جاهای دیدنی ایران جاذبه های ۳۱ استان کشور از گیلان تا سیستان | jarastour

مجله خبری تور و گردشگری متنوع که هر کدام با آب و هوای متفاوت، تجربه های مختلفی برای گردشگران فراهم می کنند. اگر هر سال برای نوروز یا تعطیلات تابستانی، فقط به یک یا دو مقصد تکراری سفر می کنید، شما باید با محبوب ترین جاذبه های گردشگری ایران آشنا شوید. سپس خواهید دید که چه جاذبه های متفاوت و جذابی در ایران وجود دارد. شک ندارم پس از این مطلب، ترغیب می شوید تا بیش از پیش با مقاصد گردشگری ایران آشنا شده و یا به آنها سفر کنید. ۳۷ شهرستان دارد که همگی ظرفیت‌های گردشگری وتاریخی بسیار دارد. استان فارس، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و مذهبی بسیار دارد و قریب به ۳۰۰ مورد شناسایی شده است.

سفر به نصف جهان ایران، گشت و گذار در دل تاریخ و فرهنگ و هنر پر افتخار ایران زمین است. سفر به دل غذاهای خوشمزه، نوشیدنی‌های گوارا، سوغات و صنایع دستی پرآوازه و از همه مهم‌تر، گلگشت در میان مردمانی خون‌گرم و مهمان‌نواز و غیور استانی به قدمت تاریخ. از کاشان تا گلپایگان، از نجف‌آباد تا اردستان و نطنز و آران و بیدگل، اصفهان، یکی از پرآوازه‌ترین مقصدهای گردشگری ایران است. هم برای کوله‌پشتی گردها و بوم‌گردها و هم برای لاکچری‌گردها و شکم گردها. جزیره هرمز در ۱۶ کیلومتری بندرعباس سرزمین رنگ‌ها لقب گرفته است و یکی از زیباترین و خاص‌ترین جاهای دیدنی ایران است. خاک سرخ و کوه‌هایی به رنگ زرد، سفید و قرمز شما را با منظره‌ای بی‌نظیر روبرو خواهند کرد.

۱۸- جزیره قشم از برترین مقاصد گردشگری ایران

فراموش نکنید که بهترین زمان برای سفر به جنوب ایران فصل‌های سرد مانند پاییز و زمستان و اوایل بهار است. با مترو و اتوبوس و خودرو شخصی می‌توانید به راحتی عازم این استان شده و از روستاها و شهرستان‌های آن دیدن کنید. جاده چالوس، طالقان، سد امیرکبیر، پیست دیزین، روستای برغان، روستای ورده، کاروانسرای شاه‌عباسی، کاخ سلیمانیه، کاخ شمس، باغ‌های جهانشهر، رود کرج، غار یخ مراد، سنقرآباد و قلعه احمدآباد از مقصدهای دیدنی گردشگری استان البرز است.

خطه ی شمالی کشور و جاذبه های گردشگری آن ها

در نتیجه بازدید از این شهر یکی از اقداماتی است که هر فرد باید انجام دهد. در واقع باید اشاره کنیم که به دلیل اینکه این استان دارای شرایط مساعدی برای زندگی بود، و مراتع بسیار زیادی داشت و به واسطه وجود کوه ها، نهر ها و رودخانه های پر آبی که در آن جاری بود، محل مناسبی برای زندگی بود. جالب است بدانید که این استان دارای قدیمی ترین آثار تاریخی می باشد و در نتیجه از لحاظ تاریخی نیز دارای اهمیت بسیار زیادی است.

  • اهواز مرکز استان خوزستان یکی از کلانشهر های زیبایی است که در جنوب کشور واقع شده است.
  • تخت جمشید و نقش رستم، مطرح‌ترین مقصدهای گردشگری ایران در جهان، در استان فارس قرار دارد.
  • بر روی این نهر، پل بند گرگر ساخته شد، که نه تنها از طغیان آبهای اضافی جلوگیری می کرد، بلکه شهر شوشتر را با شرق آن ( مسجد سلیمان و اهواز) مرتبط می ساخت.بطوری که درگذشته نزدیک این پل بند، دروازه گرگر وجود داشت.
  • شیرز دارای طبیعتی زیبا و چشمه‌های جاری با آب فراوان، صخره‌های تند و تیز و میوه‌های وحشی فراوان است.

قرار گرفتن بندر در برخی از شهرهای ساحلی کانادا باعث شده تا مکانی زیبا را برای قدم زدن و فراهم کردن محیطی آرام، برای گردشگران به وجود آورد. همچنین علاقه‌مندان با کمک تلسکوپ‌های واقع شده در ارتفاعات این برج و اتاقک‌های شیشه می‌توانند طبیعت و شهر را به زیبایی ببینند و در زیر پای خود لمس کنند. برج سی ان کانادا با کمک نورپردازی‌های انجام شده نیز در شب مناظر زیبایی را در سطح شهر به وجود می‌آورد. اگر عاشق بوی بهار هستید باید پارک ائل گلی (شاه گلی)، میدان ساعت، روستای کندوان، پارک کوهستانی عون بن علی (عینالی)، کویر قوم تپه تبریز، قبرستان تاریخی پینه شلوار، پارک ملی کنتال و جنگل ارسباران را از نزدیک ببینید. یک پل تاریخی متعلق به قرن چهارم هجری ( دوره دیلمی ) بر روی رود کر قرار دارد. این پل به دستو.ر عضدالدوله در فاصله ی پل خان و دریاچه ی بختگان به طول 120 متر پنج متر عرض با لاشه سنگ ساخته شده است.

http://cctvlive.ir