آغاز مجدد عملیات اجرایی احداث تالار مرکزی شیراز پس از سال‌ها وقفه

وی گفت: در سفر استانی مهرماه ۱۴۰۰ رئیس جمهور به استان فارس، پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار طی مدت سه سال به این پروژه مصوب شد که تاکنون ۲۱ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

وی اظهار داشت: وجود این مکان‌های گردشگری و میراثی، ارزشمند بودن این پروژه بزرگ را بیشتر نمایان می‌کند.

گفتنی است، طرح تالار مرکزی شیراز در زمینی به  مساحت  ۱۸هزار مترمربع و با طراحی زیربنای ۲۰ هزار مترمربع در محل ساختمان قدیمی سیلوی شهر قرار دارد.پروژه تالار مرکزی شیراز برای اولین بار در سال ۱۳۹۰ کلنگ‌زنی شد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ۲۲ مهرماه ۱۴۰۰ در سفر استانی دولت به فارس، نوید در نظر گرفتن اعتبارات برای آغاز عملیات عمرانی و تکمیل تالار مرکزی شیراز را داد.

محمدرضا برکت ادامه داد: از تالار مرکزی شیراز می‌توان به عنوان یکی از شاخص‌ترین پروژه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یاد کرد.

 

وی گفت: همچنین طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۲۸ و ۲۹ آذرماه جاری با حضور در ۱۰ شهرستان این استان، از پروژه های فرهنگی حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند بازدید کردیم و تصمیمات خوبی نیز برای آنها گرفته شد.

برای این مجموعه سالن همایش دو هزار نفری با زیربنای چهار هزار مترمربع، گالری نمایش آثار هنری، اتاق مخصوص تمرین موسیقی و تئاتر، کارگاه ساخت دکور، کتابخانه تخصصی و فضای نگهداری ادوات موسیقی در نظر گرفته شده است و در زمان ساخته شدن، بزرگترین مجموعه فرهنگی شیراز خواهد بود.

رئیس اداره نظارت بر پروژه‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این پروژه ۱۸ هزار متر مربع زمین و ۱۴ هزار متر مربع زیربنا دارد و ساخت بخش‌هایی از جمله سالن تخصصی تئاتر، سالن تخصصی موسیقی، کتابخانه و سالن پلاتو در آن پیش بینی شده است.

 

 

 

به گزارش گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، محمدرضا برکت، رئیس اداره نظارت بر پروژه‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در محل احداث این پروژه به بازدید اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از پروژه تالار مرکزی شیراز و تاکید و بر شروع به کار مجدد آن اشاره کرد و افزود: از زمان بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون اقدامات مناسبی در این مجموعه صورت گرفته و پیشرفت‌های خوبی نیز حاصل شده است.

رئیس اداره نظارت بر پروژه های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به برگزاری جلسه کارگاهی در محل پروژه گفت: در جلسه امروز مقرر شد که هر ۴۰ روز تا ۲ ماه این جلسات کارگاهی برگزار و روند پیشرفت پروژه بررسی شود.

 

 

 

 

وی بیان کرد: از آنجا که اتمام این پروژه دغدغه هنرمندان شیراز است، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مهرماه ۱۴۰۱ در جریان سفر به شیراز و بازدید از این پروژه بر جلب رضایت هنرمندان با اجرای سریع و افتتاح این پروژه تاکید کرد.

اسماعیلی در جریان سفر مهرماه ۱۴۰۱ خود به شیراز نیز از پروژه تالار مرکزی استان فارس بازدید کرد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این بازدید ضمن اشاره به اهتمام دولت مردمی بر تکمیل پروژه های نیمه تمام نسبت به تامین بودجه مناسب برای شتاب بخشی به روند تکمیل این پروژه تاکید کرد.

مهرماه ۱۴۰۱ اعلام شد که مشکل پروژه تالار مرکزی شیراز پس از افزون بر ۱۰ سال با صدور اسناد مالکیت زمین آن به نام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس حل شد.


منبع: https://ana.press/fa/news/822009/%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%AC%D8%AF%D8%AF-%D8%B9%D9%85%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D8%AD%D8%AF%D8%A7%D8%AB-%D8%AA%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2%DB%8C-%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%B2-%D9%BE%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D8%A7%D9%84%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%D9%88%D9%82%D9%81%D9%87

 

وی بیان کرد: اگر پروژه تالار مرکزی شیراز را به سه فاز تقسیم کنیم، هم اینک یک بخش آن در حال تکمیل است.

 

وی گفت: این پروژه از یک موقعیت استثنایی برخوردار است، چرا که در خط حریم عرفان شیراز قرار گرفته و با باغ ملی، آرامگاه حافظ، باغ جهان نما و دروازه قرآن ارتباط دارد.

 

 

برکت اضافه کرد: همچنین مقرر شد که با مساعدت استاندار فارس پارکینگ طبقاتی به شکل مشارکتی در محل پروژه احداث شود تا علاوه بر مجموعه تالار مرکزی شیراز، دیگر مجموعه ها از جمله حافظیه و باغ جهان نما نیز از ظرفیت آن استفاده کنند.