش می‌ر‌فت

گردشگری سازمان‌یافته امروزه یک صنعت بسیار مهم در تمام جهان است. جاذبه های تفریحی یا مکانهای تفریحی گاهی اوقات دلیل اصلی این است که مسافران را به سمت مکان توریستی خاصی می کشد. از سوی دیگر ، بسیاری از پیشنهادات سرگرمی دیگر نیز برای تأمین سرمایه گردشگری موجود تنظیم شده است. هتل ها بارزترین و محبوب ترین شکل اقامتی برای گردشگران است و صنعت هتل سازی به طور غیرقابل تفکیک با صنعت گردشگری در ارتباط است.

  • این سازمان درآمد صنعت گردشگری را بالای سه تریلیون دلار در سال تخمین‌زده است.
  • این صنعت یکی از بزرگترین صنایع جهان است و اقتصاد بسیاری از کشورهای توریست پذیر را دگرگون کرده است.
  • خدمات مالی از چند روش می‌تواند با صنعت گردشگری در ارتباط باشد که بیمه گردشگران در همین راستا برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.
  • حداقل 25٪ از سود شرکت سرمایه گذار در یکی از بانک‌های ترکیه سپرده‌گذاری شود.
  • اینها می توانند اتاقهای فردی ، خصوصی یا مشترکی باشند که با دیگران به اشتراک گذاشته شده اند.

گاهی اوقات هم مجله خبری تور و گردشگری‌های گردشگری جانبی‌ای هستند که ضمن بازدید از مقصد اصلی مورد بازدید قرار می‌گیرند. به عنوان نمونه اغلب کسانی که می‌خواهند از لاس وگاس دیدن کنند، مدت کوتاهی نیز از گرند کنیون بازدید می‌کنند. جاذبه‌های گردشگری و نقاط دیدنی اغلب به صورت جاذبه‌های طبیعی، جاذبه‌های تفریحی یا جاذبه‌های قومی یا جاذبه‌های فرهنگی مشخص می‌شوند.

ويژگی های بازاريابی خدمات جهانگردی و گردشگری:

صنعت گردشگری یک تجارت بزرگ و پر رونق در تمام کشورهای جهان می باشد. میلیون ها دلار سالیانه در طی مسافرت میلیون ها نفر جا به جا می شود. با تغییر جمعیت و توسعه فناوری روند جدیدی در صنعت گردشگری به وجود آمده است.

گردشگری در جهان[ویرایش]

ساخت و ساز و تخریب طبیعت نیز اغلب می‌تواند جلوه‌های زیبایی مناطق مذکور را تغییر داده و کاهش گردشگر را سبب شود. این وضعیت در کاستا براوا در اسپانیا طی دو دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ کاملاً مشهود بوده‌است. این گزارش میزان کمک صنعت گردشگری ایران به تولید ناخالص داخلی طی سال 2021 را 48.1 میلیارد دلار برآورد کرده است که بیشتر از همه کشورهای دنیا منهای 18 کشور بوده است.

http://cctvlive.ir