میزان بازدید سالانه به استان یزد چقدر است؟

میزان بازدید سالانه به استان یزد چقدر است؟احمد آخوندی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان یزد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در خصوص میزان بازدید سالانه از این استان گفت: استان یزد یکی از مقاصد گردشگری کشور محسوب می‌شود و یکی از ارکان مثلث طلایی گردشگری کشور است که سالانه بالغ بر حدود یک و نیم میلیون نفر گردشگر داخلی از استان بازدید دارند. گردشگر خارجی نیز به طور میانگین در ۶ ماهه اول سال حدود ۳۷ هزار نفر بوده که به علت اغتشاشات اخیر این حضور کمتر شد. 

آخوندی با اشاره به جاذبه‌های گردشگری استان یزد، افزود: شهر یزد دارای ۲ هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی است و تنها شهر میراث جهانی کشور است که بافتش ثبت جهانی شده است. این استان جاذبه‌های باستانی و تاریخی زیادی دارد مثل مسجد جامع یزد، مسجد میرچخماق و بافت تاریخی سرو کهنسال و حتی جاذبه‌های محیط زیستی.

آخوندی در خصوص تمهیدات لازم برای نوروز سال آینده گفت: جلسات زیادی برگزار شده و نکته بسیار مهم تقارن ماه مبارک رمضان با عید نوروز است که تلاش شده با برنامه ریزی و برنامه‌های فرهنگی، دو بهار طبیعت و بهار قرآن به خوبی انجام شود. اقامت‌های موقت ۱۵۰۰ تخته تدارک دیده شده البته در این ایام از ظرفیت مسافرخانه‌های موقت در دانشگاه‌ها و مدارس نیز استفاده می‌شود. پارسال حدود ۱۲۰ هزار نفر در استان یزد و شهرستان‌های اطراف اقامت داشتند.


منبع: https://www.iribnews.ir/fa/news/3756808/%D9%85%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%DB%8C%D8%B2%D8%AF-%DA%86%D9%82%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان یزد از میزان بازدید سالانه به استان خبر داد.

وی ادامه داد: ما به دنبال افزایش ماندگاری گردشگر در این استان هستیم و به همین منظور برنامه‌هایی شامل تنوع بخشی به گردشگری استان است. ما علاوه بر بعد فرهنگی و تاریخی در نظر داریم که گردشگری معدن، گردشگری طلا و گردشگری ورزشی را نیز فعال کنیم و برای اینکار ۲۵ مسیر گردشگری داریم که گردشگر می‌تواند در ۲۵ روز از محور‌های مختلف این استان بازدید کند.