آخرین پیش‌بینی وضعیت هوا و بارش‌های کشور + جزئیات

وی اضافه کرد: روز سه‌شنبه خلیج فارس و شرق دریای عمان و از چهارشنبه تا جمعه، نیمه شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود؛ همچنین روز چهارشنبه و اوایل وقت پنجشنبه، دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین امروز در مناطقی از جنوب غرب کشور، ارتفاعات شرقی البرز، بخش‌هایی از جنوب سیستان‌وبلوچستان و ارتفاعات کرمان، افزایش ابر و رگبار پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق انتظار می‌رود و فردا سامانه بارشی در بیشتر نقاط کشور فعالیت خواهد داشت.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز _دوشنبه بیست‌ونهم اسفندماه_ در نواحی شمال غرب، غرب، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های غربی البرز بارش باران، گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات، بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت: در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در نیمه غربی کشور، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، در نواحی شرق و شمال شرق، کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود و در روزهای پنجشنبه و جمعه در سواحل دریای خزر شاهد افزایش ۶ تا ۸ درجه‌ای دما خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی هوای استان اصفهان، صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد ملایم با بیشینه ۲۴ و کمینه ۷ است و در روز _‌سه‌شنبه یکم فروردین‌ماه_ قسمتی ابری، به تدریج افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و رگبار و رعدوبرق با بیشینه ۲۰ و کمینه ۹ پیش‌بینی می‌شود.


منبع: https://www.imna.ir/news/649085/%D8%A2%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%BE%DB%8C%D8%B4-%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D9%88%D8%B6%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D9%87%D9%88%D8%A7-%D9%88-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%AC%D8%B2%D8%A6%DB%8C%D8%A7%D8%AA

وی ادامه داد: روز پنجشنبه در نواحی شرق و شمال شرق، بارش‌ها ادامه دارد و سامانه بارشی به تدریج از کشور خارج می‌شود. روز جمعه در نواحی شمال غرب و غرب، افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود و از روز سه‌شنبه تا پنجشنبه در نیمه شرقی، مرکز، جنوب کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، افزایش سرعت باد و در مناطق مستعد، گردوخاک و کاهش دید افقی انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: فردا بیشینه شدت بارش در نیمه غربی کشور و ارتفاعات و دامنه‌های البرز انتظار می‌رود و روز چهارشنبه در سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس، نواحی مرکز، شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور، بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد، تگرگ و در نیمه غربی کشور بارش پراکنده رخ خواهد داد.