جاهای دیدنی ایران که حداقل یک بار باید ببینید مجله علی بابا | jarastour

شکل هندسی دریاچه به شکل بیضی کشیده بوده و ژرفای آن با توجه به میزان بارش‌های فصلی متغیر است. ماهی‌های موجود در دریاچه توسط افراد محلی به دریاچه انداخته شده‌است. به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، درصدد است طی این گزارش به معرفی مصور بیش از 100 جاذبه برتر گردشگری کشور عزیزمان بپردازد تا مخاطبان برای سفرهای نوروزی امسال قدرت انتخاب بیشتری در تعیین مقصدهای مسافرت خود داشته باشند. از شنا و ماهی‌گیر و جنگل‌نوردی و کوله‌پشتی گردی تا ورزش‌های آبی و هوایی و کوهنوردی، بخشی از پتانسیل‌های پیدا و پنهان مازندران ایران است. در استان کرمانشاه، بیش از ۴ هزار اثر تاریخی شناخته شده وجود دارد که ۲۰ درصد آن ثبت ملی شده و ۲ اثر به نام محوطه بیستون و منظر فرهنگی هورامان، در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. این استان مملو از موزه‌ها و حمام‌های تاریخی و بازارها و قلعه‌های تاریخی است.

http://cctvlive.ir

قنات قصبه، عمیق‌ترین قنات در میان ۱۱ قنات ثبت شده در میراث جهانی، در این استان واقع شده است. چشم انداز فرهنگی توس، شهر تاریخی زورن، خانقاه و مزار شیخ احمد جام، کاروانسراهای شرف و ماهی و فخر داود و قدمگاه، از دیگر جاهای دیدنی استان خراسان رضوی است. اگر عاشق کاروانسراگردی هستید، به این استان دیدنی با سوغات خوشمزه سفر کنید. کاریز کیش یک شهر زیرزمینی با معماری تاریخی و یکی از خیره‌کننده‌ترین جاهای دیدنی ایران است.

جاذبه گردشگری و دیدنی آذربایجان شرقی

برخی از جاذبه های گردشگری موجود در این استان به قدری محبوب هستند که یقینا پس از کمی آشنایی با آن ها، هوس بازدید از آن ها به سرتان می زند و در کوتاه ترین مدت اقدام به بازدید از آن ها می کنید. استان مازندران نیز همانند استان گیلان، در بین دریا و کوه های البرز قرار گرفته است و در نتیجه از مهم ترین و زیباترین جاذبه های گردشگری و طبیعی را درون خود قرار داده است. دسترسی به این استان از شهر تهران بسیار آسان است و می توانید از طریق جاده ی زیبای چالوس، برای دسترسی به آن اقدام کنید. در واقع باید اشاره کنیم این کشور، با قرار داشتن در یکی از بهترین موقعیت های جغرافیایی، دارای وسعت بسیار زیادی نیز می باشد. علاوه بر این، دو رشته کوه بسیار بزرگ را درون خود جای داده است. جالب است بدانید که بیشتر وسعت این کشور را کویر فرا گرفته است اما با این وجود، جاذبه های گردشگری و تفریحی بسیار زیادی در این کشور وجود دارد که با بازدید از آن ها، از عظمت این کشور و جاهای دیدنی آن با خبر می شوید.

امیدواریم با مطالعه این مطلب شور و شوق سفر در قلب شما بیدار شده و کوله بار خود را برای بازدید از آنها ببندید. تبریز با تاریخی در حدود ۵۰۰۰ سال، یکی از زیباترین شهرهای توریستی در شمال ایران است. علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و گردشگری بی‌نظیر شهر تبریز، بازار بزرگ این شهر که بزرگترین بازار سرپوشیده دنیا محسوب می‌شود و در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

۹. شوشتر؛ پایتخت سازه‌های آبی جهان

اما یکی از مجله خبری تور و گردشگری ترین، محبوب ترین، شناخته شده ترین، بهترین، خوش آب و هوا ترین، و به طور کلی عالی ترین مناطق برای گذراندن چند روز به دور از شهر، شمال ایران می باشد. در شمال کشور ایران، 3 استان وجود دارد که درون این استان ها، به قدری جاذبه دیدنی و گردشگری وجود دارد که می توانید چند ماه را در آن ها بگذرانید و باز هم جایی برای دیدن باقی مانده باشد. برای آشنایی بهتر با جاذبه های گردشگری شمال ایران، این جاذبه ها را به تفکیک استان ها بیان کرده ایم. در نتیجه می توانید با جاذبه های گردشگری این مناطق به طور کامل آشنا شوید و برای بازدید از آن ها به راحتی برنامه ریزی کنید. به گونه‌ای که امروزه افراد می‌توانند ضمن تماشای این آبشار، از برنامه‌های تفریحی و مفرحی که در کنار نیاگارا برگزار می‌شود، لذت ببرند. آب و هوای دلپذیر، ساحل زیبا، مکان های تفریحی مختلف و جشنواره های مفرح و متنوع باعث شده که گردشگران ایرانی و خارجی، جذیره کیش را به عنوان مقصد رویایی خود انتخاب کنند.

  • هنرها و صنایع‌دستی، گلخانه‌ها، مراکز دارای باغ، طبیعت و همانند آن‌ها به‌صورت کلی نمی‌توانند جاذبه گردشگری محسوب شوند؛ مگر اینکه به‌صورت بارز و قابل توجهی شناخته شده باشد.
  • جزیره قشم دومین بندر آزاد تجاری ایران نام دارد که دارای ۱۵ بندرصیادى و تجارى است.
  • از ارومیه تا سردشت و بازرگان، آذربایجان‌غربی یکی از مقصدهای ممتاز گردشگری شمال غرب کشور است.
  • اسکندر هنگام عبور از ایران ، بر سر مزار کوروش رفت و دید که دَرِ آرامگاه را باز کرده اموالش را غارت کرده اند.
  • این معبد را در عمق 6 متری از زمین‌های اطراف خود ساخته‌اند تا آب رودخانه شاپور به درون آن سرازیر شود.