خالی بودن از هوس‌های دنیایی، نیاز مبلغان

حوزه هم به این‌که خود را به روز کند احتیاج دارد. حوزه‌ی علمیه قم، به عنوان قلّه حوزه‌های علمیه، و به دنبال آن حوزه‌های دیگر علمیه، باید کاری کنند که دین خدا در بین مردم، مورد رغبت و شوق قرار گیرد. دین را آن‌چنان که خدا خواسته است، باید به مردم ارائه دهند. این هم احتیاج به تحقیق، به نوآوری، به روشنفکری، به آگاهی از دنیا و به خالی بودن از هوا‌ها و هوس‌های دنیایی دارد. اگر نه در همه؛ لااقل در بخش عظیمی و حداقل در کسانی که دست‌اندرکار و مسؤول هستند؛ لذا شما می‌بینید درباره‌ی مرجع تقلید، چه سختگیری‌هایی در اسلام هست: «صائناً لنفسه، حافظاً لدینه، مخالفاً لهواه، مطیعاً لامر مولاه.» (۱) ۱۳۷۲/۰۹/۲۴


۱) احتجاج، احمد بن على طبرسى‏ ج۲ ص ۴۵۶؛ بحارالانوار، علامه مجلسی: ج ۲ ص ۸۸؛ جامع الاحادیث الشیعه، سید بروجردی: ج ۱ص ۳۱۴؛ میزان الحکمه، محمدی ری شهری: ج ۳ ص ۲۶۲۲؛ صائناً لنفسه، حافظاً لدینه، مخالفاً لهواه، مطیعاً لامر مولاه…

ترجمه:

نگاه دارنده خویشتن خود و حفظ کننده دین و آئین خویش و مخالف با هوا و خواهش نفس و مطیع و فرمانبر امر مولاى خود.

منبع: KHAMENEI.IR


منبع: https://snn.ir/fa/news/1045533/%D8%AE%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D8%A8%D9%88%D8%AF%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D9%87%D9%88%D8%B3%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%A8%D9%84%D8%BA%D8%A7%D9%86

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، ‌می‌توان گفت هوس‌های دنیایی که سرمنشاء آن حب دنیا است، آغاز انحراف نسل بشر است. هوس‌های دنیایی، دنیای مادی را در چشم انسان زیبا و بزرگی گناه را ناچیز جلوه می‌دهد. حب دنیا چیزی بود که باعث شد عمر بن سعد و بقیه در روز عاشورا مقابل امام حسین علیه السلام بایستند.

خالی بودن از هوس‌های دنیایی، نیاز مبلغان