معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری ایران- اخبار رسانه ها تسنیم خبرگزاری تسنیم | jarastour

عرض دهانه این غار حدود ۵ متر و دیوار‌های داخل آن دارای استالاکتیت‌های جالب توجهی میباشد. البته نا گفته نماند که در استان اصفهان جاذبه های تاریخی بسیار بیشتری وجود دارد که از آن ها می توان به مسجد شیخ لطف الله، کلیسای وانک، چهل ستون، سی و سه پل، و بسیار دیگر از آثار تاریخی اشاره کرد. هر کدام از این استان ها، با داشتن ویژگی های مخصوص به خود، دارای جاذبه های گردشگری خاص و متناسب با شرایط و ویژگی های منطقه ای خود نیز می باشد. در نتیجه با آشنایی با این استان ها می توان به راحتی با جاذبه های گردشگری آن نیز آشنا شد.

اینم حتما برات جالبه

قطارهای مسافری تهران ـ ساری و تهران ـ گرگان پس از گذشت بیش از 70 سال هر روز 4 بار از روی آن می‌گذرد. آسان‌ترین این مسیرها جبهه جنوبی و سخت‌ترین آنها جبهه شمالی است. سه جبهه شمالی، جنوبی و شمال شرقی در نزدیکی روستاها قرار گرفته‌اند و همچنین همگی دارای جان‌پناه در میان راه هستند.

http://cctvlive.irهمچنین هم مرز بودن دریا با این استان، سبب به وجود آمدن پدیده های طبیعی خاص و بی نظیری شده است که بازدید از این پدیده ها بسیار لذت بخش است و این جاذبه های گردشگری عجایب دنیا را به نمایش گذاشته است. در نتیجه توصیه می کنیم ادامه این مطلب ار مطالعه کند تا به طور کامل با این جاذبه های گردشگری آشنا شوید و برای بازدید از این جاهای دیدنی خاص برنامه ریزی کنید. استان گلستان یکی دیگر از استان های خطه ی شمالی کشور است که دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیادی می باشد. جالب است بدانید که این استان دارای آب و هوایی بسیار مساعد و عالی می باشد.

موقعیت مکانی تخت جمشید

یکی دیگر از مجله خبری تور و گردشگری های گردشگری و دیدنی آذربایجان شرقی میباشد. که در دهستان میشوی جنوبی در فاصله ۲ کیلومتری روستای سرکند دیزج شبستر واقع شده است. استان ایلام، یکی از استان های مرزی در ایران است که در غربی ترین نقطه ی کشور ایران قرار دارد. این استان، دسترسی کمی با رشته کوه البرز دارد و بیشتر اوقات، دارای آب و هوای بسیار گرمی می باشد.

جاهای دیدنی استان آذربایجان غربی

این دریاچه از تلاقی رود‌های سیمینه رود، زرینه رود، تلخه رود، باراندوز، گادر به وجود آمده است و اثر هنری بی نظیری را در شمال غرب ایران به وجود آورده است. آب رودخانه ارس به غیر از فصل پائیز اکثرا گل آلود و قرمز رنگ میباشد. همچنین نام رود ارس به زبان آذربایجانی “آراز چای” یا “آراس چای” و در منابع یونانی و اروپایی به آراکس، آراکسس یا ارکسس مشهور میباشد. معرفی آستانه اشرفیه در مطلب راهنمای آستانه اشرفیه با اماکن مهم آستانه اشرفیه، سوغات آستانه اشرفیه، بازار هفتگی آستانه اشر …

  • این دره دارای دیواره های بسیار بلند و زیبا می باشد و توصیه می کنیم بازدید از آن را از دست ندهید.
  • شاید جالب‌توجه باشد که این روش تدفین تا قبل از دوره پهلوی رواج داشت اما در این دوره ممنوع شد.
  • جزیره ای پر از اعجاب و پر از زیبایی های حیرت آور در جنوب ایران وجود دارد به نام جزیره هرمز.
  • خوزستان، کلکسیونی از فرهنگ و هنر در ایران بوده و جاهای دیدنی فراوانی دارد.
  • آبشار مارگون که در روستای مارگون واقع شده است، یکی از بزرگ‌ترین و با شکوه‌ ترین آبشارهای ایران است که از نظر زیبائی، بزرگی و حجم آب خروجی با آبشار شوی لرستان رقابت می‌کند.