آغاز کار سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از فردا

با حضور رئیس جمهور صورت می‌گیرد؛

امسال سال دانش‌بنیان است و در این زمینه چند خانه خلاق قرآنی تأسیس شده و بخش نوآوری‌های قرآنی برگزار می‌شود. در ۹۰ مسجد تهران کرسی‌های تلاوت و نمایشگاه‌های سیار هم با کمک کانون پرورش فکری برگزار می‌شود. منظومه جشنواره‌های قرآنی آیات امسال در نمایشگاه حضور دارد.

۷۸۰ استاد روانشناسی عضو انجمن مشاوران قرآنی هستند که در ۱۱ حوزه فعالیت می‌کنند. امسال بخش خانواده و دختران و سبک زندگی فعال هستند و سعی بر این است که از دو قطبی کردن جامعه اجتناب کنیم و گفتگو‌های دوستانه توسط خود خانم‌ها انجام شود.

انتهای پیام/


منبع: https://ana.press/fa/news/839659/%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%DB%8C%E2%80%8C%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A8%DB%8C%D9%86%E2%80%8C%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%84%D9%84%DB%8C-%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86-%DA%A9%D8%B1%DB%8C%D9%85-%D8%A7%D8%B2-%D9%81%D8%B1%D8%AF%D8%A7

سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم فردا دوازدهم فروردین با حضور رئیس جمهور در مصلای امام خمینی(ره) تهران کار خود را آغاز می‌کند.

شعار نمایشگاه امسال یعنی «می‌خوانمت» که خطاب به قرآن مجید طراحی شده رنگ و بوی جوانانه دارد. این شعار در قالب ۳۰ گزاره محتوایی جذاب برای اقشار مختلف جامعه در تبلیغات شهری و فضای مجازی و رسانه‌ها و در قالب‌های هنری گوناگون تدوین شده که از بخشی از آن‌ها در روز‌های گذشته رونمایی شده است.

بخش کودک با مفاهیم هنری و توسعه بازی‌ها امسال با گسترش مواجه است، شهرک دهه هشتادی‌ها نیز بخش دیگری است که امسال با مسئله امید و پاسخ به سؤالات و شبهات دهه هشتادی‌ها برگزار می‌شود. جام مسابقات رمضانی بازی‌های کامپیوتری (متاهیئت) و بخش بازی سرا هم برگزار می‌شود؛ چراکه ۳۴میلیون نفر مخاطب بازی‌ها هستند.

تقویت بخش بین‌الملل نمایشگاه از اهداف این دوره بوده است. در نمایشگاه امسال ۲۲ کشور اسلامی حضور فعالانه دارند؛ وزرای فرهنگ و اوقاف هفت کشور هم برای حضور و بازدید از نمایشگاه اعلام آمادگی‌ کرده‌اند. این رویداد بزرگ بر اساس فعالیت ۴۹ کمیته و بخش مختلف طراحی شده است. در حوزه رسانه و ارتباطات نیز۳۰ قطعه محتوایی با محور شعار «می‌خوانمت» صورت می‌گیرد.

ساعت کار نمایشگاه از ساعت ۱۷ تا ساعت یک بامداد خواهد بود و امسال هم مانند سال گذشته تجلیل از خادمان قرآن‌کریم در هشت بخش با حضور رئیس جمهور رقم خواهد خورد.

علاقه‌مندانی که در شهرستان‌ها هستند و یا در تهران امکان حضور در این نمایشگاه را ندارند، می‌توانند از ۷ ساعت پخش زنده روزانه و مستقل از پلتفرم «تلوبیون»، رویداد‌های نمایشگاه را دنبال کنند. در پلتفرم‌های پرمخاطب نیز پخش همزمان و زنده نمایشگاه تدارک دیده شده است.

بخش مؤسسات قرآنی، بخش صنایع دستی، بخش فروش محصولات، بخش هنر‌های دینی، بخش عفاف و حجاب هم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم فردا شنبه دوازدهم فروردین مصادف با نهم ماه مبارک رمضان با حضور رئیس جمهور در مصلای امام خمینی گشایش می‌یابد و تا شنبه بیست و ششم فردین مصادف با ۲۴ ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت و طبق روال سال‌های گذشته از میلاد امام حسن مجتبی(ع) و شب‌های قدر را هم دربرمی‌گیرد.