نکتهای منفی درباره بازاریابی آفلاین آن است که به طور کلی خیلی سخت میشود پیامی را سفارشی سازی شده و هدفگیری شده به بخش خاصی از مشتریان رساند. مثلاً شما در تلویزیون پیام تبلیغاتی خود را به هرکسی که پای تلویزیون نشسته میرسانید ولی هرگز نمیتوانید برای هرکس پیام منحصر به فرد خودش را بفرستید. مثلاً خیلی جذابتر میبود اگر برای کسی که تا به حال شما را نمیشناخته پیامی برای جذبش ارسال کنید و برای کسی که قبلاً از شما خرید داشته است پیامی برای تشکر یا تخفیف ویژه بدهید که مجدد از شما خرید کند. بلکه مجبورید به هر دو نفر یک نوع پیام منتقل کنید تازه اگر شانس بیاورید که در زمان پخش تبلیغات شما پای تلویزیون با حواس کامل نشسته باشد.
دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیست ؟ خدمات دیجیتال مارکتینگ شامل چه میشود؟ لاوان
هر کتاب، ویدیو و مقالهای که در آکادمی منتشر شده حاصل سالها تجربه و مطالعه است. کتابها را میتوانید دانلود کنید یا ویدیوها را به صورت آنلاین تماشا کنید. پیشنهاد میکنم برای شروع یادگیری ایبوک رایگان آموزش بازاریابی پیامکی را از آکادمی نوین دانلود کنید و سر فرصت به مطالعه بخوانید. بعد از آن هم میتوانید فقط ۲ ساعت و نیم وقت بگذارید و در دورۀ آموزش بازاریابی پیامکی فوت و فن کار را یاد بگیرید. سال 2019 سالی بود که فناوری صوتی در بازار لوازم الکترونیکی مصرفی موج بزرگی ایجاد کرد.
عواملی مانند سرعت بالا آمدن یک صفحه، لود شدن تمام تصاوی، خراب نبودن لینکها و … از جمله عوامل فنی هستند که رو سئو تاثیرگذارند و زیرمجموعه سئوی تکنیکال قرار میگیرند. سئوی تکنیکال تاثیر بسیاری در رتبه گرفتن سایت شما دارد پس نباید از آن غافل بشوید. برای مثال اگر مخاطبان شما در اینستاگرام فعالیت دارند، شما نیز باید در اینستاگرام فعال باشید و سعی کنید به اکسپلور اینستاگرام راه پیدا کنید. اشاره به یک نکته البته حائز اهمیت است ، یک گزینه استثنا وجود داره ، تبلیغات پایین و بالای صفحه در هنگام بازی های فوتبال هرچند در بسیاری از کشور های این مدل تبلیغات خلاف قانون هست و اجرا نمی شه اما در ایران بسیار مهم و تاثیر گذار هست همچنان .
چرا باید از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ استفاده کنیم؟
در این استراتژی با در اختیار قرار دادن اطلاعات مرتبط و مفید برای مخاطبین، افراد علاقمند به صنعت شما که میتوانند مشتری شما باشند جذب می شوند و در هر مرحله از سفر مشتری ارزشی از محصولات برای مخاطب بیان می شود. با توجه به اینکه به صورت آنلاین انجام می شود، محدودیت جغرافیایی در تبلیغات ندارد. در این روش بازاریابی چون خود مخاطب با سرچ و یا با تمایل خود وارد سایت شما می شود یا محتوای شما را می خواند، احتمال تبدیل آن بازدیدکننده به lead بالاتر است و مخاطب نسبت به دریافت محتوای تبلیغاتی شما احساس مزاحمت نمی کند. 79% کسب و کارهایی که از روشهای بازاریابی ربایشی به ویژه بلاگ نویسی استفاده میکنند، ROI بالاتر از میانگین بقیه کسب کارها(با تبلیغات برونگرا) دارند. استفاده از بازاریابی ربایشی ۶۲% هزینه های تبلیغاتی برای هر سرنخ فروش یا lead را برای شما کمتر می کند. بازاریابی درونگرا نوعی از بازاریابی است که با ایجاد محتوای مناسب سعی در جذب مشتری قبل از تصمیم به خرید آن نموده است و به دنبال ایجاد روابط بلند مدت با مشتریان خود با استفاده از سئو، وبلاگها و شبکههای اجتماعی است.
بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ چیست؟
معمولا مهم نیست بیلبورد چه عملکردی رو ارائه میده، قیمت تبلیغ روی یک بیلبورد ثابته و فارغ از بالا یا پایین بودن نرخ تبدیل، شما باید هزینه اون رو پرداخت کنین. تیم تخصصی آنلاینر در این مقاله سعی کرده است که تمام راز و رمز سئو و دیجیتال مارکتینگ را به عنوان یک کلید در دست تان قرار بدهد. سئو مارکتینگ یعنی رسیدن به اوج فروش به بهای جلو زدن از رقبا در رتبه بندی گوگل تداعی می شود.
اگر شرکت شما بر روی فروش تمرکز دارد و مخاطب آن مردم عادی است ، احتمالاً هدف شما از فعالیتهای بازاریابی دیجیتال جذب و هدایت افراد به وبسایت و مشتری شدن آنها بدون نیاز به مکالمه با بخش فروش است. از طرف دیگر، بازاریابهایی که از تاکتیکهای درونگرا دیجیتال استفاده میکنند، از محتوای آنلاین برای جذب مشتریان هدف خود به وبسایتهای خود استفاده میکنند. یکی از سادهترین و در عین حال قدرتمندترین داراییهای بازاریابی دیجیتال درونگرا، وبلاگ است که نیاز مشتری را به طور کاملا حرفهای برطرف میکند.
- شما به عنوان مالک کسب و کار خود، باید به صورت دقیق مشخص کنید که کسب و کارتان چه ارزشی دارد و چه نیازی از مخاطبین خود را برطرف میکند.
- هنگام خرید، مصرفکنندگان از شما میخواهند توضیح دهید که چگونه نرمافزار و ویژگیهای آن سودمند خواهد بود.
- هر شرکتی با توجه به شرایط و موقعیت خود، دلایلی برای استفاده از دیجیتال مارکتینگ دارد.
تا اخر این مقاله بامن همراه باش تا کامل بهت توضیح بدم، ولی قبلش باید باهم بدونیم که چرا اصلا دیجیتال مارکتینگ اصولا انقدر اهمیت داره. واژه دیجیتال مارکتینگ در اوایل سال ۲۰۰۰ برای اولین بار شروع به استفاده شدن ازش شد شاید باورش سخت باشه ولی فقط ۲۰ سال از رواج استفاده عمومی این مفهوم می گذره. سعی کنین کلمات کلیدی پیرامون محصول یا خدماتتون که عملکرد بالایی دارن رو شناسایی کنین. همچنین کلمات کلیدی دنباله دار یا لانگ تیل ها هم میتونن فرصت های رقابت خیلی خوبی را در اختیارتون قرار بدن. با توجه به شدت رقابت یک کلمه کلیدی، هزینه ای که پرداخت می کنین میتونه مقرون به صرفه یا خیلی زیاد باشه.