جاهای دیدنی ایران که حداقل یک بار باید ببینید مجله علی بابا | jarastour

ارگ راین در مجله خبری تور و گردشگری غربی شهر کنونی راین در استان کرمان ایران قرار دارد. این بنای خشتی تا حدودی به ارگ تاریخی بم شبیه‌است و بر بالای تپه‌ای قرار دارد. به شما پیشنهاد می کنیم از بازدید مسجد رنگونی ها، موزه، لب شط، جزیره مینو، پل کابلی آبادان که نخستین پل کابلی واقع در خشکی در جهان است و … غافل نشوید. اگر توسط خودروی شخصی مسافرت می کنید می‌توانید به‌ بندر لنگه و سپس به‌ بندر خمیر بروید و در آخر از بندر پل راهی این جزیره بشوید. این جزیره نیز به عنوان قسمتی از استان هرمزگان و بزرگترین جزیره ایران شناخته می شود.

لذیذترین غذاهای سنتی و محلی تبریز از دیگر مناطق دیدنی دزفول می توان به جنگل های رز، آسیاب های آبی دزفول، روستای لیوس، موزه مردم شناسی و غیره اشاره کرد. دریاچه شیهون یکى از زیبا‌ترین دریاچه‌هاى ایران و جهان در دزفول و پشت دو کوه شاداب و تنگوان است که زمینه‌ی مساعدى را به منظور انجام ورزش‌هاى آبى از جمله قایقرانى، اسکى، شنا و… فراهم کرده است. هرمز، جزیره ای به مساحت ۴۲ کیلومترمربع در ۸ کیلومتری بندر عباس قرار دارد که فاصله ی این جزیره از قشم با قایق تندرو حدود ۳۰ دقیقه است. رنگی بودن خاک ساحل و جزیره و دره ی نمکی اصلی ترین خصلت این جزیره است که هنرمندان توسط خاک های رنگی این جزیره، فرش خاکی هرمز را بر روی زمین ترسیم می کنند. در هرمزگان، پرستشگاه بت گوران، پناهگاه حیات وحش جزیره شتور، جنگل‌های حرا، چهار طاقی قشم، حمام خانی بستک و حمام شبیه، تا خانه‌های قدیمی و بازارهای پر جنب‌وجوش آن، فضایی دل‌انگیز را برای یک سفر خاطره‌انگیز به وجود می‌آورد. مخصوصا اگر در نیمه دوم سال یا سه ماهه چهارم سال، هرمزگان‌گردی کنید.

خاص ترین و بکر ترین جاذبه های گردشگری در ایران کدامند؟

در نتیجه این شهر از لحاظ تاریخی یکی از مهم ترین شهر های ایران می باشد و دارای زیبا ترین تاریخچه می باشد. یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری در جنوب کشور، جزیره لاوان می باشد. این جزیره یکی از خاص ترین و زیبا ترین جزایر در ایران است و آب هایی که در سواحل آن وجود دارد، چشم انداز بسیار زیبایی را ایجاد کرده است. اگر تا به حال از این جزیره زیبا دیدن نکرده اید و یا درباره آن نشنیده بودید، توصیه می کنیم بازدید از این جزیره را در اولویت قرار دهید و در کوتاه ترین زمان برای بازدید از آن برنامه ریزی کنید.

http://cctvlive.ir

شمال تهران از محبوب‌ترین مناطق تهران است که در آن محله های بسیار زیادی وجود دارد … یونسکو با توجه به در نظر گرفتن معیارهای مختلف شهر تبریز را بهترین شهر ایران برای زندگی در نظر گرفته است. شهری از جنس شعر و ادب به قدمت تاریخ که با تماشایش سراسر وجودمان سرشار از آرامش می شود. مقصدمان شیراز است، جایی که شکوه تخت جمشید را در خود جای داده و جایگاه ابدی شاعرانی همچون حافظ و سعدی است. در کوچه هایش با شعر همقدم می شوی و طعم آشتی با تاریخ را می چشی…

آرامگاه سید حسن مدرس؛ از جاذبه های گردشگری کاشمر

در واقع تعدادی از جاذبه های گردشگری این استان، در دل کوه های البرز قرار دارد. جالب است بدانید که این استان از لحاظ تنوع جاذبه های گردشگری، رتبه 1 را در میان سایر استان های کشور دارد. در نتیجه آشنایی با جاذبه های گردشگری این استان فرصت خوبی برای گردش و تفریح می باشد. قشم جزیره شگفتی‌ها و عجایب طبیعی، بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس و منطقه آزاد تجاری در استان هرمزگان است. در جزیره زیبای قشم می‌توانید شاهد بسیاری از عجایب طبیعت مثل دره ستارگان، غار نمکدان، جنگل‌های حرا و کوچ پرندگان مهاجر باشید. قشم علاوه بر جاذبه های اسرارآمیز و روستاهای دیدنی مثل لافت و همچنین میراث فرهنگی غنی مثل لنج سازی، با داشتن فرهنگ بومی و لباس‌های محلی منحصربه‌فرد یکی از مهم ترین شهرهای گردشگری جنوب ایران است.

  • از این رو مسافرانی که قصد سفر به جاهای دیگر را دارند، سعی می کنند حتما از شهر قم رد شوند و به زیارت این حرم مطهر بروند.
  • پادشاهان هخامنشی از کاخ سه در به‌عنوان محل برقراری جلسات نه چندان مهم و غیررسمی استفاده می­کرده‌اند.
  • جالب است بدانید که این استان، جلگه ای عظیم می باشد و آب و هوای آن بسیار مناسب برای رویش پوشش گیاهی خاصی می باشد.