ورود رساله‌ و پایان نامه‌های برتر به عرصه موسیقی فجر

وی در ادامه افرود: امسال «جایزه باربد» را توسعه دادیم، علاوه بر آلبوم‎‌‌ها از ۱۶ شاخه، ۲۲ شاخه شد. کتاب‌های موسیقی دراین دوره کارشناسی و بهترین کتاب‌ها معرفی خواهد شد، به اعتبار اینکه فقط خود موسیقی نیست، سال بعد نیز رساله‌ها و پایان نامه را هم در حاشیه خواهیم داشت. بنا داریم دراین فضای رقابتی به موضوع تک اهنگ ها در بخش باربد اضافه کنیم.

** الهیاری: ورود رساله‌ و پایان نامه‌ها به عرصه موسیقی فجر

نشست خبری جشنواره موسیقی فجر:

وی به آمار اشاره کرد و متذکر شد: آمار جشنواره بخش غیررقابتی عبارتند از؛ تک نوازی ۲۷ بانو و ۴۹ آقا و غیررقابتی گروه نوازی ۱۹ گروه آقا ، اجراهای رقابتی ۷ گروه خانم، ۳۴ گروه آقا و در مجموع گروه های پاپ ۱۲ گروه، ۵ گروه ارکستر، ۲۸ گروه نواحی،۲ گروه بانوان ، ۴ گروه از هنرستان موسیقی، ۳ گروه کلاسیک،۱۴ گروه سنتی، ۸ گروه آثار بین الملل ،۱۱ گروه سرود و استان ها ۱۸۸ گروه که در مجموع ۲۱۲۶ هنرمند هستند.

الهیاری: ورود رساله‌ و پایان نامه‌های برتر به عرصه موسیقی فجر

وی در ادامه افزود: من اصرار زیاد داشتم جشنواره رقابتی شود من از جشنواره فیلم خاطرات خوبی دارم که سیمرغ برای همه شیرین است، این «جایزه باربد» هم می‌تواند سیمرغ جشنواره موسیقی شود ، این هم استقبال شد و امیدوارم انقدر کار هیجان داشته باشد تا گروه‌ها با اشتیاق رقابت در همه ژانرها مثل جشنواره فیلم داشته باشند.

دبیر جشنواره موسیقی فجر گفت: جشنواره ما صدرصد هنری است و همه اعضا هنرمند هستند و تمام تلاش ما این بود به ذات موسیقی بپردازیم فارغ از هر افتراق که یک عده بخواهند ایجاد کنند.

عبدی در ادامه گفت: تلاش داریم گروه‌های جوان وارد شوند، گروه‌های شناخته شده همیشه مشتریان خود را دارند اما برای جوان‌ها جشنواره خوب خواهد بود.

** اصرار دبیر جشنواره موسیقی فجر بر رقابتی شدن آن

در ابتدای نشست محمد الهیاری طی صحبت‌هایی گفت: در سه دوره‌ای که من توفیق حضور در دفتر موسیقی داشتم، بنا شد ریل گذاری جدید داشته باشیم و این جشنواره به سمت یک ماهیت رقابتی جدید حرکت کند. سال ۹۹ بااینکه جشنواره آنلاین بود، مجدد بعد چند دوره «جایزه باربد» به جشنواره برگشت. «جایزه موسیقی و ترانه» نیز دو بال مهم بودند که به جشنواره اضافه شدند.

وی اظهار داشت: تلاش داشتیم جایزه رقابتی در عرصه پاپ هم ایجاد کنیم که تقاضای خود خواننده‌هاست، فکر می‌کنم آن هدف برای تسریع هویت و جایزه جشنواره فجر پیش بینی شده که سال به سال باید بهتر شود. همینطور میتوان «جایزه باربد» را به بخش بین الملل هم اضافه کرد و فضای رقابتی داشته باشیم، اینها اهداف ما است و بنا داریم برای دوره‌های آتی شرایط را ارتقا دهیم.

در ادامه بهزاد عبدی اهنگساز با بیان اینکه اولین دوره است که مسئولیت مهم و سخت را قبول کرده، گفت: در تیر ماه از من خواسته شد این مسئولیت را بپذیرم شاید بتوانم کمکی کنم ، من پذیرفتم چون حس می‌کنم موسیقی مهمترین رکن هنری جامعه است و می تواند خط دهی کند و جشنواره فجر این امکان را به همه هنرمندان میدهد تااینکار را بکنند.

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری آنا، نشست خبری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر دقایقی پیش، بیست و ششم بهمن ماه با حضور محمد الهیاری مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد، بهزاد عبدی دبیر جشنواره موسیقی فجر، امیرعباس ستایشگر مدیرعامل انجمن موسیقی و مدیر اجرایی جشنواره در سالن رودکی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شد.

** جشنواره موسیقی فجر صددرصد هنری است

این گزارش در حال بروز رسانی است…

** ایجاد عرصه رقابت برای موسیقی پاپ/ جایزه باربد بین المللی می‌شود؟

مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد از ورود رساله‌ و پایان نامه‌ها به بخش جنبی جشنواره موسیقی فجر از سال آینده خبرداد.

انتهای پیام/


منبع: https://ana.press/fa/news/832179/%D8%A7%D9%84%D9%87%DB%8C%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AF-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%87%E2%80%8C-%D9%88-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D8%B9%D8%B1%D8%B5%D9%87-%D9%85%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%82%DB%8C-%D9%81%D8%AC%D8%B1