جاذبه های گردشگری و دیدنی آذربایجان شرقی مجله گردشگری دوباره سفر | jarastour

در نتیجه به طور کامل با جاذبه های گردشگری این استان آشنا شوید تا بتوانید به راحتی از جاذبه های گردشگری آن دیدن کنید. از دیگر جاذبه های دیدنی و گردشگری اطراف شهر تهران می توان به آبشار یخی هملون و همچنین آبشار کلوگان نیز اشاره کرد. قطعا استان گلستان یکی از زیباترین شهرهای ایرانه و ما در مقالات آتیمون حتما به معرفی این شهر دیدنی می پردازیم. جزیره ای پر از اعجاب و پر از زیبایی های حیرت آور در جنوب ایران وجود دارد به نام جزیره هرمز.

http://cctvlive.ir

به عنوان مثال پل ساسانی یکی از مهم ترین و اصلی ترین جاذبه های گردشگری در استان خوزستان می باشد. در واقع باید اشاره کنیم که این پل، قدیمی ترین پل ساخته شده در جهان می باشد که از زمان ساخته شدن آن تا به امروز، همچنان پا برجا باقی مانده است. در نتیجه باید اشاره کنیم که اگر علاقه مند به بازدید از آثار تاریخی در ایران هستید، توصیه می کنیم بازدید از این پل را از دست ندهید و شما هم یکی از توریستان بازدید کننده از این جاذبه تاریخی بی نظیر و زیبا باشید. اما از دیگر آثار تاریخی در این استان که اتفاقا محبوبیت بسیار زیادی نیز دارد، می توان به سرای مشیر اشاره کرد. این سرای تاریخی، که در میان سایر آثار تاریخی این استان، شهرت چندانی ندارد، یکی از زیبا ترین و جالب ترین آثار تاریخی در این استان می باشد.

۱۳. خانه‌های تاریخی کاشان

برخی معتقدند که این بنا یک آتشگاه و آتشکده و مکان روشن کردن آتش مقدس و محلی برای عبادت بوده‌است. گروهی دیگر این بنا را به دلیل شباهتش به آرامگاه کورش بزرگ، آن را آرامگاه یکی از شاهان یا بزرگان هخامنشی تصور می کنند و در این میان برخی دیگر از ایران‌شناسان این اتاقک سنگی را محلی برای نگهداری اسناد و کتاب‌های مقدس می دانند. البته نظریات دیگری همچون معبدی برای ایزد آناهیتا و یا تقویم آفتابی هم شنیده شده است که کمتر مورد توجه هستند. اهمیت این مجموعه به حدی است که نام آن با شماره ی 20 از تاریخ 24 شهریور سال 1310 در فهرست آثار ملی ایران قرار دارد و از سال ۱۹۷۹ به عنوان یکی از آثار ثبت شده ی ایران در میراث جهانی یونسکو به شمار می رود.

  • به نظر می​رسد غار قبل از دوران ساسانیان از مکان​های مذهبی و آیینی ساکنان آن منطقه بوده و به مانند غار باباجابر و نیاسر مراسمی در آن جا انجام می​شده است.
  • یونسکو با توجه به در نظر گرفتن معیارهای مختلف شهر تبریز را بهترین شهر ایران برای زندگی در نظر گرفته است.
  • شیراز پایتخت کهن ایران و بیش از دو هزار سال قلب فرهنگ ایرانی محسوب می‌شد.
  • اما یکی دیگر از جاذبه های گردشگری خاص در این جزیره، دره ستارگان می باشد.
  • این برج در ۱۵ کیلومتری شهر یزد و در حوالی منطقه صفائیه روی یک کوه کم ارتفاع قرار گرفته است.

پارک ملی گلستان در شرق استان گلستان و غرب استان خراسان شمالی قرار دارد. که ۱۳۵۰ گونه گیاهی و ۳۰۲ گونه جانوری مختلف در آن وجود دارد. پارک ملی گلستان بهترین جایگاه برای پستاندارانی نظیر پلنگ، خرس قهوه ای، گرگ، مارال، گوسفند وحشی و غیره است. غار شاپور بر روی دیواره کوهی که دشت تنگ چوگان را به شکل نیم دایره در بر گرفته، زایش یافته است. دیواره​های ورودی تنگه پوشیده از نقش برجسته​هایی تراشیده شده بر روی سنگ هستند که هر یک بخشی از تاریخ دوره ساسانیان را به نمایش گذاشته​اند. در سمت راست ورودی تنگه آثار قلعه​ای، که گویا محل نگهبانی از شهر بیشابور بوده است، به چشم می​خورد.

مسجد جامع نخجوان

از مقاصد دیگری که زائران برای زیارت انتخاب می کنند بارگاه حضرت معصومه (س) می باشد. جایگاه مجله خبری تور و گردشگری قم به نحوی است که پل ارتباطی بین شمال و جنوب است. از این رو مسافرانی که قصد سفر به جاهای دیگر را دارند، سعی می کنند حتما از شهر قم رد شوند و به زیارت این حرم مطهر بروند.

خانه تاریخیِ «نیما یوشیج»، سفره‌ خانه می‌شود!