جاذبه‌های گردشگری ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | jarastour

از دیگر مناطق دیدنی دزفول می توان به جنگل های رز، آسیاب های آبی دزفول، روستای لیوس، موزه مردم شناسی و غیره اشاره کرد. دریاچه شیهون یکى از زیبا‌ترین دریاچه‌هاى ایران و جهان در دزفول و پشت دو کوه شاداب و تنگوان است که زمینه‌ی مساعدى را به منظور انجام ورزش‌هاى آبى از جمله قایقرانى، اسکى، شنا و… فراهم کرده است. هرمز، جزیره ای به مساحت ۴۲ کیلومترمربع در ۸ کیلومتری بندر عباس قرار دارد که فاصله ی این جزیره از قشم با قایق تندرو حدود ۳۰ دقیقه است. رنگی بودن خاک ساحل و جزیره و دره ی نمکی اصلی ترین خصلت این جزیره است که هنرمندان توسط خاک های رنگی این جزیره، فرش خاکی هرمز را بر روی زمین ترسیم می کنند. در هرمزگان، پرستشگاه بت گوران، پناهگاه حیات وحش جزیره شتور، جنگل‌های حرا، چهار طاقی قشم، حمام خانی بستک و حمام شبیه، تا خانه‌های قدیمی و بازارهای پر جنب‌وجوش آن، فضایی دل‌انگیز را برای یک سفر خاطره‌انگیز به وجود می‌آورد. مخصوصا اگر در نیمه دوم سال یا سه ماهه چهارم سال، هرمزگان‌گردی کنید.

جاذبه های گردشگری آبادان استان خوزستان

با وجود بستر خشک هنوز هم ششمین دریاچه آب شور بزرگ دنیا و بزرگ‌ترین دریاچه آب شور کل خاورمیانه شناخته می‌شود. در پارک مونتانیا می‌توانید یکی از منحصر‌به‌فردترین جاذبه‌های دیدنی مادرید را ببینید. تماشای معبد مصری در کشور اسپانیا که دارای فرهنگ و تاریخ متفاوتی است، می‌تواند قطعا تجربه جالبی برای شما باشد. این معبد مصری که در قرن دوم پیش از میلاد ساخته شده است، در سال ۱۹۶۸ به‌عنوان هدیه‌ای از مصر به صورت سنگ به سنگ و تکه به تکه به مادرید اسپانیا آورده شد.

http://cctvlive.ir

در واقع تعدادی از جاذبه های گردشگری این استان، در دل کوه های البرز قرار دارد. جالب است بدانید که این استان از لحاظ تنوع جاذبه های گردشگری، رتبه 1 را در میان سایر استان های کشور دارد. در نتیجه آشنایی با جاذبه های گردشگری این استان فرصت خوبی برای گردش و تفریح می باشد. قشم جزیره شگفتی‌ها و عجایب طبیعی، بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس و منطقه آزاد تجاری در استان هرمزگان است. در جزیره زیبای قشم می‌توانید شاهد بسیاری از عجایب طبیعت مثل دره ستارگان، غار نمکدان، جنگل‌های حرا و کوچ پرندگان مهاجر باشید. قشم علاوه بر جاذبه های اسرارآمیز و روستاهای دیدنی مثل لافت و همچنین میراث فرهنگی غنی مثل لنج سازی، با داشتن فرهنگ بومی و لباس‌های محلی منحصربه‌فرد یکی از مهم ترین شهرهای گردشگری جنوب ایران است.

  • شهری از جنس شعر و ادب به قدمت تاریخ که با تماشایش سراسر وجودمان سرشار از آرامش می شود.
  • یکی از نخستین سکونت‌گاه‌های قدیمی انسان همین لرستان بوده و مفرغش، شهرت جهانی داشته و اعتبار قدمتش است.
  • پس از سرمایه گذاری‌های انجام شده جهت مرمت و بازسازی، حالا می­‌توان این کاریز را یک جاذبه توریستی بین‌المللی نامید.
  • از منطقه هایی که در سال های اخیر به یکی از قطب های گردشگری ایران تبدیل شده است، منطقه چابهار در استان سیستان و بلوچستان است.

مجله خبری تور و گردشگری جمشید در 57 کیلومتری شمال شیراز و در دامنه‌ی کوهی بانام کوه رحمت در شمال شهرستان مرودشت جای گرفته است. این بنا روی صفحه­ای که ارتفاع آن 8 تا 18 متر بالاتر از سطح جلگه‌ی مرودشت است، در وسعتی معادل 125 هزار مترمربع ساخته شده است. جالب است بدانید که معماری به کار رفته در این کلیسا هر فردی را شگفت زده می کند و هر فردی که به بازدید از آن رفته است، چندین ساعت را به تماشای این کلیسا و بخش های مختلف آن اختصاص داده است. اگر تا به حال نام این کلیسا را نشنیده بودید و یا از آن بازدید نکرده بودید، توصیه می کنیم بازدید از آن را در اولویت های خود قرار دهید و اقدام به بازدید از این جاذبه تاریخی خاص و زیبا کنید.

در نتیجه این شهر از لحاظ تاریخی یکی از مهم ترین شهر های ایران می باشد و دارای زیبا ترین تاریخچه می باشد. یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری در جنوب کشور، جزیره لاوان می باشد. این جزیره یکی از خاص ترین و زیبا ترین جزایر در ایران است و آب هایی که در سواحل آن وجود دارد، چشم انداز بسیار زیبایی را ایجاد کرده است. اگر تا به حال از این جزیره زیبا دیدن نکرده اید و یا درباره آن نشنیده بودید، توصیه می کنیم بازدید از این جزیره را در اولویت قرار دهید و در کوتاه ترین زمان برای بازدید از آن برنامه ریزی کنید.

مراکز خرید سعادت‌ آباد تهران