۱۲ نکته استثنایی درباره کسب درآمد از گوگل ادسنس

به همین دلیل مبلغ پرداخت شده از یک تبلیغ به تبلیغ دیگر متفاوت است. آژانسها به دلیل این که بیشتر در این حوزه فعالیت کردهاند به ندرت دچار این مشکل میشوند و حتی در صورت وقوع چنین مشکلی متعهد به اجرای تعهدات مالی خود نسبت به شما خواهند بود. لندینگ پیج برای عبارت کلیدی طولانی منحصر به فردتر است به همین دلیل Quality Score شما افزایش پیدا میکند. متن بهینه شده برای تبلیغات نه تنها افراد بیشتری را به سمت سایت شما میآورد (به ازای هر آگهی)، بلکه با افزایش نرخ کلیک آگهی شما (CTR) باعث میشود Quality Score هم زیاد شود. این ریمارکتینگ است که باعث میشود تبلیغتان به افرادی که پیش از این وارد سایت شما شدهاند و بعد به سایتهای دیگر میروند نشان داده شود. قطعاً تبلیغات در گوگل پیچیدگیهای خاص خودش را دارد، اما اگر شما به درستی تبلیغات خود را در گوگل نمایش دهید باعث میشود تا جامع هدف خود را به سرعت پیدا کنید و کسب و کار خود را رونق دهید.

این کار با هدفگذاری بهتر، تبلیغ شما را در معرض دید کاربرانِ علاقهمند قرار میدهد و نرخ بازگشت سرمایه (ROI) را هم افزایش میدهد. این روزها بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار و آگاهی از برند شما حیاتی است. صفحه سایت مقصد: محتوای متنی و تصویری سایت شما با کلمات کلیدیتان مطابقت داشته باشد. اگر تازه آموزش گوگل ادز را شروع کردهاید و دقیقاً نمیدانید کاربر شما چگونه جستجو میکند، بهتر است از حالت Broad Match شروع کرده و رفته رفته با آنالیز کمپین، محدوده عبارت کلیدی را کوچکتر کنید. Basic: در این قسمت گزارشهای بسیار مهم و کاربردی در مورد کمپین، تبلیغ، Search terms (عبارتهایی که با جستجو در گوگل، تبلیغ شما به آنها نشان داده شده است)، لندینگ پیج، مخاطب (Audience) و… کفش ورزشی در این صورت تبلیغ شما روی عبارتهایی مانند: خرید کفش، کفش ورزشی ارزان، کفش برند نشان داده خواهد شد. همانطور که در شکل بالا مشاهده میکنید، به نسبت حالت قبلی، شما بخشهای بیشتری را میتوانید به متن تبلیغ خود اضافه کنید. در حالت Exact Match فقط عین عبارت کلیدی باید جستجو شود.

در این حالت اگر شخصی در هنگام جستجو، همه کلمههای متعلق به نگاتیو کیورد شما را تایپ کرده باشد، حتی بدون رعایت ترتیبشان، تبلیغ شما به او نشان داده نمیشود. اگر شما حالت Modified Broad Match را انتخاب کنید، میتوانید مشخص کنید که کدام یک از کلمات عبارت کلیدی شما را حتما کاربر باید تایپ کند تا آگهی شما به او نشان داده شود. مثلا یک تفاوت اصلی این است که اگر میخواهید کلمهای را نگاتیو کنید باید هم معنیهایش، حالت جمع یا مفردش، غلط های املایی رایجش و هر حالت نزدیک به آن کلمه را هم Exclude کنید. بعد از اینکه موضوعات اصلی برای تبلیغ را مشخص کردید، باید عبارات طولانیتری (long Tail Keywords) که مرتبط به آنها هستند جستجو کنید.

برای پرداخت هزینه تبلیغات توسط گوگل، طبق معمول نمیتوانیم روی ریال خودمان حساب باز کنیم. ایجاد اکانت گوگل ادوردز رایگان است و برای نمایش تبلیغات در گوگل هیچ هزینهای پرداخت نمیکنید و تنها به ازای کلیک بر روی تبلیغات هزینه پرداخت میکنید. بهطور مثال میتوانید نمایش تبلیغات خود را محدود به کسانی کنید که کلمه کلیدی شما را سرچ میکنند. کلمات کلیدی با Score کم را شناسایی کرده و ببینید آیا میتوانید ارتباط آنها را با تبلیغ افزایش دهید. Quality Score بالا منجربه کاهش CPC (هزینه به ازای هر کلیک) و همچنین موقعیت آگهی بهتر میشود. همانطور که مشاهده میکنید هزینه برای تبلیغکنندهی شماره 1، حتی از 2 دلار نیز کمتر شد. این هم به معنی کلیک بیشتر و هزینه کمتر است. راهکاری که با هدف کاهش هزینه تبلیغات در گوگل ادوردز انجام می شود. کاهش هزینه تبلیغات گوگل نیازمند مدیریت صحیح و مداوم کمپین تبلیغاتی، انتخاب هوشمندانه و دقیق کلمات کلیدی، نگارش متن تبلیغات جذاب و متفاوت از رقبا و بهینه سازی تبلیغات می باشد.

برای اینکه کسب و کار و خدمات مورد نظر خود را به بهترین و گسترده ترین نحو ممکن تبلیغ کنید، یکی از روش هایی که بسیار مورد استقبال قرار گرفته، گوگل ادز یا بعبارتی تبلیغات گوگل ادورز می باشد. گوگل خط مشی های بسیار سختگیرانه ای دارد که بسیاری از آنها حول روش های فریبنده ای است که به طور مصنوعی کمیسیون شما را افزایش می دهد. Locations: گزارشهای موقعیت مکانی به شما این امکان را میدهد که عملکرد تبلیغات خود را در مشخصترین و هدفمندترین سطح، مشاهده کنید. Competition: نشان میدهد که جایگاه یک تبلیغ برای آن عبارت کلیدی، چقدر رقابتی است با توجه به موقعیت جغرافیایی و شبکهای که برای تبلیغ انتخاب کردهاید و در سه درجه کم (Low)، متوسط (Medium) و بالا (High) نشان داده میشود.

توجه داشته باشید که اهمیت نگاتیو کردن کلمات در کمپینهای شبکه جستجوی گوگل به مراتب بیشتر از کمپین نمایش گوگل است. اما اگر جستجوی فرد فقط شامل برخی از کلمههای نگاتیو کیورد شما باشد، ممکن است تبلیغ شما نشان داده شود. کارشناسان تپسل به شما کمک میکنند تا مسیر منحصر به فرد رشد کسبوکار خود را بشناسید! حدود مبالغ این کدها برای صاحبان کسبوکار محدود است اما پارتنرهای گوگل مبالغ بیشتری دریافت میکنند که برای هر کد میتواند تا 120 دلار و یا بالاتر باشد. البته با ثبت پیشنهادی بالاتر از رقبا، می توانید الویت گوگل را تغییر داده و شما در لیست به جای آنها قرار بگیرید. برای گرفتن پاسخ سوالات خود برگه سوالات متداول را مطالعه کنید یا با کارشناسان ثمین تماس بگیرید. نکته: این گزینه را در Google Ads به عنوان “custom schedule” یا “ad schedule” در تب Settings میتوانید پیدا کنید. Overview: در تب Overview میتوانید گزارشی اجمالی و سریع به همراه نمودار وضعیت، از کمپین، اد گروپ و به طور کلی اکانت خود مشاهده کنید. اگر به یاد داشته باشید در مرحله تنظیمات اد گروپ برای راهاندازی کمپین، باکسی بود که باید Keyword های خود را در آن مینوشتید.

یعنی به قدری عبارت مورد جستجو را طولانی و خاص انتخاب کرده باشید که اصلا اجازهی تبلیغ نگیرد چون شاید در ماه زیر 100 بار جستجو شود. حالا که سرویس تبلیغاتی گوگل را به خوبی شناختید و از مزایا و معایب آن مطلع شدید، شاید بخواهید به جای آن از یک شیوه دیگر برای تبلیغات خود استفاده کنید. حالا فکرش را کنید که یک جشنواره هم راهاندازی کرده باشید و بخواهید فروشتان را به حداکثر برسانید؛ نانتان در روغن است! Extensions: در هنگام راهاندازی کمپینها اگر به خاطر داشته باشید، اکستنشنهای مختلفی وجود داشت که میتوانستید انتخاب کنید. اگر کمپینهای شما بهخوبی راهاندازی شوند از پتانسیل فرستادن لیدهای که بهخوبی هدف گرفتهشدهاند به وبسایت شما برخوردار است.

سپس او به وب سایتهای دیگر رفته و در حین مطالعه یک مقاله یا دیدن یک ویدیو، تبلیغ شما برای عینک آفتابی را میبیند. ریمارکتینگ یا ریتارگتینگ مثل این است که یک بازدید کننده به سایت شما آمده و صفحه عینک آفتابی شما را میبیند. تبلیغ نویسی یا کپی رایتینگ چیست؟ نظر شما در رابطه با تبلیغات کلیکی چیست؟ در مرحله بعد شما باید مشخص کنید که نحوه برخورد گوگل ادز با کلیدواژههای شما در هنگام سرچ مخاطب چگونه باشد. چون علاوه بر اینکه دید بهتری در مورد آنچه شما ارائه میدهید به مخاطب میدهد و هم دسترسی او را به جایی که میخواهد را سریعتر میکند. ویژگی هدفگذاری مجدد در گوگل ادز نیز به کاربران ارائه میشود، اما مزیت بهرهگیری از پلتفرم AdRoll این است که تبلیغات ریتارگتینگ کسب و کارها را علاوه بر گوگل در شبکههای اجتماعی دیگر نیز به کاربران نمایش میدهد و فرصتهای بیشتری برای افزایش نرخ کلیک، افزایش میزان بازدید سایت یا افزایش فروش کسب و کار خلق میکند. همانطور که در نحوه کار با کیورد پلنر توضیح دادیم، Negative Keywords برای بهینهسازی کمپین و هدفگذاری دقیقتر مخاطب و سرچ تِرمها (عبارت مورد جستجو – Search Terms) استفاده میشود. حالا این فروشگاه اینترنتی یک محصول جدیدی را میخواهد ارائه کند و شاید بهترین روش برای تبلیغات و دیده شدن این محصولش، دیده شدن از طرف کاربرها و مشتریهای قدیمیاش باشد، پس مشتریهای قدیمیاش را هدفگذاری میکند یعنی افرادی که به طور مثال در یک ماه گذشته وارد سایتش شدند و آمدند از سایتش خرید کردند، دوباره تبلیغات این محصول جدید را میتوانند مشاهده کنند.

پی پال توسط بسیاری از فروشگاه های اینترنتی و وبسایت ها به عنوان یک روش پرداخت مطمئن پشتیبانی می شود. اگر میخواهید فروشگاه اینترنتی شما در گوگل در رتبه بالایی قرار گیرد، بهترین و ارزانترین راه تبلیغات در گوگل است. اما ممکن است قبل یا بعد از عبارت شما کلمات دیگری هم باشند. افراد با جستجوی عبارت انتخابی شما یا عبارتی مشابه آن می توانند تبلیغ شما را ببینند و بر روی آن کلیک کنند. بله, تبلیغ در گوگل تمامی سرویس ها دارای دسترسی رایگان مستقیم گوگل ادوردز هستند که با vpn می توانید از آن استفاده کنید . این برنامه دارای 500 میلیون کاربر است که هر روز در این اپ فعالیت می کنند. اگر در سایتی تبلیغ می کنید که مخاطبان شما از آن استفاده می کنند اما رقبای شما از آن استفاده نمی کنند، این به شما فرصتی می دهد که توجه آن ها را به خود جلب کنید. آخرین قسمت از تنظیمات کمپین تبلیغاتی گوگل ادوردز، مربوط به اضافه کردن Extension به تبلیغات گوگل می شود که با افزودن این اکستنشن ها میتوانید تبلیغات خود را بهینه کنید. خبر خوب اینکه: نحوه نگاتیو کردن را در همین مقاله و در بخش بهینه سازی کمپین به طور کامل توضیح دادهایم.

در واقع تبلیغات در گوگل ادز یکی از موثرترین روش­های تبلیغات آنلاین PPC محسوب می­شود و توسط هزاران سازمان کوچک، متوسط و بزرگ استفاده میشود. شما میتوانید برای اجرای تبلیغات یوتیوب خود از آژانس تبلیغاتی جی ادز اقدام نمائید. برای شارژ اکانت گوگل ادز میتوانید به دو طریق اقدام کنید که در ادامه بررسی میشود. تاپ ادورت به عنوان پارتنر رسمی گوگل با داشتن حسابهای حقیقی و رسمی ارزی می تواند در کمترین زمان ممکن اکانت گوگل ادوردز مشتریان را به صورت کاملا مطمئن شارژ کند. به این صورت که کاربرمان نمیداند چه مدلی را میخواهد و «خرید آیفون، خرید اینترنتی آیفون» را جستجو میکند و ما در این قسمت میگوییم که این مدلها راداریم و میتواند روی متن تبلیغاتیمان کلیک کند. شبکه نمایش تبلیغات Google را می توان در صفحات نتایج جستجو یا در یک صفحه وب در Google Display Network نمایش داد. آژانسها کمپین را از همان ابتدا و با انتخاب ترکیب بهینهی کلمات کلیدی، انتخاب کانالهای نمایشی مناسب و یا مشاورهی دقیق در راستای طراحی محتوای بصری در مسیری هدایت میکنند که بتوانید بهترین نتیجهی ممکن را در کوتاهترین زمان کسب کنید. برای نگاتیو کردن شما باید این کلمات را انتخاب کرده و Exclude کنید.

برای نگاتیو کیوردهای Exact Match، اگر سرچ ترم دقیقا عین نگاتیو کیورد باشد، به همان ترتیب و بدون کلمات اضافی، تبلیغ شما نشان داده نمیشود. این نوع کلمات کلیدی کنترل شدهترین و محدودترین نوع در گوگل ادز هستند اما در عین حال چون هدفمندترین هم هستند، نرخ بازگشت سرمایه خوبی دارند. با این حال چون این نوع عبارت کلیدی از هدفمندی کمی برخوردار است، هزینه زیاد و نرخ تبدیل پایینتری دارد. اسکریپتی را که دانلود کردید ، کپی کنید و در کادری که در تصویر مشخص شده است، وارد کنید. لازم به ذکر است، این روش در ایران قابل استفاده نیست. همانطور که قبلاً ذکر شد، توصیه میشود چندین تبلیغات را برای تمرکز بر اهداف مختلف اجرا کنید. گوگل سایت های بسیار معروف و پر بازدیدی در زمینه های مختلف دارد. فرصت های تبلیغاتی در اینترنت بسیار است. بهینه سازی موتور جستجوگر و یا سئو در واقع اسکلت بندی سایت را تشکیل داده و براساس تلاش های فراوان و انتخاب کلمات کلیدی بسیار مناسب بر طبق جستجوی کاربران طراحیشده و در صفحه اول جستجوگر گوگل قرار میگیرد. طبق قوانین گوگل ادوردز در صورتی که یک کاربر در طول روز بیشتر از یک کلیک بر روی تبلیغ شما انجام دهد، هزینه ای که از اعتبار شما کسر شده است به اعتبار تبلیغ از طرف گوگل عودت داده خواهد شد.

با عنوان و متن تبلیغ هدفمند و مفید برای اد گروپهای مشخص، نرخ کلیک و ارتباط تبلیغ با کلمات کلیدی را بهبود ببخشید. از این قسمت شما میتوانید لیست نگاتیو کیوردهای خود را به کمپین یا اد گروپهای خود اضافه کنید. حالت کلمات کلیدی نگاتیو به طور پیش فرض بر روی Broad Match است. در این حالت و موقع جستجوی کاربر گوگل یکی از متن های تبلیغاتی را به صورت رندوم به کاربر نمایش می داد. سرچ (Search): کمپین سرچ برای نمایش تبلیغات متنی است و گوگل متناسب با کلمات کلیدی که کاربران جستجو میکنند آن را در صفحه نتایج نشان میدهد. شاید با دیدن عنوان این مقاله از خود بپرسید گوگل ادز چیست و چه خدماتی ارائه میدهد؟