جاذبه های گردشگری خارجی | jarastour

جزیره قشم دومین بندر آزاد تجاری ایران نام دارد که دارای ۱۵ بندرصیادى و تجارى است. دریاچه مهارلو در ۵۷ کیلومتری جاده شیراز به فسا و در نزدیکی روستایی با همین نام قرار دارد. پس از بازدید از دریاچه می‌توانید به باغ‌های مملو از درختان بادام، انجیر و انار روستای مهارلو نیز سر بزنید. بسیاری از پارک های عمومی در طبقه بندی منابع طبیعی قرار می گیرند. شهربازی ها مجموعه های مستقل هستند که متنوع اند و انواع سرگرمی ها را برای بازدیدکنندگان فراهم می کنند. تکامل شهربازی ها و تبدیل آنها به تفریح گاه های گردشگری، محفل جذابی را برای توسعه گردشگری ایجاد می کنند.

۲۱- قلعه فلک الافلاک

اگر عاشق کاروانسرا گردی هستید، کاروانسری قصرشیرین، صفوی بیستون، ماهیدشت، ایلخانی، سرپل ذهاب را در نظر داشته باشید. عاشقان کاخ‌گردی و خانه گردی در کرمانشاه به کاخ خسرو، خانه خواجه، خانه سوری، کاخ حوش کوری بروند. فقط اینکه از غار خوربس در قشم مینوشتید هم خوب بود، چون تمدنش از زمان مادهاست و خیلی مکان جالبیه. با هم به گوشه‌گوشه دنیا سفر می‌کنیم تا با شگفتی‌های بی‌پایان آن آشنا شویم. از اقیانوس‌ها می‌گذریم، در جنگل‌ها ماجراجویی می‌کنیم، قلب کویر را می‌شکافیم و در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهرهای کوچک و بزرگ به صدای سفر گوش می‌دهیم. اگر می‌خواهید گردشگر را حتی در خانه‌تان تجربه کنید، با من همراه باشید.

http://cctvlive.ir

در نتیجه باید اعلام کنیم که این کشور، منبع مهمی برای آشنایی با تاریخچه زندگی انسان ها در گذشته می باشد و با بازدید از جاذبه های تاریخی متعدد در این کشور، می توان به سبک زندگی انسان ها در زمان های قدیم پی برد. در نتیجه توصیه می کنیم برای آشنایی با تاریخی ترین و مهم ترین آثار باستانی در ایران، ادامه این مطلب را مطالعه کنید. این قلعه یکی از خاص ترین و زیبا ترین قلعه های ایران می باشد که به عنوان بزرگ ترین قلعه ایران نیز مشهور است.

جاهای دیدنی استان چهارمحال و بختیاری

این رودخانه فصلی است و در فصل های مختلف حجم آب متفاوتی دارد. اصطلاح سه خط طلای راه‌آهن شمال مربوط به دره ای در سه کیلومتری بعد از پل ورسک و بعد از روستای ورسک به سمت گدوک در ارتفاعات شرق جاده تهران – شمال مشاهده می‌باشد. طراحی این خطوط به جهت کم کردن شیب و افزایش ضریب قدرت لوکوموتیوها در نظر گرفته شده است که برای ایرانیان ارزشی به مراتب بیشتر از طلا دارد. از این رو به این سه حط راه آهن که بالای یکدیگر قرار دارند به اصطلاح سه خط طلا می گویند.

جاذبه های گردشگری و دیدنی آذربایجان شرقی

حافظیه، شاه‌چراغ، مجله خبری تور و گردشگری سنگتراشان، کاخ اردشیر بابکان در فیروزآباد، آرامگاه کوروش بزرگ پاسارگاد، تنگ چوگان کازرون، سعیده شیراز و آبشار مارگون، صرفا مشت نمونه خروار است. تخت جمشید و نقش رستم، مطرح‌ترین مقصدهای گردشگری ایران در جهان، در استان فارس قرار دارد. اگر در فکر انتخاب سفری لذت بخش و در عین حال کم هزینه پهستید در این مقاله با ما همراه شوید تا در ادامه جاذبه‌های گردشگری کشور آذربایجان را به شما معرفی کنیم. این جزایر از خاص ترین و منحصر به فرد ترین جاذبه های گردشگری در ایران می باشد که از نقاط بسیار زیادی، مسافران و توریستان را به سمت خود جذب می کند تا بتوانند ساعاتی را به تماشای زیبا ترین پدیده طبیعی در ایران بگذرانند.

  • بازدید از جاذبه‌های گردشگری، تماشای طبیعت زیبا، آشنایی با فرهنگ خاص یک منطقه یا هر دلیل ناشناخته دیگری که باعث می‌‎شود، چمدانتان را ببندید.
  • پاییز سی سخت و پارک جنگلی یاسوج، مجبوب پاییزگردهای ایران در این منطقه است.
  • خانه زینت الملک بیش از بیست اتاق مزین به گچبری، نقاشی و آیینه کاری های بسیار نفیس و چشمگیر است.
  • ۱۲ شهرستان و ۲۱ شهر و ده‌ها دهستان دارد که بخشی از ظرفیت‌های دامداری وباغداری و تولید صنایع دستی ایران را بر عهده دارند.
  • یا موزه ایران باستان و موزه آبگینه و موزه هنرهای معاصر که این موزه در خیابان کارگر شمالی تهران، یکی از موزه‌های میلیارد دلاری ایران است.
  • دیار کریمان ایران و پهناورترین استان ایران، یکی از پایتخت های قطعی گردشگری ایران و خاورمیانه است.