جاذبه‌های گردشگری ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | jarastour

اگر قصد سفر به هر یک از شهرهای ایران را دارید کافی است وارد سایت فلای تودی شوید و تنها با چند کلیک ساده با مقایسه تمامی پروازهای موجود بلیط هواپیما داخلی مورد نظر خود را خریداری کنید. در سال ۵۱۸ پیش از میلاد بنای تخت جمشید به عنوان پایتخت جدید هخامنشیان آغاز شد و بنیانگذار آن داریوش بزرگ بود. سپس پسر وی، خشایارشا و نوه‌اش اردشیر یکم، به گسترش این مجموعه پرداختند.

http://cctvlive.ir

اگر قصد دارید از مجله خبری تور و گردشگری ترین و خاص ترین جاذبه تاریخی این استان دیدن کنید، بازدید از قلعه بابک را از دست ندهید. اگر به خوزستان سفر کردید، بدون بازدید از مسجد سلیمان این استان را ترک نکنید. مسجد سلیمان یکی از شهرستان های استان خوزستان می باشد که دارای تعداد بسیار زیادی از جاهای دیدنی و خاص می باشد. جالب است بدانید که این شهر در ایران، یکی از مهم ترین و با اهمیت ترین شهر ها در میان تمامی شهر های این کشور می باشد. بسیاری از سازه ها برای اولین بار در این شهر مورد استفاده قرار گرفتند. در واقع باید اشاره کنیم که اولین راه آهن در این شهر ساخته شد، اولین چاه نفت در خاورمیانه، اولین فرودگاه، و بسیاری از اولین های دیگر.

جاهای دیدنی خوزستان

اما شاید کسی تا به حال هوس بازدید از جاذبه های گردشگری استان آذربایجان شرقی را هوس نکرده باشد. در صورتی که در این منطقه جاذبه های طبیعی و گردشگری بسیار زیادی وجود دارد. در واقع اگر دقت کرده باشید، این استان در منطقه ای کوهستانی قرار دارد و آب و هوای عالی ای در آن در جریان است. یکی دیگر از مهم ترین و اصلی ترین جاذبه های گردشگری این استان، نمک آبرود می باشد.

  • اما با توجه به آب وهوای گرم و طاقت فرسایی که این شهر دارد، بهترین زمان سفر به اهواز اوایل بهار و آغاز سال نو ایرانی است.
  • وسعت لوت باعث شده شما بتوانید از استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان به راحتی به این دشت دسترسی داشته باشید.
  • امیدواریم با مطالعه این مطلب شور و شوق سفر در قلب شما بیدار شده و کوله بار خود را برای بازدید از آنها ببندید.

این بنا جای برگزاری مراسم جشن آب پاشان و همچنین مراسم خاج شویان ارامنه اصفهان در دوره صفویه بوده‌ است. استان کهکیلویه و بویراحمد داری صدها گردش‌گاه زیارتی و تفرجگاهی معروف است. باغ گردشگری چشمه بلقیس چرام، آشار بهرام‌بیگی، آبشار شهنیز، چشمه چنارستان سفلی و شهر توریستی و زیبای سی سخت، آوازه خاص و عام است. پاییز سی سخت و پارک جنگلی یاسوج، مجبوب پاییزگردهای ایران در این منطقه است.

در واقع فلات ایران یکی از مناسب ترین و بهترین مکان ها برای سکونت بود و در نتیجه از همان ابتدای پیدایش انسان ها، این منطقه دارای محبوبیت بسیار زیادی بوده است. جالب است بدانید که کشور ایران، در طول دوره های مختلف پادشاهی دارای مساحت های مختلفی بوده است و از ابتدای شروع حکومت در این کشور تا به امروز، تغییرات بسیار زیادی در این کشور به وجود آمده است. در نتیجه می توان گفت که کشور ایران دارای تاریخچه بسیار طولانی و پر اهمیتی می باشد. در میان شهرهای توریستی ایران شهر مشهد پایتخت معنوی کشور محسوب می‌شود. وجود حرم مطهر امام رضا (ع) همواره باعث جذب زوار از اقصی نقاط کشور و شیعیان بسیاری از سراسر جهان به این شهر شده است، اما شهر مشهد جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد. جاذبه هایی که علاوه بر بعد مذهبی به این شهر بعد گردشگری نیز می‌دهند.

جاهای دیدنی کردستان