هر خانه ایرانی، یک کارگاه صنایع‌دستی

هر خانه ایرانی، یک کارگاه صنایع‌دستیبه‌گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مریم جلالی با بیان این مطلب گفت: صنایع‌دستی می‌تواند نماد تعاملات فرهنگی و اجتماعی بین کشورها، شهر‌ها و مردمان باشد.
او با بیان اینکه گلیم عنبران نمادی از فرهنگ، هنر و هویت ایرانی و اسلامی است، افزود: نگاه به صنایع‌دستی به عنوان نماد هویت بخشی و اصالت ایرانیان مناطق مختلف به ویژه گیلان در بخش اقتصاد و درآمد بسیار حائز اهمیت است.
معاون صنایع دستی با بیان اینکه نگاه خانه و خانواده محور برای ترویج صنایع‌دستی مورد تاکید است، گفت: خانه‌های روستایی گیلان هرکدام نقش یک کارگاه صنایع‌دستی را ایفا می‌کنند.
جلالی افزود: صنایع‌دستی در ادبیات توسعه جایگاه ویژه دارد و ظرفیت‌های صنایع‌دستی ایران و گیلان باید به گفتمان و جریان سازی تبدیل شود.
او با بیان اینکه صادرات صنایع‌دستی باید با کنش خردمندانه همراه شود، افزود: دولت در جهت ایجاد مشوق‌های صادراتی در حوزه صنایع‌دستی گام برداشته است.
جلالی ادامه داد: جهان طالب هنر ایرانی است و صنایع‌دستی ایران بازار عظیم و پربازده در بازار جهانی دارد که باید به فعلیت برسد.
جلالی همچنین از تخصیص ۵۸۰ میلیارد تومان اعتبار به بخش صنایع دستی خبر داد و افزود: حدود ۶۱۰ میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات در بخش صنایع‌دستی در سال گذشته اختصاص پیدا کرد.
معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی کشور با تاکید بر لزوم تمرکززدایی و تجمیع کردن تسهیلات اشتغالزایی گفت: یکجا سپاری تسهیلات حوزه صنایع‌دستی مؤثرتر و نتیجه بخش‌تر است.


منبع: https://www.iribnews.ir/fa/news/3880616/%D9%87%D8%B1-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%DB%8C%DA%A9-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%B5%D9%86%D8%A7%DB%8C%D8%B9%E2%80%8C%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DB%8C