آخرین جزئیات از سومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)

دبیر علمی سومین جشنواره رسانه ای بین المللی امام رضا(ع) با اشاره به اینکه پیام های سیره رضوی نیاز امروز بشر است افزود: ما ۸ بخش اصلی برای این جشنواره داریم و یکی از تغییرات این جشنواره ۲۵ بخش فرعی است که سال گذشته ۲۰ بخش بود.

وی با بیان اینکه ما در جریان داوری اولویت را در کارهای بیرونی خواهیم گذاشت گفت: این جشنواره یک جشنواره معنوی است و دید مادی وجود ندارد، اما جوایز نقدی در بخش های مختلف وجود دارد که در باب تقدیر و‌ تشکر است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری علم و فناوری آنا، اکبر نصراللهی دبیر علمی سومین جشنواره رسانه ای بین المللی امام رضا(ع) در نشست خبری این جشنواره که صبح امروز ۷ اردیبهشت ماه برگزار شد اظهار کرد: سومین جشنواره رسانه‌ای بین المللی امام رضا(ع) به نام مبارک امام رضا(ع) مزین شده و تمامی کسانی که به امام رضا(ع) علاقه دارند و می‌خواهند این فرهنگ رضوی ترویج پیدا کند، می‌توانند در جشنواره شرکت کنند.

دبیر علمی سومین جشنواره رسانه ای بین المللی امام رضا(ع) با اشاره به شاخص های ارزیابی آثار دریافتی جشنواره گفت: داوران سومین جشنواره با اصلاح برخی از شاخص ها و دقت در آن‌ها، چند شاخص ‌‌و معیار را در مورد همه قالب ها مدنظر دارند؛ سوژه اختصاصی یکی از معیارهای این جشنواره است که تکراری و قدیمی نباشد.

هوشمند افزود: مرکز ارتباطات و‌ رسانه استان قدس رضوی در طول سال به مناسبت های مختلف کار رسانه ای تولید می‌کند و جشنواره برای این شکل گرفته که تولیدات بیرونی تقویت شود.

در ادامه هوشمند رئیس مرکز ارتباطات و‌ رسانه استان قدس رضوی درباره جزئیات این جشنواره گفت: ما ۶ محور موضوعی سیره رضوی، مناسب بودن مسائل رسانه ای با موضوع روز، وقف و نذر رضوی، خدمت رضوی،  هویت مشهد الرضا و جهاد تبعیین را در این جشنواره مدنظر داریم.

وی با بیان اینکه محدود نبودن تولیدات و آثار جشنواره به یک تفکر خاص از دیگر ویژگی های این جشنواره است گفت: این جشنواره بر خلاف جشنواره های دیگر به هیچ جناحی وابسته نیست و شرکت کنندگان تولیدات خود را به هر زبانی می‌توانند ارسال کنند.

وی بیان کرد: پرداخت اختصاصی نیز، معیار دیگر داوران این جشنواره است و در کنار ۲ شاخص اصلی، رویکرد روندی یا فرایندی هم وجود دارد که به آن از دیدگاه های متفاوت پرداخته شود.

آخرین جزئیات سومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) از سوی دبیر علمی این جشنواره عنوان شد.

دبیر علمی سومین جشنواره رسانه ای بین المللی امام رضا(ع) افزود: امیدوارم امسال با حساسیت های داوران، تعداد آثار از لحاظ کمی و کیفی افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/


منبع: https://ana.press/fa/news/843890/%D8%A2%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AC%D8%B2%D8%A6%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D9%88%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%AC%D8%B4%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%B1%D8%B6%D8%A7%D8%B9

نصراللهی ادامه داد: بانک سوژه امسال به این جشنواره اضافه شده و افرادی که سوژه خاصی را مدنظر دارند، می‌توانند ارائه دهند. 

نصراللهی ادامه داد: همکاران رسانه ای باید خود را فراتر از حرم مطهر نیز فعال کنند و سوژه هایی که در شهرهای مختلف عشق و علاقه به امام رضا(ع) را نشان می‌دهد، امتیاز بیشتری دارند.

در نشست خبری مطرح شد؛

وی گفت: جهاد تبعیین در حوزه‌های دینی به مراتب بسیار مهم‌تر از حوزه‌های اقتصادی و … است و در این بخش خیلی موفق نبوده‌ایم؛ نیاز بشر امروز به موضوعات دینی بسیار مورد نیاز است و‌ خواهش داریم که این موضوع جدی گرفته شود.

وی ادامه داد: جشنواره ۸ بخش اصلی و یک بخش مردمی دارد و هر کسی با انتشار یک پست در فضای مجازی می‌تواند در این جشنواره شرکت کند. 
 
رئیس مرکز ارتباطات و‌ رسانه استان قدس رضوی با بیان اینکه زیرساخت لازم برای دریافت آثار با زبان‌های مختلف را در این جشنواره داریم گفت: از رسانه ها دعوت میکنیم که در این جشنواره شرکت کنند و بتوانیم این جشنواره را به یک جریان گسترده در زمینه تولید و نشر محتوا تبدیل کنیم.