آخرین پیش‌بینی وضعیت هوا و بارش‌های کشور + جزئیات

ضیائیان گفت: روز دوشنبه در نواحی مرزی استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان، رگبار و رعدوبرق و گاهی وزش باد شدید نیز انتظار می‌رود روزهای سه شنبه و چهارشنبه در نیمه غربی و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، برای نیمه شرقی کشور، وزش باد همراه با کاهش نسبی دما حدود پنج تا هفت درجه انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: از بعدازظهر روز پنجشنبه با عبور امواج تراز میانی جو از شمال غرب کشور در استان‌های واقع در این مناطق، افزایش ابر، رگبار باران و وزش باد شدید موقت، در ارتفاعات و مناطق سردسیر، بارش برف پیش‌بینی می‌شود؛ همچنین امروز در استان‌های واقع در مرز شرقی کشور و سواحل دریای خزر بارش پراکنده و خفیف همراه با وزش باد رخ خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی هوای استان اصفهان، صاف تا کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد با بیشینه ۲۵ و کمینه ۵ است و در روز _‌دوشنبه بیست‌ونهم اسفندماه_ نیز صاف از بعدازظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد با بیشینه ۲۴ و کمینه ۴ پیش‌بینی می‌شود.


منبع: https://www.imna.ir/news/648880/%D8%A2%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%BE%DB%8C%D8%B4-%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D9%88%D8%B6%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D9%87%D9%88%D8%A7-%D9%88-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%AC%D8%B2%D8%A6%DB%8C%D8%A7%D8%AA

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز چهارشنبه در شمال سمنان، خراسان شمالی، شرق خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی و جنوب کرمان، رگبار و رعدوبرق، رگبار تگرگ و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد و روز پنجشنبه فعالیت سامانه بارشی در شرق کشور خواهد بود؛ بنابراین در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی، بارش‌ها شدید پیش‌بینی می‌شوند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در جنوب مرکز و مناطقی از نیمه شرقی و پنجشنبه در دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز شرق و جنوب شرق کشور، وزش باد شدید با احتمال خیزش گردوخاک وجود دارد و در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، دریای خزر مواج و متلاطم است.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز _یکشنبه بیست‌وهشتم اسفندماه_ با ورود سامانه بارشی از غرب و شمال غرب کشور، در استان‌های واقع در نوار غربی بارش آغاز خواهد شد و در ایلام، کرمانشاه و کردستان شدت بیشتری خواهد داشت. فردا دامنه فعالیت این سامانه در جنوب غرب، غرب، شمال غرب و به تدریج دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و شرق سمنان خواهد بود و در این مناطق، احتمال رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد رگبار تگرگ و در ارتفاعات و مناطق سردسیر، بارش برف خواهد بود.

وی افزود: با شمالی شدن جریانات روی غرب دریای خزر در استان‌های گیلان و مازندران شاهد بارش باران خواهیم بود و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، گستره فعالیت این سامانه کل کشور را فرا می‌گیرد. در روز سه‌شنبه در شمال شرق خوزستان، لرستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، جنوب آذربایجان غربی، شمال قزوین، البرز و تهران، غرب مازندران و شرق گیلان، میزان بارندگی شدت خواهد داشت.