گردشگری مسئولانه و نقش آژانس های طبیعت گردی رسانه قطبنما | jarastour

کسانی که می‌خواهند در این شغل مشغول به کار شوند، باید با چالش‌های ریز و درشتی که در این مسیر برایشان وجود دارد هم آشنا باشند. بلکه کویر و تماشای جاذبه‌های اسرارآمیز آن هم طرفداران خاص خودش را دارد. تورهای ماجراجویی کویر نوردی با هدف تجربه زندگی در سکوت، تماشای آسمان کویر و تفریح انجام می‌شود. حیات وحش هم بخشی از طبیعت است که گردشگران به دیدن آن علاقه‌مند هستند. افرادی که از تماشای گونه‌های مختلف جانوری لذت می‌برند و تمایل دارند که از نزدیک حیات وحش طبیعی را لمس کنند با این تورها همراه می‌شوند. از جمله تورهای حیات وحش می‌توان به سافاری در آفریقا اشاره کرد.

این مجله خبری تور و گردشگری قدمت زیادی دارد و انواع محصولات کشاورزی از میوه تا سبزی‌های محلی و کوهی و همچنین اردک، مرغ و خروس، ترشی و… اگر به‌دنبال خرید ماهی هستید، حتما سری به بازار روز آمل بزنید که انواع ماهی‌های شمالی را عرضه می‌کند. کلیسای سرخ آباد، یکی از کوچک‌ترین کلیساهای جهان است که در روستای سرخ آباد سوادکوه قرار دارد. این کلیسا که جزو آثار ملی به حساب می‌آید، به دوره پهلوی اول مربوط می‌شود. خانم مکرمه قنبری معروف به ننه مکرمه در روستای دریکنده بابل متولد شد و با اینکه تحصیلات دانشگاهی و سواد نداشت، در سن ۶۷ سالگی و بدون هیچ آموزشی شروع به خلق تصاویری فوق‌العاده کرد.

http://cctvlive.ir

کتاب نمایی از ایران، خلیج همیشه فارس از آن دست کتاب‌هایی است که به معرفی مشخصات استان‎های ایران اختصاص دارد و مرجعی برای تاریخی بودن نام خلیج فارس است. طبیعت گردی جنگلی، سفر به مناطقی است که پوشش گیاهی مشخص و جانوران شاخص خود را دارد. معمولا برای طرفداران کمپینگ، جنگل یکی از نقاط مورد علاقه برای گشت‌وگذار و لذت بردن است.

جاذبه های طبیعی استان همدان – مناظر طبیعی همدان – همه جاهای دیدنی طبیعی ایران

زمانی که گرمای هوا به اوج خود رسیده و دلتان می خواهد کفش ها را از پا در آورده و در مسیری پر آب و خنک راه بروید، تنگه واشی چاره کار شما است. تنگه واشی در واقع دو تنگه است که یکی به نام” واشی” و دیگری به نام” سا” است. بین این دو تنگه دشتی وسیع و پهناور قرار گرفته که به آن ساواشی می گویند. از تنگه واشی تا دشت ساواشی حدود ۲۵۰ متر فاصله است که در این میانسنگ نگاره ای ۱۸۵ ساله ز فتحعلی شاه را دیده و از رودخانه و تنگه عبور خواهید کرد. پس از رسیدن به سا مسیر ۸۰۰ کیلومتری ای را طی خواهید کرد تا به آبشار منطقه برسید. دوربین، موبایل و تمام وسیله های حساس به آب را در صورت امکان همراه نبرید و اگر هم بردید آن ها را در کیسه های ضد آب بگذارید.

* پارک قایم تجن ساری

دریاچه های تار و هویر در ۳۰ کیلومتری شرق شهرستان دماوند، پس از روستای چنارشرق و هویر قرار دارند. این نکته را هم در سفر خود به یاد داشته باشید که روستای چنار آخرین روستا در مسیر رسیدن به دریاچه ها است پس هرچه نیاز دارید را باید از این روستا تهیه کنید. همانطور که در ابتدا گفتیم، دریاچه های تار و هویر در گرمای تابستان آب و هوایی خنک دارند و بهترین گزینه برای پیک نیک در یک روز گرم تابستان هستند. از این رو بهترین زمان بازدید از این دو دریاچه اواسط بهار( اردیبهشت ماه) تا پایان تابستان است. در فصول پاییز و زمستان دریاچه ها یخ بسته و آب و هوای منطقه سردتر است.

  • وردیج و وارش نام دو روستا در نزدیکی تهران است که با آب و هوای خوب و طبیعتی زیبا به مقصد گردشگری و تفریحی بسیاری از طبیعت گردان برای اجاره ویلا تبدیل شده است.
  • شاید به همین دلیل است که بسیاری از افراد به فکر ساخت خانه و ویلا در این منطقه افتاده‌اند.
  • از اين رو گستره فضايي اين الگو ، محيط طبيعي را در بر مي گيرد كه مي تواند به عنوان مثال ساحل ، جنگل ، كوه و نظير اينها باشد.
  • جعبه یا کیف کمک‌های اولیه از موارد بسیار حیاتی در هر جایی است.