وداع با «احمدرضا احمدی» از مقابل کانون پرورش فکری

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمدرضا احمدی ۳۰ اردیبهشت سال ۱۳۱۹ در کرمان متولد شد و از آغاز دهه ۱۳۴۰ کار فرهنگی خود را در گستره شعر نو بزرگسالان آغاز کرد و به عنوان شاعری از موج نو شعر فارسی در محفل‌های فرهنگی و ادبی شناخته شد، در پایان همین دهه با آشنایی با انتشارات کانون پرورش فکری در زمینه داستان‌های کودکان نیز به تجربه‌آزمایی پرداخت.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پی درگذشت این هنرمند شاخص عرصه کتاب‌های کودک و نوجوان، یاد و نام او را گرامی می‌دارد و این مصیبت را به تمامی اعضای خانواده او تسلیت می‌گوید.

کشتی سرگردان در مه دریا، سه گلدان، کبوتر سفید کنار آیینه، سفر در شب، سبد حصیری و فرفره‌های رنگین، مسافران هواپیمای سفید رنگ، در این خانه برای همیشه ماندم، مزرعه گل‌های آفتابگردان، بادهای پاییزی، بادهای بهار و دو کبوتر، باغ بزرگ قدیمی، پرنده‌ای بود که شباهت به هیچ پرنده‌ای نداشت، من حرفی دارم که فقط شما بچه‌ها باور می‌کنید، اسب و سیب و بهار، پرند، پسرک و قطار، پرواز، سفال، شب یلدا، بر بال اسب سفید، اسب و سیب و بهار، ماهی قرمز ماهی طلایی، سه فرشته با بالهای طلایی و چشمان آبی، کشتی سرگردان در مه دریا، از جمله کتاب‌های احمدرضا احمدی به‌شمار می‌رود که از سوی انتشارات کانون پرورش فکری منتشر شده است.

احمدرضا احمدی شاعر، نمایش‌نامه‌نویس و از نویسندگان شاخص کتاب‌های کودکان و نوجوانان، بیستمین روز از تیر ۱۴۰۲ درگذشت. مراسم تشییع پیکر آن مرحوم در مجتمع کانون آغاز خواهد شد.

این مراسم ساعت ۹ صبح روز پنج‌شنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۲ از مقابل مجتمع شهید ملک شامران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی (وزرا سابق) برگزار می‌شود.


منبع: https://ana.press/fa/news/857664/%D9%88%D8%AF%D8%A7%D8%B9-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF%D8%B1%D8%B6%D8%A7-%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84-%DA%A9%D8%A7%D9%86%D9%88%D9%86-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%B1%D8%B4-%D9%81%DA%A9%D8%B1%DB%8C

احمدرضا احمدی در دهه ۱۳۵۰ به استخدام کانون درآمد و بخش موسیقی این مجموعه را اداره کرد و کارهای باارزشی در زمینه موسیقی کودک یا ادبیات همراه با موسیقی با مدیریت او در کانون پرورش فکری منتشر شد.

پیکر زنده‌یاد احمدرضا احمدی طبق خواسته این شاعر و نویسنده از مقابل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تشییع می‌شود.