جاهای دیدنی ایران جاذبه های ۳۱ استان کشور از گیلان تا سیستان | jarastour

رود ارس در سال ۱۲۰۶ در عهدنامه ترکمنچای به عنوان مرز ایران و روسیه انتخاب گشته. که مناطق شمالی رود ارس به در اختیار روس ها قرار گرفته است. از دیگر جاذبه های گردشگری استان گیلان می توان به قلعه رودخان، تله کابین رامسر، گردنه حیران، جاده اسالم به خلخال، و بسیاری دیگر از جاذبه های گردشگری اشاره کرد.

۱۸- جزیره قشم از برترین مقاصد گردشگری ایران

پس فرقی ندارد که در کدام فصل به کیش سفر می‌کنید، کاریز کیش همیشه یکی از جاهای دیدنی ایران است. پس از سرمایه گذاری‌های انجام شده جهت مرمت و بازسازی، حالا می­‌توان این کاریز را یک جاذبه توریستی بین‌المللی نامید. که در فاصله ۲۲ کیلومتری جنوب اسکو در میان دره‌ای با صفا و کنار رودخانه پر آبی به همین نام قرار گرفته است. که برای درمان بیماران کلیوی نقش به سزایی را ایفا کرده است.

http://cctvlive.irاگر به دلیل بالا، قصد مجله خبری تور و گردشگریگردی داشتید، به منظور اقامتی راحت و ارزان، از خدمات رزرو آنلاین هتل سفرمارکت استفاده کنید تا با خیالی آسوده و ارزان سفر کنید. نوعى خاص از گشت و گذار كه شخص از سفر كردن بيشتر از رسيدن به مقصد لذت مى برد. سفر براى ديدن و استفاده كردن از آب هاى معدنى و چشمه هاى آب درمانى براى درمان بعضى بيمارى هاى خاص و لذت بردن از اين نعمت خدادادى. پس از رسیدن به بالای قلعه متوجه خواهید شد که چرا فتح این قلعه کار دشواری بوده است. منطقه گردشگری آینالو یک ساعت با قلعه بابک فاصله دارد و اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید مارال و آهوی وحشی را از نزدیک ببینید. غار کتله‌خور در سال ۱۳۳۱ توسط تعدادی از کوهنوردان به ثبت رسید اما زمان کشف آن به مدت‌ها قبل باز‌می‌گردد.

مسجد جامع نخجوان

این ارگ ترکیبی از معماری مسکونی و نظامی است و در دوره قاجار محل زندگی فرمانروایان محلی بوده؛ اما در دوره پهلوی به زندان مبدل شد و این تغییر کاربری نادرست، سبب آسیب های جدی این بنا شد. در حال حاضر ارگ کریم خان، موزه ای از مجسمه های جالب و تماشایی است و زیر نظر سازمان میراث فرهنگی جمهوری اسلامی ایران اداره می‌شود . از محبوب ترین قطب های گردشگری ایران که در هر فصلی، خیل عظیمی از گردشگران راهی ان می شوند، سواحل زیبای دریای خزر است. این سواحل از استان گلستان تا انتهای استان گیلان ادامه دارند. سواحل دریای خزر اب و هوای بسیار عالی دارد که باعث شده مردم ایران در هر فرصتی و با رسیدن هر تعطیلاتی، راهی شمال ایران شوند. وجود جنگل های انبوه ارس باران در دامنه البرز، فضایی بسیار زیبا و رویایی به این منطقه از شمال ایران داده است.

  • کوروش، پاسارگاد را به عنوان مرکز فرماندهی خود برگزیدو کاخ هایی در آن بنا نمود.
  • به یاد داشته باشید که اگر قصد بازدید از این دریاچه را دارید، تمامی تجهیزات سفر به کوه را به همراه داشته باشید تا بتوانید سفری بی دغدغه را تجربه کنید و در طول مسیر با مشکل مواجه نشوید.
  • از مهم ترین و اصلی ترین جاذبه های گردشگری کیش می توان به کشتی یونانی، شهر زیر زمینی کاریز، شهر باستانی حریره، و همچنین بسیاری از تفریحات آبی موجود در این جزیره اشاره کرد.

۱۲ شهرستان دارد و تاریخ و فرهنگ و هنری شاخص را نمایندگی می‌کند. لرستان از استان‌های غربی کشور، سرزمین کوهستانی و سیزدهمین استان کشور از نظر جمعیت است. یکی از نخستین سکونت‌گاه‌های قدیمی انسان همین لرستان بوده و مفرغش، شهرت جهانی داشته و اعتبار قدمتش است. سومین استان پر آب ایران، ۱۲ درصد آب کشور را در اختیار دارد. سنگ نگاره‌های تیمره گلپایگان با قدمت ۷۰۰۰ ساله، یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی استان اصفهان است.

جاذبه های گردشگری اندونزی