آغاز فصل جدیدی از فعالیت‌های مشترک فرهنگی و هنری با کشور‌های مختلف

وی در پایان گفت: تقویت و حمایت از همه بخش‌های فرهنگی و هنری از اولویت‌های اصلی دولت مردمی است و بیش از ۹۰ درصد برنامه‌های تحولی دولت در بخش فرهنگ محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه دولت مردمی بصورت جدی در حوزه ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و هنری کشور پای کار ایستاده است، گفت: در خصوص بودجه سال ۱۴۰۲ با همکاری دولت مردمی و مجلس شورای اسلامی جهش بزرگی در حوزه اعتبارات فرهنگی و هنری کشور رخ خواهد داد و امیدواریم همه این مسایل امیدبخش موجب افزایش کیفیت تولیدات و ارتقای زیرساخت‌های فرهنگی و هنری ایران عزیز شود.

گفتنی است، آیین افتتاحیه «مجتمع چند منظوره مهر کوهسنگی» نخستین مجموعه فرهنگی چندمنظوره خانواده‌محور کشور با محوریت سینما، کتاب با ظرفیت ۱۱۸۰ صندلی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و سایر مسئولان استانی در مشهد مقدس برگزار شد.

انتهای پیام/


منبع: https://ana.press/fa/news/838025/%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%B2-%D9%81%D8%B5%D9%84-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B4%D8%AA%D8%B1%DA%A9-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D9%88-%D9%87%D9%86%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AE%D8%AA%D9%84%D9%81

وی در ادامه بیان کرد: موضوع فعالیت‌های فرهنگی و هنری «پیمان شانگ‌های» هم بزودی فعال و اجرایی خواهد شد، همچنین برپایی جشنواره فیلم کشور‌های همسایه دریای خزر نیز به میزبانی رامسر در برنامه آتی حوزه بین المللی قرار دارد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ با بیان اینکه طی یکسال اخیر بخش مهمی از پروژه های نیمه تمام فاخر فرهنگی و هنری کشور به سرانجام رسیده است، گفت: این زیرساخت ها باید در خدمت تولید آثار محتوایی فاخر و متناسب با اقتضائات زیست بومی ایران عزیز قرار گیرد زیرا حوزه زیرساخت و محتوا می بایست در کنار هم رشد و ارتقا یابد.

اسماعیلی در این مراسم افتتاح ۹ سالن نمایش به همراه سه سالن روباز همراه با کتابخانه در این مجتمع را اتفاق مهمی برای اهالی فرهنگ و هنر استان خراسان رضوی برشمرد و گفت: با همکاری نهاد‌ها و ارگان‌های مختلف طراحی‌ها و برنامه ریزی‌های گسترده‌ای انجام شده تا تحول جدی در توسعه زیرساخت‌های حوزه فرهنگ و هنر در کشور ایجاد شود.

اسماعیلی جشنواره فیلم فجر امسال را به پشتوانه حضور تولیدات با‌کیفیت، نقطه عطف و درخشش ادوار مختلف جشنواره دانست و تصریح کرد: روند تولیدات جشنواره امسال به لحاظ محتوایی تغییر ریل چشمگیری داشته و امیدواریم با ادامه این روند، گام‌های مهمی برای جشنواره سال آینده برداشته شود.

وی تاکید کرد: امیدواریم با مجموعه‌های فاخری که در سراسر کشور در حال ساخت و تکمیل هستند، تعداد سینما‌های کشور را به  ۱۰۰۰ پرده سینمایی برسانیم.  

وی با بیان اینکه محصولات فرهنگی و هنری باید فرصت عرضه کافی را داشته باشند تا چرخه اقتصاد فرهنگ و هنر به خوبی بچرخد، گفت: در این راستا نیازمند تکمیل، تجهیز و ارتقای ساختار‌های حوزه فرهنگ و هنر کشور هستیم که این اتفاق در حال رخ دادن است.

به گزارش گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه برنامه‌های سفر استانی خود به استان خراسان رضوی در مراسم افتتاح مجتمع فرهنگی هنری چند منظوره مهر کوهسنگی مشهد مقدس حضور پیدا کرد.

اسماعیلی ادامه داد: در عرصه پویانمایی نیز اتفافات خوبی رخ داده است بطوری که در جشنواره امسال نیز فیلم انیمیشن بچه زرنگ از آثار شاخص جشنواره بود و تجربه خوبی در نمایش انیمیشن ایرانی در سینما‌های کشور رقم زد. همچنین این اثر در سینما‌های روسیه با فروش ۲.۵ میلیون دلاری خود دریچه جدیدی از حضور و اکران بین المللی آثار ایرانی گشود.

اسماعیلی ضمن اشاره به اینکه ایران در حوزه تولید آثار سینمایی جز کشور‌های رتبه بالا به شمار می‌رود، گفت: متاسفانه در زیرساخت‌های این حوزه با عقب ماندگی تاریخی وسیعی مواجه هستیم و در مقایسه با برخی کشور‌ها، فاصله زیادی از نظر زیرساخت‌های سینمایی داریم، به عنوان مثال کشور چین ۸۳ هزار و ترکیه ۳ هزار سینما دارد این در حالی است که با وجود اضافه شدن ۲۰۰ سینما در یکسال اخیر در کشور باز هم از نظر تعداد سینما‌ها با عقب‌ماندگی مواجه هستیم.

وزیر فرهنگ حضور موثر تولیدات فرهنگی و هنری کشور در حوزه بازار جهانی را از برنامه‌های جدی وزارت فرهنگ در دوره جدید برشمرد و افزود: در این راستا طی دیدار‌های مختلف با مسئولان فرهنگی و هنری کشور‌های دوست و همسایه، تفاهم نامه‌های سازنده‌ای به امضا رسیده است و امیدواریم این اتفاق فصل جدیدی از  فعالیت‌های مشترک فرهنگی و هنری ایران با سایر کشور‌ها را رقم زند.

وزیر فرهنگ در ادامه گفت: طی یکسال اخیر بخش مهمی از پروژه‌های نیمه تمام فاخر فرهنگی و هنری کشور را به سرانجام رسانده ایم که تلاش خواهد شد این زیرساخت‌ها در خدمت تولید آثارمحتوایی فاخر و متناسب با اقتضائات زیست بومی ایران عزیز قرار گیرد، زیرا حوزه زیرساخت و محتوا باید در کنار هم رشد و تا ارتقا یابد.

وزیر فرهنگ مطرح کرد: