جاذبه های گردشگری کانادا، جاهای دیدنی کانادا آتلانتیک 724 | jarastour

شاید مجله خبری تور و گردشگری گزینه برای نمایش قدمت و اصالت این شهر ویرانه های تخت جمشید باشد. این شهر زادگاه دو شاعر بلند آوازه و نامدار ایرانی حافظ و سعدی و مرکز فرمانروایی امپراطوری هخامنشی محسوب می‌شود. شیراز پایتخت کهن ایران و بیش از دو هزار سال قلب فرهنگ ایرانی محسوب می‌شد. یکی از مناطق حاوی این نقوش، نقش رجب در۵۶ کیلومتری شمال شرقی شیراز و در ۳ کیلومتری شمال تخت جمشید می باشد. این منطقه در مسیر تخت جمشید به استخر در سمت راست جاده قرار دارد؛ مسیری که در بیست و پنج قرن پیش شاهراه ارتباطی شوش به شهر سارد ( پایتخت لیدی ) بوده است.

۲۳ – پارک جنگلی گیسوم طبیعی زیبا در استان گیلان

اما آنچه که تبریز را به یکی از مهم ترین جاهای دیدنی ایران تبدیل کرده است فقط فرش های ایرانی نیست. تبریز درست مانند فرش هایش رنگارنگ است و فرهنگ ایرانی درست مثل یک فرش دست‌باف در تاروپودش تنیده شده است. بازار تبریز، موزه قاجار، مسجد کبود (مسجد جهانشاه)، ارگ علیشاه (ارگ تبریز)، مسجد جامع تبریز (مسجد جامع کبیری)، و کلیسای سنت استپانوس اززیباترین دیدنی های ایران در تبریز هستند.

جاذبه‌های دیدنی استان فارس

بدنبال تهیه یک آلبوم نفیس دیجیتال از جاذبه های توریستی ایران به زبانهای رایج بخصوص عربی ،ترکی استانبولی ،انگلیسی ،آلمانی و اسپانیایی هستم . این زیارتگاه مکانی مقدس محسوب می‌شود و اگر بخواهید به آیین زرتشتیان احترام بگذارید باید در هنگام ورود کفش خود را درآورده و کلاه بر سر بگذارید. با توجه به موقعیت کویری اردکان یزد، بهترین زمان سفر به این مکان دیدنی اوایل بهار و پاییز است. قلعه بابک در میان کوه‌های سر به فلک کشیده و تپه‌های مه‌آلود پنهان شده است و جنگل‌های بکر ارسباران زیبایی طبیعی خاصی به این منطقه داده­‌اند. در سفر به این غار زیبا می‌توانید مجسمه‌ای که به تندیس عروس و داماد معروف شده است را تماشا کنید.

  • بااین عمل بسیاری از کتب، فرهنگ و هنر هخامنشیان نابود گردید.
  • دریاچه شیهون یکى از زیبا‌ترین دریاچه‌هاى ایران و جهان در دزفول و پشت دو کوه شاداب و تنگوان است که زمینه‌ی مساعدى را به منظور انجام ورزش‌هاى آبى از جمله قایقرانى، اسکى، شنا و… فراهم کرده است.
  • سالانه میلیون‌ها نفر از سراسر ایران، عازم قشم و کیش می‌شوند.
هنگامی که به این روستا نزدیک شدید، نفسی عمیق بکشید و از هوای بی‌نظیر آن لذت ببرید. راه و رسم و روشی که اقوام مختلف به زندگی، کار، تفریح و عبادت می پردازند، جاذبه های قومی فرهنگی را تشکیل می دهد. خیلی از فرهنگ ها منحصر به فرد بودن زندگی شان را به عنوان یک جاذبه برای مردم درک نمی کنند؛ اگر چه این دیدگاه باید عوض شود ولی معرفی جاذبه های قومی و فرهنگی باید با حساسیت انجام شود. اگر استثناعات قومی و فرهنگی را به عنوان یک جاذبه بخواهیم مطرح کنیم باید همانند دیگر جاذبه ها از آن حفاظت کنیم. مواردی که باعث می‌شود، گردشگران از حضور در منطقه‌ای بنا به دلایلی همانند مشکلات فرهنگی یا خطرات ممکن، همانند آلودگی آب و هوا، امتناع کنند. دارای سیستم آمارگیری روزانه از توریست‌های حاضر در منطقه باشد.

http://cctvlive.ir

تبریز، ارومیه، سنندج و همدان از شهرهای معروف این اقلیم آب و هوایی به شمار می روند. البته پیست اسکی در زمستان پذیرای علاقمندان به این رشته ورزشی خواهد بود . چشمه های آب گرم این منطقه و خواص درمانی آنها از شهرت جهانی برخوردار است . قلعه بابک یک دژ تاریخی در ۱۳ کیلومتری شهر کلیبر از توابع استان آذربایجان شرقی است. زمانی که عباسیان به این منطقه حمله کردند، بابک خرمدین رهبری مردم را به دست گرفت و ۲۰ سال در این دژ با متجاوزان مبارزه کرد. مساجد یکی از جاهای دیدنی ایران به شمار می‌روند و مساجد زیبای زیادی در سرتاسر ایران ساخته شده‌اند.