جاذبه های گردشگری ایران | jarastour

در مجله خبری تور و گردشگری اگر تا به حال عکس های این دره را دیده باید، متوجه می شوید که طبیعت موجود در این مکان، بسیار خاص و دیدنی است، و قدم زدن و بازدید از این دره، مانند قدم زدن در بهشت است. اگر تا به حال از جهنم دره دیدن نکرده اید، توصیه می کنیم بازدید از آن را از دست ندهید و با سفر به استان آذربایجان غربی، اقدام به بازدید از این پدیده طبیعی زیبا کنید. یکی از مهم ترین و مشهور ترین جاذبه های گردشگری در استان آذربایجان غربی، غار سهولانمی باشد. این غار یکی از بکر ترین و زیبا ترین غار های موجود در کشور ایران می باشد که استالاکتیت ها و استالاگمیت های بسیار زیادی در آن وجود دارد و چشم انداز بسیار زیبایی را ایجاد کرده اند. در نتیجه اگر قصد دارید خاص ترین غار ایران را ببینید، توصیه می کنیم بازدید از غار سهولان را از دست ندهید و در اولین فرصت برای بازدید از این غار زیبا برنامه ریزی کنید.

  • کیش یکی از پرترددترین و مهم ترین شهرهای گردشگری در جنوب ایران به شمار می‌رود.
  • جبههٔ شمال شرقی؛ پناهگاه تخت فریدون در این مسیر قرار دارد.
  • جاذبه هایی که علاوه بر بعد مذهبی به این شهر بعد گردشگری نیز می‌دهند.
  • همچنین جزیره کیش، دارای مراکز خرید لوکس بسیار زیادی می باشد که با بازدید از آن ها می توانید اقدام به خرید بهترین و لوکس ترین لوازم کنید.

در حقیقت اگر قرار باشد در بین تمام شهرهای توریستی ایران اسمی برای یزد گذاشت، باید گفت یزد یکی از زیباترین شهرهای گردشگری ایران در زمستان است. برای سفر به این شهر، بلیط هواپیما یزد را از همین‌جا با بهترین نرخ و کمترین زمان خریداری کنید. لرستان پر است از جاهای بکر و کوهستان های خشن و دره های جوان. از دیدنی ترین دره های ایران و از محبوب ترین جاذبه های گردشگری لرستان، دره شیرز در شهرستان کوهدشت است.

علاوه بر این، روستاهایی که در دل رشته کوه البرز قرار دارند، مانند روستای وردیج، روستای واریش، امام زاده داوود، و بسیاری از روستا های دیگر، ارزش گردشگری و بازدید را دارند که همگی در اطراف استان تهران قرار دارند. از زیباترین جاذبه های گردشگری استان تهران که در محدوده ی شرقی و شمالی این استان قرار دارد می توان به غار موزه وزیری اشاره کرد. یکی دیگر از مهم ترین و زیبا ترین آثار گردشگری در استان آذربایجان غربی جهنم درهمی باشد. این دره ی زیبا، که در کوه های این استان قرار دارد، دارای زیبا ترین چشم انداز از طبیعت می باشد.

۵. دریاچه ارومیه

بسیاری از آثار تاریخی بر جای مانده در استان فارس، متعلق به دوره ی هخامنشیان و دوران پادشاهی کوروش می باشد. این پادشاه که یکی از مشهور ترین پادشاهان ایران بود، در میان تمامی مردمان دوران خود، محبوبیت خاصی داشت. در واقع ایشان پادشاهی بود که به عادل بودن شهرت داشت و سازه های بسیار زیادی را در محدوده ی حکومتی خود ایجاد کرد. ایشان در دوران حکومتی خود کارنامه درخشانی داشت و در نتیجه با احترام و شکوه به خاک سپرده شد.

سردر عالی قاپو | عکس از عالی قاپو قزوین + تاریخچه

وجه‌تسمیه‌ی این کاخ، صد ستونی‌ست که در ساخت آن به‌کار گرفته شده است. این بنا با داشتن معماری خاص و طراحی زیبا، با الهام از شاخص‌ها و معماری و هندسه کانادا ساخته شده که مورد توجه همگان قرار گرفته است. از دیگر جاذبه گردشگری کانادا در فصل پاییز، مهاجرت خرس‌های قطبی چرچیل در مانیتوبا کانادا می‌باشد. پاسارگاد در سال ۱۳۸۳ در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت. چندی پیش نیز اسنادی تجاری که بیش از ۱۰۰ سال قدمت داشتند در بازار وکیل کشف شد در این اسناد لیست قیمت ها، خریدها و فروش ها و مواردی مربوط به بازار و تجارت وجود داشت.

http://cctvlive.ir