اوایل آبان ماه بود که عضو هیئتمدیره انجمن سینماداران در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری «آنا» از کاهش ۴۰ درصدی مخاطبان سینما در مهرماه خبر داده بود. با این حال در یک هفته اخیر ترکیب اکران سینمای تغییر چندانی را نسبت به روزهای قبل نداشت و تنها اتفاق قابلتوجه اضافه شدن انیمیشن «لوپتو» به فیلمهای روی پرده از روز یازدهم آبان بود که اتفاقاً فروش خوبی را هم در مدت چهار روز تجربه کرد.
انتهای پیام/
منبع: https://ana.press/fa/news/812960/%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%AE%D9%88%D8%A8-%D9%84%D9%88%D9%BE%D8%AA%D9%88-%D9%88-%D9%BE%D8%B3%D8%B1%D8%AF%D9%84%D9%81%DB%8C%D9%86%DB%8C-%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%A2%D9%88%D8%B1-%DB%8C%DA%A9-%D8%BA%D9%81%D9%84%D8%AA-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF-%D8%B3%DB%8C%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C
این استقبال در کنار فروش قابل توجه فیلم «پسردلفینی» به نسبت سایر فیلمهای روی پرده (و نه فروش عادی سینما) نشان میدهد که توجه به مخاطب کودک و نوجوان تا چه اندازه میتواند در بهبود اقتصاد سینما موثر باشد. حقیقتی که البته یادآور یک غفلت بزرگ سینمای ایران از جمع کثیری از دایره مخاطبان است.
انیمیشن «لوپتو» که از چهار روز پیش اکران خود را آغاز کرده توانسته در همین مدت کوتاه فروش قابل ملاحظهای را ثبت کند.