هم اینکه میتوانید پیام خود را به طیف وسیعی از مخاطبان برسانید و هم اینکه درج رپورتاژ در سایتهای پرمخاطب و پربازدید به بهبود سئوی سایت شما کمک ویژهای میکند. پیش از انتخاب صحیح کانالهای توزیع محتوا برای انتشار رپورتاژ و رساندن پیام به مخاطب، یک مرحله مهم به نام آمادهسازی و تدوین رپورتاژ وجود دارد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. برای تهیه رپورتاژ آگهی نکات مهمی وجود دارد که باید به آنها توجه کنیم و در ادامه به چند مورد مهم اشاره خواهیم کرد. البته هیچ منبع و تعرفه ثابتی برای قیمت رپورتاژ آگهی وجود ندارد؛ ولی هر سایت با توجه به قوانین خود و اعتباری که دارد، قیمت خاصی را تعیین میکند.
معرفی فیلم آموزش مدیریت تبلیغات و برند
برای داشتن یک کمپین رپرتاژ آگهی موفق و حرفهای جهت قدرت بخشیدن به سئو سایت و رسیدن به فروش بیشتر، پیشنهاد میشود از یک پلتفرم حرفهای انتشار رپورتاژ مثل تسمینو کمک بگیرید. امروزه فضای کسب و کارهای آنلاین همواره با مدلهای جدید دیجیتال مارکتینگ در هم آمیخته است و نیاز رقابت برای برندها بر اهمیت موضوع سفارش رپورتاژ آگهی افزوده است. اگر شما در زمینه انتشار رپورتاژ آگهی فعالیت میکنید و یا میخواهید یک متن خبری را به صورت رپورتاژ منتشر کنید، بهتر است نظر کارشناسان سئو و بازاریابی محتوا را مد نظر قرار دهید. تعداد کلمات کلیدی در رپورتاژ آگهی به تعداد لینکهای بستگی دارد که سایت خبری به شما میدهد. به طور معمول، سایتهای خبری سه لینک برای رپورتاژ آگهیها در نظر میگیرند.
هر گونه بهرهگیری از مطالب مجله کاپریلا به معنی پذیرش شرایط استفاده از آن بوده و کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب، تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است. برخلاف دو مثال قبل، مثال موجود در تصویر زیر مثال مناسبی به شمار نمیآید. با مقدمه بالا میتوان کاراکتر اصلی داستان و مشکلات او را معرفی کرد. بخشی به عنوان «فراخوانی برای اقدام» داشته باشید و در این بخش، کد تخفیف، شماره تماس رایگان، فرم ثبت نام و …
- با انتشار یک رپورتاژ خبری خوب در سایتهای معتبر، نه تنها آگاهی کاربران نسبت به کسب و کار شما بیشتر میشود، بلکه بک لینک هایی دریافت میکنید که در افزایش رتبه گوگل (و بهبود سئو) شما تاثیر چشمگیری خواهند داشت.
- در مطالب پیشین مجله فرادرس با رپورتاژ آگهی آشنا شدیم و نحوه بررسی عملکرد رپورتاژ آگهی و تاثیرات آن بر روی سئو را مرور کردیم.
- در مقایسه با سایر بنرهای تبلیغاتی رو روشهای مرسوم در تبلیغات، سه ویژگی منحصر به فرد را میتوان برای رپورتاژ آگهی ذکر کرد.
- رپورتاژ آگهی یا Advertorial یکی از شیوه های سنتی تبلیغات آفلاین است که با کمی تغییر به فضای آنلاین هم راه پیدا کرده است.
- به طور مثال، شما میخواهید برای داروخانه آنلاین یک متن رپورتاژ آگهی بنویسید که هدف آن تقویت سیستم ایمنی بدن است.
- امروزه اکثر کسب و کارها به دنبال تولید محتوای تخصصی هستند، اما دانستن این که تولید محتوای تخصصی چیست و…
عنوان باید به گونهای باشد که موضوع رپورتاژ آگهی را بیان و همزمان خواننده را از مزایای خواندن مطلب آگاه کند. به طور مثال، عنوان رپورتاژ آگهی برای یک ضد تعریق ممکن است به صورت زیر تنظیم شود. در درس اول این آموزش با کپیرایتینگ آشنا خواهید شد که از جمله مباحث مهم این درس میتوان به دستهبندی تبلیغات اشاره کرد. در درس دوم، تبلیغ پرفروش بررسی میشود و استفاده از روانشناسی در تبلیغنویسی از مباحث مهم این درس به شمار میآید.
تبلیغات رپورتاژ آگهی یعنی سرمایه گذاری در روابط عمومی
چرا که هر صفحهای از اینترنت دارای اعتبار و ارزش مشخصی از نظر گوگل بوده و این ارزش بهطور یکسان بین تمام لینکهای موجود در آن تقسیم میشود. شاید بتوان لینکهای درون متن را شبیه دکمههای فرخوانی به عمل دانست اما میتوان از این هم هدفمندتر عمل کرد و درون محتوا به صورت واضح و مشخص درخواست کسب و کار از مخاطب را بیان کرد. این درخواست میتواند کلیک روی لینک، بازنشر مطلب و گذاشتن نظر باشد. مهمترین نکته، مرتبط بودن موضوع محتوای سایت و بازدیدکنندههای آن با موضوع کسب و کار و پرسونای مخاطب مورد نظر شما است. آگهی رپورتاژ به صورت همیشگی در سایت منتشرکننده باقی میماند و اگر بتوان یک متن جذاب و باارزش را در یک سایت معتبر به صورت دائمی قرار داد، به عنوان یک تبلیغ دائمی میتوان به آن نگاه کرد.
رپورتاژ آگهی در خبرگزاری های مطرح ایران
پس مهمترین نکتهای که در رپورتاژ آگهی باید به آن توجه شود همین است که هدف اصلی کسب و کارها از انجام این کار، بازاریابی است اما به گونهای که شبیه تبلیغات نباشد و برای بازدیدکننده آن رپورتاژ، تولید ارزش کند. به طور کلی، در حدود ۷۰ درصد رپورتاژ آگهی شما باید اطلاعات در اختیار او قرار دهد و ۳۰ درصد آن تبلیغاتی باشد. اگر هدف شما، آگاهی برند باشد باید درصد بیشتری را به ارائه اطلاعات اختصاص دهید و اگر هدف شما جذب مشتری بالقوه یا «لید» و فروش باشد، این درصدِ بیشتر به محتوای تبلیغاتی اختصاص پیدا میکند. برای رسیدن به بهترین نتیجه، باید ارتباطی هوشمندانه با کالا و خدمات خود برقرار و در طول متن به شکل نامحسوسی به محصول خود اشاره قیمت رپورتاژ کنید.
کافی است به سایتهای فروش کالا و خدمات سر بزنید و بازخوردهای مثبت و منفی را مطالعه کنید. به طور مثال اگر کتابی برای فروش دارید، با نگاهی به سایتهای فروش کتاب میتوانید اطلاعات مختلفی از جمله کیفیت طراحی جلد کتاب یا نحوه ترجمه آن بدست آورید. به یاد داشته باشید که لزومی ندارد حتما فهرستی تهیه و محصولات و خدمات خود را در آن ذکر کنید بلکه میتوانید کلماتی کلیدی و مناسب را انتخاب کنید که بازتابی از شرکت شما باشد. تا زمانی که رپرتاژ آگهی شما به نوعی از شرکت شما پشتیبانی کند، اثرگذاری آن حفظ میشود. رستورانهایی که غذاهایی با طعم آینده را ارائه میدهند، موضوع جذابی به شمار میآید. زمانی که موضوع رپورتاژ آگهی شما توسط نشریه به تایید رسید یا حتی بعد از اینکه متن اولیه را نوشتید، بار دیگر آن را مطالعه کنید تا یکپارچگی مطلب بررسی شود.
«Click Through Rate | CTR» بیان میکند که از میان افرادی که تبلیغ شما را مشاهده کردهاند، چه تعداد بر روی تبلیغ شما کلیک کردهاند. اگر میزان CTR پایین باشد به این معناست که تبلیغات شما عملکرد مناسبی نداشتهاند. اینکه روشهایی جدید را برای تعامل با مخاطب همراه کنید، به طور مستقیم با جذب مشتری بالقوه یا «لید» نیز مرتبط خواهد شد. به عبارت دیگر، اگر برای رفع نیازهای مخاطب خود مطلبی را تهیه میکنید باید کاری کنید تا آنها تجربه جدیدی از خواندن مطالب شما بدست آورند. متن را برای ارائه اطلاعات با ارزش بنویسید و فقط تبلیغ را در نظر نداشته باشید. بعد از اینکه سایت مورد نظر خود را پیدا کردید باید سوابق موفق قبل را مورد بررسی قرار دهید.
گرفتن بک لینک از سایتهای دیگر شرط و شروطی دارد و به راحتی عملی نیست. مثلا مقاله شما باید خیلی جامع و کامل باشد، مستند باشد و اطلاعات مفیدی به مخاطب بدهد. البته فراموش نکنید که رپورتاژ آگهی دائمی است و لینکهای شما برای همیشه در یک سایت دیگر وجود خواهد داشت. در ادامه مزایای این روش قدرتمند و نکات مهم برای بهبود سئوی سایت را خیلی کامل توضیح دادهایم.
چگونه یک رپورتاژ آگهی موثر بنویسیم؟-خرید رپورتاژ آگهی گلدلینک
با توجه به اهمیت آشنایی با روشهای تبلیغنویسی، «فرادرس» اقدام به انتشار فیلم آموزش تبلیغ نویسی کرده که لینک آن در ادامه آمده است. شما میتوانید با مشاورین ما مشورت کرده و بهترین وبسایت را برای اهداف خود انتخاب نمایید. قیمت وبسایتهای ما از ۱۰۰.۰۰۰ تومان تا ۳.۵۰۰.۰۰۰ میلیون تومان است. برای درج رپورتاژ در هر سایت باید به این سه مورد توجه کنید، بررسی فاکتور دامین آتوریتی یا DA، بررسی اسپم اسکور یا SC و در نهایت بررسی عملکرد سایت میزبان در چند ماه گذشته.