آخرین وضعیت جسمانی “پیروز” اعلام شد

به گزارش ایمنا، سه روز پس از انتقال «پیروز»، توله یوزپلنگ ایرانی، با علائم بالینی بحرانی به بیمارستان دامپزشکی تهران مقامات مسئول می‌گویند این حیوان همچنان در حالت «ناپایدار» به سر می‌برد.

وی بیماری کلیوی را حادترین دلیل بروز مشکل در سلامت پیروز دانست و افزود: این مشکل به طور ناگهانی و بروز نکرده است، بلکه از همان ابتدا که پیروز با عمل سزارین به دنیا آمد با مشکلاتی روبه‌رو شد که تحت مراقبت ویژه و مداوم پزشکان بود، اما اکنون وضعیت آن حادتر شده است.

سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال تلف شدن پیروز که رسانه‌ای شده است، افزود: در حال حاضر نمی‌توانیم هیچ‌گونه اظهارنظری کنیم، چرا که تیم پزشکی در حال تیمار پیروز هستند و پیش‌بینی‌ها و نتایج بسیار زود است، بالاخره امیدواری وجود دارد که طی شبانه‌روز تیم‌های پزشکان در تلاش برای درمان و بهبود پیروز است.

غلامرضا ابدالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره آخرین وضعیت جسمانی پیروز، اظهار کرد: پیروز هنوز برای روند درمانی در بیمارستان است و تیم پزشکی برای بهبود وضعیت جسمانی آن در تلاش هستند.

در پی مشکلات گوارشی و یبوست مزمن، پیروز با علائم مشکوک به انسداد روده در ساعات بامدادی روز جمعه پنجم اسفند به بیمارستان دامپزشکی مرکزی تهران منتقل شد. پس از بررسی‌های اولیه و انجام آزمایش‌های رادیولوژی و سونوگرافی دامپزشکان تشخیص دادند که این حیوان انسداد روده ندارد، با این حال با مشکلات جدی سلامت روبه‌رو است.

در اردیبهشت ۱۴۰۱، یعنی حدود ۱۰ ماه پیش سه توله یوزپلنگ ایرانی به دنیا آمدند. دو توله اول در روزهای اول تلف شدند و پیروز با تلاش متخصصان زنده ماند. مادر پیروز (ایران) او را قبول نکرد. در نهایت پیروز با کمک و پرستاری تیمارگر و امدادگر حیات وحش علیرضا شهرداری پناه و علی عمارلویی در پارک حیات وحش پردیسان نگهداری می‌شود. حالا پیروز که نمادی برای همه ایرانیان شده است، ۱۰ ماهگی خود را در شانزدهم بهمن ماه آغاز کرد.


منبع: https://www.imna.ir/news/644234/%D8%A2%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%88%D8%B6%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D8%AC%D8%B3%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%BE%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%B4%D8%AF