صدور هشدار زرد / رگبار باران همراه طوفان لحظه‌ای و وقوع صاعقه در اصفهان

امینی ادامه داد: لغزندگی سطح جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه‌های فصلی، مه آلودگی و کاهش دید، احتمال اختلال در راه‌های روستایی به واسطه رگبار باران از اثرات مخاطرات سامانه بارشی است.

وی با بیان اینکه دما در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۳ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان درباره بیشترین بارندگی شهرستان‌های استان اصفهان در ۲۴ ساعت گذشته، گفت: در این مدت بیشترین بارندگی‌ها به ترتیب در شهرستان‌های دهاقان با دو میلی‌متر، داران شش دهم میلی‌متر و انارک سه دهم میلی‌متر ثبت و گزارش شده است.

وی درباره اثرات مخاطرات سامانه بارشی در استان اصفهان، گفت: فعالیت این سامانه فردا در مناطق فریدونشهر، خوانسار، میمه، کاشان، آران‌وبیدگل، بویین و میاندشت، اردستان و نطنز و روز چهارشنبه در شهرستان‌های کاشان، نطنز، اردستان، نائین، انارک، بادرود، چوپانان و مهاباد و در وقت پنجشنبه نیز در مناطق نائین، ورزنه، چوپانان، انارک، خوروبیابانک، فرودگاه، اردستان و مهاباد پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: از فردا با ورود سامانه ناپایدار تا روز جمعه _هشتم اردیبهشت‌ماه_ شاهد تشدید ناپایداری، رگبار، رعد و برق، گاهی وزش باد شدید و طوفان لحظه‌ای خواهیم بود که در نواحی شرقی و مستعد سبب خیزش گرد و خاک محلی خواهد شد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: براساس آخرین نقشه‌های هواشناسی، امروز طی مهیا بودن و هماهنگی با شرایط سطح زمین به دلیل عبور ریزموج‌ها در بعضی ساعات به طور محلی، ناپایداری‌هایی با افزایش ابر، وزش باد نسبتاً شدید و رگبارهای موقتی باران گاهی همراه با رعد و برق به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب پیش‌بینی می‌شود.

امینی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک و چوپانان با دمای ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین میاندشت با دمای یک درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.


منبع: https://www.imna.ir/news/656747/%D8%B5%D8%AF%D9%88%D8%B1-%D9%87%D8%B4%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%B2%D8%B1%D8%AF-%D8%B1%DA%AF%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%87%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%B7%D9%88%D9%81%D8%A7%D9%86-%D9%84%D8%AD%D8%B8%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D9%88-%D9%88%D9%82%D9%88%D8%B9-%D8%B5%D8%A7%D8%B9%D9%82%D9%87سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان با اشاره به هشدار سطح زرد از روز ششم اردیبهشت‌ماه با ورود سامانه بارشی، افزود: فعالیت این سامانه از فردا آغاز و تا اواخر روز پنجشنبه هفتم اردیبهشت‌ماه با رگبار باران، گاهی رعد و برق، احتمال تگرگ، وزش باد شدید موقتی و گرد و خاک، وقوع صاعقه همراه است.

وی افزود: احتیاط در سفرهای برون شهری، اجتناب مطلق از اتراق در بستر و اطراف مسیل‌ها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، در صورت سفر با خودرو، به همراه داشتن تجهیزات لازم، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آگاهی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اتخاذ تدابیر در فعالیت‌های کشاورزی توصیه می‌شود.