جاذبه های گردشگری ایران تهران مبله | jarastour

اگر قصد دارید از منحصر به فرد ترین و خاص ترین جاذبه تاریخی این استان دیدن کنید، بازدید از قلعه بابک را از دست ندهید. اگر به خوزستان سفر کردید، بدون بازدید از مسجد سلیمان این استان را ترک نکنید. مسجد سلیمان یکی از شهرستان های استان خوزستان می باشد که دارای تعداد بسیار زیادی از جاهای دیدنی و خاص می باشد. جالب است بدانید که این شهر در ایران، یکی از مهم ترین و با اهمیت ترین شهر ها در میان تمامی شهر های این کشور می باشد. بسیاری از سازه ها برای اولین بار در این شهر مورد استفاده قرار گرفتند. در واقع باید اشاره کنیم که اولین راه آهن در این شهر ساخته شد، اولین چاه نفت در خاورمیانه، اولین فرودگاه، و بسیاری از اولین های دیگر.

اصفهان

این مجله خبری تور و گردشگری از تلاقی رود‌های سیمینه رود، زرینه رود، تلخه رود، باراندوز، گادر به وجود آمده است و اثر هنری بی نظیری را در شمال غرب ایران به وجود آورده است. آب رودخانه ارس به غیر از فصل پائیز اکثرا گل آلود و قرمز رنگ میباشد. همچنین نام رود ارس به زبان آذربایجانی “آراز چای” یا “آراس چای” و در منابع یونانی و اروپایی به آراکس، آراکسس یا ارکسس مشهور میباشد. معرفی آستانه اشرفیه در مطلب راهنمای آستانه اشرفیه با اماکن مهم آستانه اشرفیه، سوغات آستانه اشرفیه، بازار هفتگی آستانه اشر …

  • از مناطق گرشگری آن می توان به منطقه حفاظت شده حرا در تنگه خور خوران خلیج فارس و بین جزیره قشم و سواحل استان هرمزگان است و منحصر به فرد، زیبا و دلفریب است که نظر هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند.
  • اگر به دلیل بالا، قصد ایرانگردی داشتید، به منظور اقامتی راحت و ارزان، از خدمات رزرو آنلاین هتل سفرمارکت استفاده کنید تا با خیالی آسوده و ارزان سفر کنید.
  • با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید.
  • یکی از مهم ترین جاذبه های دیدنی در استان مازندران، دریاچه فراخین می باشد.
  • ریگ جن با وسعتی برابر با 3800 کیلومتر مربع در این محدوده قرار دارد.
  • در واقع آشنایی با تک تک این جاذبه های گردشگری نشان می دهد که این کشور دارای چه دیدنی هایی است که بسیاری از انسان ها از آن بی خبرند.

عرض دهانه این غار حدود ۵ متر و دیوار‌های داخل آن دارای استالاکتیت‌های جالب توجهی میباشد. البته نا گفته نماند که در استان اصفهان جاذبه های تاریخی بسیار بیشتری وجود دارد که از آن ها می توان به مسجد شیخ لطف الله، کلیسای وانک، چهل ستون، سی و سه پل، و بسیار دیگر از آثار تاریخی اشاره کرد. هر کدام از این استان ها، با داشتن ویژگی های مخصوص به خود، دارای جاذبه های گردشگری خاص و متناسب با شرایط و ویژگی های منطقه ای خود نیز می باشد. در نتیجه با آشنایی با این استان ها می توان به راحتی با جاذبه های گردشگری آن نیز آشنا شد.

http://cctvlive.ir

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری و دیدنی آذربایجان شرقی میباشد. که در دهستان میشوی جنوبی در فاصله ۲ کیلومتری روستای سرکند دیزج شبستر واقع شده است. استان ایلام، یکی از استان های مرزی در ایران است که در غربی ترین نقطه ی کشور ایران قرار دارد. این استان، دسترسی کمی با رشته کوه البرز دارد و بیشتر اوقات، دارای آب و هوای بسیار گرمی می باشد.

معرفی منطقه آزاد انزلی

در واقع فلات ایران یکی از مناسب ترین و بهترین مکان ها برای سکونت بود و در نتیجه از همان ابتدای پیدایش انسان ها، این منطقه دارای محبوبیت بسیار زیادی بوده است. جالب است بدانید که کشور ایران، در طول دوره های مختلف پادشاهی دارای مساحت های مختلفی بوده است و از ابتدای شروع حکومت در این کشور تا به امروز، تغییرات بسیار زیادی در این کشور به وجود آمده است. در نتیجه می توان گفت که کشور ایران دارای تاریخچه بسیار طولانی و پر اهمیتی می باشد. در میان شهرهای توریستی ایران شهر مشهد پایتخت معنوی کشور محسوب می‌شود. وجود حرم مطهر امام رضا (ع) همواره باعث جذب زوار از اقصی نقاط کشور و شیعیان بسیاری از سراسر جهان به این شهر شده است، اما شهر مشهد جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد. جاذبه هایی که علاوه بر بعد مذهبی به این شهر بعد گردشگری نیز می‌دهند.

۳. روستای کندوان