علی رحیمیان رهبر ارکستر ملی ایران شد

همایون رحیمیان، موسیقیدان، نوازنده ویلن، مدرس دانشگاه، آهنگساز و رهبر ارکستر دارای نشان درجه یک هنری (دکترا) از شورای ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.از سوابق وی می‌توان به کنسرت مایستر ارکستر ملی ایران، نوازنده اول ارکستر مجلسی سازمان صدا و سیما، کنسرت مایستر ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما و ارکستر سمفونیک تهران، رهبری ارکستر ملی ایران، عضو ارشد شورای کارشناسی واحد موسیقی و شورای عالی موسیقی سازمان صدا و سیما و آهنگسازی بیش از صد قطعه موسیقایی اشاره کرد.


منبع: https://ana.press/fa/news/871488/%D8%B9%D9%84%DB%8C-%D8%B1%D8%AD%DB%8C%D9%85%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%B3%D8%AA%D8%B1-%D9%85%D9%84%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D8%AF

با حکمی از سوی مهدی سالم مدیر عامل بنیاد رودکی، علی رحیمیان به عنوان رهبر دائم ارکستر ملی ایران معرفی شد.

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، با حکمی از سوی مهدی سالم مدیر عامل بنیاد رودکی، علی رحیمیان به عنوان رهبر دائم ارکستر ملی ایران معرفی شد.

ارکستر  ملی ایران از سابقه طولانی و اعتبار والایی در ساختار هنری کشور برخوردار است ، امیدوارم با مساعی ارزشمند جنابعالی  و هم‌افزایی هنرمندان و نوازندگان گرامی، درخشش بیشتر این ارکستر را نظاره نماییم. توفیق روزافزون شما را از درگاه خداوند متعال آرزومندم».

در متن این حکم آمده است:

«نظر به دانش، تجربه و پیشینه ارزشمند جنابعالی در همکاری با ارکستر ملی و با امعان نظر به پیشنهاد اعضای محترم شورای هنری ارکستر، به  موجب این حکم به عنوان رهبر دائم ارکستر ملی ایران منصوب می‌شوید. امید است با استعانت از درگاه پروردگار یکتا و با برنامه‌ریزی، آماده‌سازی و رهبری اجراها، ضبط‌ها  و تمرینات ارکستر در چهارچوب برنامه‌های مصوب، معرفی و پیشنهاد رهبران میهمان، پیشنهاد رپرتوار اجرایی به شورای هنری، تلاش در جهت ارتقاء دانش و مهارت‌های فنی نوازندگان بوسیلۀ تعیین رپرتوارهای تمرینی مناسب، رعایت آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مصوب بنیاد رودکی و سایر وظایف ذکر شده در اساسنامه بتوانید منشاء خدمات شایان و دوران پرثمری برای این ارکستر باشید.