طبیعت گردی مجله گردشگری میهمان شو | jarastour

در عین حال، به آن‌ها تاکید کنید تا از تجارت غیرقانونی پرندگان یا اراضی طبیعی با سودجویان محلی بپرهیزند. در همین راستا، آژانس‌های مسافرتی می‌توانند از طریق همکاری با برند‌ها و خدمات سازگار با محیط‌زیست با کمترین آلودگی محیطی، اهمیت محافظت از محیط‌زیست را به مسافران خود بیاموزند. ما نیاز داریم واقعا بیش از اینها به طبیعت احترم بگذاریم و… © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله گردشگری میهمان شو تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

* آبشار سردابه اردبیل

در اين بين نكته مهم ، تمايزي است كه بين گردشگري در طبيعت به عنوان يك الگوي فضايي و اكوتوريسم به عنوان يك گونه از گردشگري وجود دارد. همچنين در بازار جهاني گردشگري ، گردشگري در طبيعت يك بخش كلي محسوب مي شود كه اكوتوريسم جزيي از آن در كنار گردشگري ماجراجويي مي باشد (مجله موج سبز ،4،1380). بسیاری از شرق‌شناسان و جغرافی‌دانان برجسته جهان، تمدن ایرانی را حاصل انطباق بسیار هوشمندانه با طبیعت چندگانه فلات ایران دانسته‌اند. بسیاری از آداب و رسوم نواحی بومی کشور بخشی از توانمندی صنعت توریسم ایران به‌شمار می‌آید. طبیعت‌گردی یا بوم‌گردشگری یا اکوتوریسم گونه‌ای از گردشگری است که در آن گردشگران برای دیدار از مناطق طبیعی نامسکون و دست‌نخوردهٔ جهان سفر می‌کنند و به تماشای گیاهان و پرندگان و ماهی‌ها و دیگر جانوران می‌پردازند. از دیدگاه زیست محیطی توجه به فواید گردشگری نباید مانع از پرداختن به جنبه‌های نامطلوب این پدیده گردد.

  • بعضی از بزگترین هتل ها در جهان هتل های بزرگ در جهان در مکان های پر گردشگر ساخته می شوند.
  • ایران از کشورهایی بشمار می آید که از لحاظ جاذبه های طبیعی بسیار غنی می باشد.
  • کاخ موزه رامسر در سال ۱۳۱۶ ساخته شد و در میان باغ وسیعی مملو از گیاهان و درختان متنوع جای گرفته است.
  • در ادامه این بخش، مزایای طبیعت گردی را از 3 زاویه مختلف بررسی خواهیم کرد.

برخی سابقهٔ اکوتوریسم را به زمانی دورتر و به Hetzer نسبت می‌دهند؛ و معتقدند که او این واژه را در دهه ۱۹۶۰ برای تشریح روابط متقابل گردشگری، محیط زیست و ویژگی‌های فرهنگی، استفاده کرده‌است. واریش بعد از روستای وردیج و در ارتفاعی بالاتر از این روستا قرار دارد و در نتیجه آب و هوای آن خنک‌تر است. همین آب وهوای خنک در تابستان واریش را به بهشت روی زمین تبدیل می کند. واریش نیز مانند وردیج پر از باغات میوه مانند آلو، گیلاس و زردآلو و حتی شاید سرسبز تر از آن است.

http://cctvlive.ir

در ادامه، تعریف طبیعت گردی را از منظر چند مرکز معتبر جهانی مطرح خواهیم کرد. شاخه‌ای از دانش هواشناسی است که به تازگی شکل گرفته و به زبان ساده به معرفی پدیده‌های هواشناسی در خردمقیاس و میان‌مقیاس به کوهنوردان و طبیعت گردان می‌پردازد. نخستین کتاب در این باره به نام هواشناسی و طبیعت‌گردی در سال ۱۳۹۲ توسط جعفر سپهری، استاد هواشناسی کوهستان به چاپ رسید. هرچند نفس ساخت خانه شاید چندان غلط نباشد؛ اما رعایت نکردن سبک معماری ظاهری روستا در ساخت خانه ها باعث آسیب رساندن به بافت سنتی روستا شده و منظره نه چندان خوشایندی را ایجاد می کند.

مطالعات مختلفی توسط مجله خبری تور و گردشگری ملل در مورد تاثیر گردشگری بر کشورهای در حال توسعه‌ انجام گرفته است. نتایج نشان از آن دارد که گردشگری موجب شکوفایی اقتصادی کشورهای میزبان گردیده است. از این رو ضرورت پرداختن به گردشگری در مفاهیمی از پایداری رخ نموده است.

نظر خود را ارسال کنید