خبر خوش مقام ارشد عربستان به ایرانی‌ها / سفر حج عمره از سر گرفته می شود؟

در ادامه این دیدار، رییس سازمان حج و زیارت به موضوع حج تمتع نیز اشاره کرد و افزود: زائران ایرانی چه در حج تمتع و چه در عمره مفرده جزو بهترین و منظم‌ترین زائران هستند و همچنین به قوانین کشور عربستان سعودی توجه و احترام لازم را دارند.

گسترش مناسبات در حوزه تردد حجاج و تسهیل امور مربوط به خدمت‌رسانی، از مهمترین محورهای گفت‌وگوی طرفین بود.

سفیر عربستان و رییس سازمان حج و زیارت همچنین راه‌کارهایی را برای تسهیل خدمت‌رسانی مطلوب به زائران بررسی کردند.


منبع: https://www.khabaronline.ir/news/1841613/%D8%AE%D8%A8%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%B4-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%85-%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D8%B9%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%87%D8%A7-%D8%B3%D9%81%D8%B1-%D8%AD%D8%AC-%D8%B9%D9%85%D8%B1%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D8%B1-%DA%AF%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%87

حسینی، رییس سازمان حج و زیارت در این دیداربا ابراز خرسندی از حضور سفیر عربستان در ایران و از سرگیری روابط دو کشور مسلمان منطقه، گفت: گسترش و توسعه روابط فی مابین، موجبات افزایش وحدت در جهان اسلام و بالطبع اقتدار مسلمانان خواهد شد.

او با اشاره به سیاست‌های کشور متبوع خود درباره سفرهای عمره مفرده، از اعزام‌های دوباره عمره‌گزاران ایرانی به سرزمین وحی استقبال کرد.

حسینی بیان کرد: امیدواریم با رفع موانع و تلاش‌های صورت گرفته، اعزام‌های عمره مفرده از سر گرفته شود و چشم‌انتظاری متقاضیان نیز پایان یابد.

عبدالله بن سعود العنزی ـ‌ سفیر کشور عربستان سعودی در جمهوری اسلامی ایران ـ‌ نیز در این دیدار ضمن تشکر از استقبال گرم مقامات حج و زیارت ایران، بر توسعه روابط دو کشور به‌ویژه در موضوع سفرهای زیارتی تاکید کرد.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج و زیارت، عبدالله بن سعود العنزی ـ سفیر عربستان در ایران ـ‌عصر سه‌شنبه در محل سازمان حج و زیارت با سیدعباس حسینی ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ دیدار کرد. در این دیدار که سرکنسول عربستان و تنی چند از مسئولان حج و زیارت کشورمان حضور داشتند، درباره موضوعات مربوط به عمره و حج گفت‌وگو شد.

او افزود: ما نیز در سازمان حج و زیارت سعی کرده‌ایم در همکاری و تعامل با دست‌اندرکاران ذی‌ربط در کشور عربستان پیشگام باشیم و در برنامه‌های اجرایی عملیات حج موفق و حساب شده عمل کرده‌ایم.

سفیر عربستان در ایران تاکید کرد: ما تمام ظرفیت‌های خود را در راستای مساعدت به از سرگیری اعزام‌های متقاضیان ایرانی عمره مفرده به کار می‌بندیم.

عبدالله بن سعود العنزی، سفیر عربستان هم از نجابت و انضباط زائران ایرانی و همچنین تلاش‌های صورت گرفته از سوی دست‌اندرکاران حج و زیارت کشورمان قدردانی کرد.

ایران و عربستان

رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته برای از سرگیری عمره مفرده پس از چند سال وقفه، اظهار کرد: نزدیک به پنج میلیون و ۷۰۰ هزار نفر متقاضی، منتظر راه‌اندازی دوباره سفر عمره هستند که در این‌باره اقداماتی انجام شده است و در حال حاضر نیز تنی چند از دست‌اندرکاران حج و زیارت در کشور عربستان در حال گفت‌وگو و رایزنی‌های نهایی در این خصوص و همچنین حج تمتع آتی هستند.