جاذبه های گردشگری ایران

انواع سفال ها و آثار قدیمی دیگر در زیر لایه های مختلف این تپه پنهان شده اند که شما می توانید برخی از آن ها را از نزدیک مشاهده کنید. در اطراف تالاب انواع امکانات رفاهی برای شما فراهم است. کارشناس و فعال بخش گردشگری درباره روند ارائه خدمات موسسه پرشین هتل از ابتدا تاکنون نیز گفت: روند خدمات دهی به گردشگران از سوی این موسسه در ابتدا به صورت آفلاین ادامه داشت؛ بدین صورت که بلیط ها و معرفی نامه به هتل به شکل مکتوب در اختیار مخاطبان قرار میگرفت اما بعد از گذشت چند سال و مشکلاتی که در آن زمان بود، سعی کردیم این مشکل را به صورت آنلاین در بحث رزرو هتل بر طرف کنیم؛ در این خصوص وب سایت پرشین هتل برای نخستین بار در مشهد شروع به کار کرد و با تمام هتل های مشهد توافق کردیم.

از پیادهرویهای شبانه در خیابانهای سنگفرش شده قدیمی با معماری چشمگیر گرفته تا قلعه سلیمان با یادگار قرن شانزدهم همه و همه دست به دست هم دادهاند تا گردشگران را مجذوب مارماریس کنند. سپس ابرها را هم پشت سر میگذارید و نمایی تماشایی از قله درفک پیش رویتان سبز میشود. پناهگاه حیات وحش سلکه جایی متفاوت در بین جاهای دیدنی گیلان است که سبزی را نه در جنگل و مراتع بلکه بر روی آب به رخ شما میکشد. حسابش را بکنید. یک کوه زیبا و خوش آب و هوا که منظرهای رو به شهر و باغات لاهیجان دارد. آبشار مصنوعی شیطان کوه نیز باعظمت و پرنشاط آب دریاچه را از بالا به پایین میریزد و منظرهای دیدنی خلق میکند. آبشار ویسادار با ۱۵ متر ارتفاع از بلندی سنگی و به شکل نیمدایره آب را به زمین میریزد و منظرهای خارقالعاده خلق میکند. بخش جاذبه های توریستی : اکثر گردشگران با هدف بازدید از مکان های توریستی سفر می کنند و معمولا جذب مکان هایی می شوند که در نزدیکی محل زندگیشان وجود ندارد. در اکثر ارزیابی های به عمل آمده از توسعه گردشگری در جهان سوم تاثیرات اقتصادی مهمتر از ملاحظات دیگر است.در حقیقت گردشگری به عنوان یک عامل اقتصادی عمده و بسیار موثر در سال های اخیر مورد توجه فراوان قرار گرفته و بدین علت سعی می شود که حتی الامکان از عوامل موثر در کاهش جریان گردشگری جلوگیری به عمل آمده و امکانات لازم جهت رشد و توسعه آن فراهم شود .

سه جبهه شمالی، جنوبی و شمال شرقی در نزدیکی روستاها قرار گرفتهاند و همچنین همگی دارای جانپناه در میان راه هستند. از رستمآباد رودبار تا ییلاق سلانسر چیزی حدود ۱۲ کیلومتر راه پیش رو دارید. فاصلهی شهر آلاچاتی تا شهر ساحلی چشمه نیز حدوداً 10 کیلومتر است. اطراف دریاچهها، پوشش گیاهی مانند درختان مختلف نیست؛ البته اطراف دریاچه زمین سرسبزی دارد وآب دریاچه نیز سکونتگاه گیاهان دریایی مختلف است. ییلاق سلانسر پر است از گیاهان دارویی و گلهای وحشی که دامنههای کوهها را رنگارنگ میکنند. در اطراف تالاب زیبای چاف، آب و هوا بسیار معتدل و کمی مرطوب است و درختان سرسبز و گیاهان بیشمار بسیار زیبا محیط را دلنشینتر میکنند.

در راه این ییلاق رنگارنگ از جنگل و دشت بگیر تا گلهای زیبا و اقیانوس ابر را میبینید و میتوانید در این ییلاق رویایی عکاسی کنید و از فضا لذت ببرید. هتل مارینا پارک کیش، هتل ترنج کیش، هتل بین المللی کیش، هتل ایران کیش، هتل شایگان کیش، هتل صدف کیش، هتل پارمیس کیش، هتل داریوش کیش و هتل میراژ کیش، جزو بهترین هتل های این جزیره هستند که خدمات کامل رفاهی را برای پذیرایی از مسافران محترم ارائه می دهند. باداب سورت را بسیاری بهعنوان پامو کاله ایران میدانند. باداب سورت نام منطقهای بین ساری و استان سمنان است.

وی ادامه داد: طبق برآوردهایی که توسط مرکز تحقیقات مجلس در سال ۹۵ انجام شد، ایران در ۵ سال آینده با ۲۰ درصد بیکاری مواجه میشود و ۳۶ درصد فارغالتحصیلان دانشگاهی نیز بیکار هستند. سازمان جهانی جهانگردی، گردشگری پایدار را اینگونه تعریف میکند «گردشگری ای پایدار است که همزمان با حفظ و افزایش فرصتها برای آینده نیازهای مناطق میزبان و گردشگران حاضر در آن منطقه را فراهم کند. یکی دیگر از جاهای دیدنی گیلان که باید در تابستان حتما ساعاتی را در آن بگذرانید روستای ییلاقی جواهر دشت در رودسر است. با افزایش شبکههای مجازی اکنون هیچ منطقه گردشگری از کسی پنهان نخواهد ماند و به سرعت با انتشار تصاویری شناسایی خواهد شد.

یکی دیگر از روستاهای پلکانی ایران که در کردستان و در منطقه ژاوهرود سنندج قرار دارد، روستای پلکانی گلین است که این روستا نیز شباهت زیادی به روستای ماسوله دارد. گردشگری علاوه بر اینکه باعث تغییر روحیه و شادی توریستها میشود و برای آنها رفاه و آموزش در پی دارد، تاثیر زیادی هم در تقویت روابط سیاسی و اقتصادی میان کشورها دارد و فرصتهایی برای تبادل فرهنگی هم ایجاد میکند. نمونههای زيادی از انجام فعاليتهای گردشگری در نواحی روستايی وجود دارد، از جمله فعاليتهای مبتنی بر طبيعت، جشنوارههای خاص، وقايع ميراث، جاذبههای مبتنی بر جامعهی بومی، گردشگری كشاورزی، نمايشگاههای هنری و سوغات و صنایع دستی ، تئاتر محلی و ساير موارد. معماری و نقوش به کار رفته بر روی این بنا بسیار شگفتانگیز بوده و با نقاشیهای از معراج پیامبر اکرم (ص)، نبردهای حضرت علی، عشق شیرین و فرهاد و بیژن و منیژه آراسته شده است، همچنین طراحی مجسمههایی نمادین از افراد در حمام بسیار مورد توجه قرار دارد.

هرچند در جایجای دنیا جاذبههای طبیعی متنوعی وجود دارد، اما بهترین دیدنیها در حوزههای طبیعت گردی موارد زیر هستند. تنوع جاهای دیدنی شیراز بسیار گسترده است، اما ما سعی کردیم در حد توان معروفترین و شناختهشدهترین آنها را برای شما به تصویر بکشیم تا با اطلاعات و شناخت بیشتری به این شهر تاریخی سفر کنید، اما قطعا جاهای دیدنی مشهور دیگری هم در این شهر وجود دارند که از جمله آنها میتوان به سرای مشیر، کلیسای شمعون غیور، موزه موسیقی، خانه صابر، مدرسه خان، کاروانسرای گمرک، موزه هفت تنان، دریاچه مهارلو، پل کوار، پارک قلعه بندر، آرامگاه تاجالدین غریب و سایر جاهای دیدنی شیراز اشاره کرد. اگر در سفر به شیراز خواستید یک یادگاری داشته باشید، ما در مجله جاباما راهنماییتان میکنیم! در ادامه این موضوع را بیشتر باز میکنیم. از جنگلها عبور کنید، به دشت برسید و مسیرتان را تا قله ادامه دهید. برای اقامت در این منطقه زیبای و سحرآمیز میتوانید از اقامتگاههای بومگردی این منطقه استفاده کنید و از غذاهای محلی مردم نوش جان کنید. شما میتوانید برای رسیدن به بالای شیطان کوه و بام سبز از تلهکابین استفاده کنید یا پلههایی که از میان درختان سرسبز میگذرند انتخاب کنید. پس از لنگرود به سمت روستای کومله به راه بیفتید.

اما در این سه گروه بیش از ۱۰۰ گونه برنج وجود دارد. ۱۹۹ سال طول میکشد تا این برج تکمیل شود، اما در دوران ساخت آن به دلیل نرم بودن زمین یکطرف سازه، شروع به کج شدن میکند. به این ترتیب، اکوتوریستها یا بومگردشگران، کسانی هستند که از علاوه بر علاقه به طبیعت (مانند طبیعتگردان)، به دنبال شناخت عمیق طبیعت و مراقبت از آن و احترام به فرهنگ بومیان آن منطقه نیز هستند. سومین آبشار بلند گیلان هم در لیست ما از جاهای دیدنی گیلان وجود دارد. ییلاق نم نم پشت در ارتفاعات شهر ماسال استان گیلان قرار دارد. در این موزهی فرهنگ و معماری، 9 روستا از 9 منطقهی مختلف استان گیلان به نمایش درآمدهاست. دسترسی به کوه درفک : از تهران به سمت رودبار حرکت کنید، بعد از رودبار از شهری به نام رستمآباد به سمت راست تغییر مسیر بدهید. رودخانه در ادامه مسیر سنگی و زیبایش به سوی دریای خزر حرکت میکند و مناطقی بکر برای کمپینگ و لذت بردن از طبیعت خلق میکند.

یکی از ییلاقات زیبا و البته متفاوت استان گیلان که به تهران هم نسبتا نزدیک است. در این میان رئیس جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد هم نظرات بسیار خوبی داشت و با بیشتر این پرونده ها مخالفت کرد. شیوه معیشت عشایر، جشن ها و آیین های سنتی و باستانی، غذاهای محلی، شیرینی های خانگی و آداب و رسوم حاکم بر مراسم های مختلف از جمله جاذبه های اجتماعی مناطق مختلف ایران هستندکه همگی برآیند شیوه زندگی اجتماعی مردمان هر ناحیه است. صنعت گردشگری امروزه به قدری در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور ها اهمیت دارد که اقتصاد دانان آن را صادرات نامرئی نیز می نامند . Hilton Batumi در باتومی: دیگر هتل فوقالعاده شهر نیز مربوط به هتلهای زنجیرهای هیلتون میشود که با امکانات بیشمارش جزو برترین هتلهای کشور محسوب میشود. با رفتن به مجتمع تفریحی شیطان کوه لاهیجان نیز میتوانید لحظاتی شاد و لذتبخش، پر از هیجان و مملو از زیبایی داشته باشید. آبشار میلاش از ارتفاع ۲۵ متری آب را به زمین سرازیر میکند و دیدن آن هیجان خاصی را به شما القا میکند. شیطان کوه را به یکی از مفرحترین جاهای دیدنی گیلان تبدیل میکند. برای رفتن به این منطقه باید وارد شهر کجور شوید و از آن جا وارد جاده معدن زغال سنگ شوید.

در کشور ما ایران فرصت های گردشگری فراوانی وجود دارد که تا کنون به آنها پرداخته نشده است.مدیریت کلان در صنعت گردشگری باید فرصت ها را در کشور شناسائی کرده و آنها را در طرح جامع گردشگری کشور بگنجاند و زمینه سرمایه گذاری را در آنها مهیا کند.گردشگری اسلامی و جاذبه های فرهنگی می تواند به عنوان یکی از فرصت های مناسب برای کشور باشد.از دیگر فرصت ها در این صنعت میتوان به گردشگر سلامت اشاره کرد که باعث می شود تا سالانه بدون توجه به زمان خاص موجب سفر افراد برای دریافت خدمات پزشکی را مهیا کند.از دیگر فرصت هایی که به آنها تا کنون توجه نشده وجود صحرا ها و کویرهای فلات ایران می باشد˓سرمایه گذاری در این مناطق˓اشتغال زایی را به همراه خواهد داشت و این امر از مهاجرت ساکنین این مناطق به شهرها جلوگیری می کند.توجه به اینگونه فرصت ها علاوه بر اشتغال زاوی و ایجاد درآمد˓شاهد کاهش بسیاری از ناهنجاری ها همچون مشکلات امنیتی˓فرهنگی و اجتماعی که عامل اصلی همه آنها فقر می سایت jarastour باشد خواهیم بود.

این مکان به عنوان نماد تاریخی و مکان فرهنگی و مقصدی برای تفریح و یادآوری ارزشهای معنوی تبدیل شده است. آیا گردشگری به عنوان یک ارزش مشترک در نهادها و سازمانهای متعدد و مسئول وجود دارد یا خیر؟ تالابی به وسعت ۸۰۰ هکتار که طبیعت بکر و بینظیرش شما را غرق در رویا میکند. میتوانید از شهر حویق به روستای زمرد هم بروید و با راهنمایی روستانشینان خود را به آبشار برسانید. گردشگران زیادی از راههای دور و نزدیک به ساحل دریا، چشمه ها، غارها و آبشارهای شمال می روند تا در کنار طبیعت خاطراتی ماندگار به جا بگذارند. این شهر دارای مراکز گردشگری بی شمار از جمله موزه ها، اماکن تاریخی، پارک ها، مراکز متنوع خرید و … گردشگری دارای چند عنصر اصلی می باشد که شامل :مقصد، جاذبه ها، مکان ها، محل های اقامتی و تمام خدمات جانبی می باشد.

اروپا با آبوهوای قطبی خود در شمال و جو مدیترانهای در جنوب به همراه طبیعت گسترده و غذاهای محلی در همهجا، قارهای شگفتانگیز محسوب میشود.شهرهای به زیر آب رفته، برجهای کج و مناطق قدیمی اسرارآمیز همراه با کلیساهای کاتولیک، آبدرههای وسیع و دریاچههای عمیق از دیگر جاهای دیدنی اروپا هستند. مسافرینی که بسیاری از آنها کوهنوردان حرفهای هستند که میخواهند به قله سماموس صعود کنند. اگر در تالش هستید و به طبیعتگردی علاقه دارید، یکی از زیباتری جاهای دیدنی گیلان را در ۴۰ کیلومتری تالش از دست ندهید. درست در ۳۰ کیلومتری مرکز شهر رودسر، یکی از زیباترین جاهای دیدنی گیلان قرار دارد. آبشار زمرد در ۹ کیلومتری بازار شهر زیبای حویق قرار دارد.