خوشحالیم که دولت اهتمام اصلی و راهبردی بر موضوع قرآن قرارداده است

وزیر ارشاد درباره بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن گفت: امسال خوشبختانه میزبان ۲۸ کشور از سراسر دنیا بودیم و درباره غزه و فلسطین باشکوه عمل شد. هم‌چنین بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب از اندیشمندان غیرمسلمان به رشته تحلیل درآمده و منتشر شد.

وی با بیان اینکه فضای نمایشگاه قرآن در مصلی امام خمینی (ره) ۸۰ هزارمترمربع است، اظهار کرد: در این نمایشگاه جلوه‌های خاصی از قرآن اعم از پوشش، نشر کتاب و … به نمایش گذاشته شده و ما با انبوهی از متقاضیان روبرو هستیم.

اسماعیلی بیان کرد: امسال نمایشگاه قرآن در ۳۰ استان کشور برگزار شد و آخرین آماری که ورود افراد به نمایشگاه‌های قرآن سراسر کشور داریم، ۳ میلیون نفر است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: کدام تحلیل‌گری پیش‌بینی می‌کرد ریاست جمهوری در سازمان ملل قرآن را در دست گرفته و از هدایت قرآن سخن بگوید.

وزیر ارشاد در پایان گفت: خوشحالیم که دولت مردمی و انقلابی اهتمام اصلی و راهبردی خود را بر موضوع قرآن قرار داده و کار‌هایی مثل ساخت فیلم قرآنی، پویانمایی، کتاب و … انجام می‌دهد.

سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه ۲۹ دوره از خادمان قرآن تقدیر شده است، بیان کرد: این استمرار نشان دهنده اهمیت این موضوع برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. بیش از ۳۰۰ خادم قرآن در کارگروه‌های تخصصی تشکیل جلسه دادند. رئیس جمهور گفت نمایشگاه قرآن باید به استان‌های مختلف برود در راستای شعار عدالت، نمایشگاه قرآن را در ۳۰ استان کشور گسترش دادیم.


منبع: https://snn.ir/fa/news/1138659/%D8%AE%D9%88%D8%B4%D8%AD%D8%A7%D9%84%DB%8C%D9%85-%DA%A9%D9%87-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D8%A7%D9%87%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C-%D9%88-%D8%B1%D8%A7%D9%87%D8%A8%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B6%D9%88%D8%B9-%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86-%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

وی افزود: در ادامه مسیر، رهبر معظم انقلاب، رهبر قرآنی و بیدار ما با تمسک به قرآن این مسیر را ادامه دادند و این مسیر قرآنی را تکامل بخشیدند و این مسیر نورانی را به قوت ادامه دادند.

رئیس سی‌ویکمین نمایشگاه قرآن کریم با تاکید بر اینکه معاونت قرآنی یکی از راهبردی‌ترین معاونت‌ها است، گفت: پسوند اسلامی در تنها وزارتخانه‌ای که این صفت را دارد بیان کننده این است که همه بخش‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بر پایه اصول قرآنی فعالیت کند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در «بیست و نهمین آئین تکریم از خادمان قرآن کریم» که عصر امروز در مصلی امام خمینی (ره) و سی ویکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد، اظهار داشت: به برکت انقلاب و نهضت رهایی‌بخش امام (ره) ما در محضر قرآن کریم هستیم و شاید آن روزی که این نهضت آغاز شد هیچ فرد قرآنی، ایرانی و مسلمانی این روز‌های باشکوه را برای قرآن پیش‌بینی نمی‌کرد.

در ادامه شبیر فیروزیان سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد اسلامی، اظهار داشت: نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بزرگ‌ترین رویداد و برنامه قرآنی کشور است. خدا را شاکریم که به اهتمام جمهوری اسلامی ایران این برنامه به عدد ۳۱ رسیده که این نشان از استمرار نظام ما بر قرآن است.

اسماعیلی ادامه داد: با همکاری دستگاه‌های مختلف مصلی امام خمینی (ره) را به محلی برای حضور خانواده‌ها تبدیل کردیم. در سال گذشته نیز برنامه‌های متعددی از جمله فیلم، پژوهش، بین‌المللی و … برای خانواده‌ها ترتیب دادیم.