محبوب‌ترین سریال هالیوودی، آتشنشان‌های واقعی را ناامید کرد

مدیر گود انرژی، آلیسا پتروسووا، می‌گوید: «غیبت موضوع تغییر آب و هوا در رسانه‌های تصویری خیره کننده است؛ و این یک مشکل است، چون داستان‌ها شرایط اجتماعی لازم برای تغییر را فراهم می‌کنند. ارتباط بسیار قدرتمندی بین تغییر آب و هوا و بلایای طبیعی وجود دارد.»

همان طور که از سریال‌های این چنینی انتظار می‌رود فیلم پر از آتش و حریق‌های هولناک و ملودرام‌های انسانی از سوی افرادی است که جسورانه سعی می‌کنند این آتش‌ها را خاموش کنند.

سی بی اس قصد دارد درباره سرمایه گذاری روی ساخت ادامه این سریال در بهار سال آینده تصمیم گیری کند.

آتشنشان‌ها معتقدند که هالیوود باید پیام‌هایی درباره چیز‌هایی مانند نقش مردم در جلوگیری از بروز حریق و این که چگونه تغییر آب و هوا درحال تغییر جنگل‌های دنیا به نقاطی آسیب پذیر در برابر آتش است به مردم بدهد.

«هدف هالیوود بیشتر از آن که اطلاع رسانی باشد، سرگرم کردن مخاطب است.» آتش نشان‌ها معتقدند که هالیوود باید پیام‌هایی درباره چیز‌هایی مانند مفید بودن حریق‌های کنترل شده برای از بین بردن پوشش‌های گیاهی بیش از حد رشد کرده، نقش مردم در جلوگیری از بروز حریق و این که چگونه تغییر آب و هوا درحال تغییر جنگل‌های دنیا به نقاطی آسیب پذیر در برابر آتش است به مردم بدهد.

انفصال بین دنیای فیلمسازی و زندگی واقعیناامیدی آتش نشان‌ها از دیدن این سریال به خوبی نشان دهنده فاصله بین ترسیم آتش و حریق در فیلم و سریال‌ها و واقعیت‌های واکنش به حریق در زمانی است که بیشتر از هر زمان دیگری شاهد تغییر آب و هوا در دنیا هستیم. بخشی از مشکل این است که فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی درباره آتش سوزی فرق زیادی با اولین فیلم‌های مربوط به این ژانر در اواسط قرن گذشته نکرده‌اند.

صحنه‌های ملودراماتیک آتش نشان‌های شجاع و قهرمان که بی محابا به دل آتش می‌روند مال فیلم‌های دهه ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰ مانند «تکاوران جنگل» و «آسمان‌های سرخ مونتانا» بود. اما امروز هم به کرات این صحنه‌ها را در فیلم‌هایی مانند «تن‌ها شجاع» و «آن‌هایی که آرزوی مرگم را دارند» و سریال‌هایی مانند «فایر کانتری» و «تعقیب کنندگان آتش» می‌بینیم. آتش نشان‌ها می‌گویند که امروز دوره‌ای نیست که هالیوود بخواهد از این کلیشه‌های اغراق میز، ساده انگارانه و اغلب نادرست استفاده کند.

پس از پخش «فایر کانتری»؛

انتهای پیام/


منبع: https://ana.press/fa/news/823164/%D9%85%D8%AD%D8%A8%D9%88%D8%A8%E2%80%8C%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%84-%D9%87%D8%A7%D9%84%DB%8C%D9%88%D9%88%D8%AF%DB%8C-%D8%A2%D8%AA%D8%B4%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%88%D8%A7%D9%82%D8%B9%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D9%86%D8%A7%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%AF-%DA%A9%D8%B1%D8%AF

یک آتشنشان اهل اورگون در مصاحبه به سایت ان. پی. آر. گفت: «این هم یک محصول گریه درآور دیگر هالیوودی است.»

فلان، تهیه کننده سریال «فایر کانتری» این نوید را داد که مخاطبان این سریال می‌توانند انتظار دیدن اپیزود‌هایی که ارتباط بیشتری با تغییر آب و هوا دارند در فصل آینده این سریال باشند.

این آتش نشان گفت: «اشاره به پیچیدگی واکنشی که درواقع بین حریق و محیط زیست رخ می‌دهد و همچنین مدیریت سوخت می‌تواند کمک بزرگی به ما کند.» غیب چشمگیر تغییر آب و هوا در فیلم‌ها و سریالهابر اساس یک تحقیق که به تازگی توسط موسسه «گود انرژی» و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی انجام شده است، کمتر از ۳ درصد از بیشاز ۳۷۰۰۰ فیلمنامه سینمایی و تلویزیونی بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ به تغییر آب و هوا در کره زمین اشاره کرده اند.

دانشمندان معتقدند که صنعت سرگرمی به دلیل دسترسی‌اش به تعداد بسیار زیادی از مخاطبان مسئولیت بزرگی در رساندن این پیام مهم به مردم دارد. بسیاری از مردم خبر‌های سیاسی را نمی‌خوانند. آن‌ها ژورنال‌های علمی مانند ژورنال اکولوژی را نمی‌خوانند. مردم بیشتر سراغ مطالب عامه پسند می‌روند.

وقتی که این سریال در ماه اکتبر پخش شد بیشترین امتیاز را در میان سریال‌های تلویزیونی کسب کرد و توانست میلیون‌ها بیننده را به خود جلب کند. اما علیرغم محبوبیتش نزد مردم عادی، «فایر کانتری» نتوانسته آتش نشان‌های واقعی را به خود جلب کند.

تهیه کننده «فایر کانتری»، تونی فلان، می‌گوید که این نارضایتی را درک می‌کند. «البته ما قصد نداشتیم که یک سریال مستند بسازیم؛ بنابراین مجبور شدیم که یکسری مسائل را برای درآمدن بُعد دراماتیک سریال قربانی کنیم.»

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری آنا، سریال جدید شبکه سی. بی. اس به نام «فایر کانتری» یا کشور آتش، درباره گروهی از زندانیان است که در شمال کالیفرنیا تبدیل به آتش نشان‌های داوطلب شده‌اند.