آفریقا چین را در اجرای پروژه‌های زیرساختی به اروپا ترجیح می‌دهد

محققان تاکید کردند که شرکت های دولتی چین، کشورهای آفریقایی را با خدماتی چون احداث جاده ها، خطوط ریلی، پل ها، بنادر، سدها و آسمان خراش ها تغییر داده اند.

طبق این بررسی، شرکت کنندگان چین را در زمینه تصمیم گذاری سریع در درجه بالایی رتبه بندی کردند به طوری که رقم تائیدیه ۷۵.۲ درصد به چین اختصاص یافت در حالی که این رقم برای اتحادیه اروپا ۵۵.۸ درصد بود.

چین در رتبه بندی تائید، رقم بسیار بالاتری را در مقایسه با اتحادیه اروپا به دست آورد.

سخنگوی وزارت  امور خارجه چین گفت که پکن همواره آفریقا را قاره ای با پتانسیل بالا برای همکاری بین المللی در نظر می گیرد. همه کشورها باید به حق حاکمیت آفریقا احترام گذارند و به صدای این قاره گوش فرا دهند.


منبع: https://www.irna.ir/news/84830471/%D8%A2%D9%81%D8%B1%DB%8C%D9%82%D8%A7-%DA%86%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D8%B1%D9%88%DA%98%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B2%DB%8C%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%BE%D8%A7-%D8%AA%D8%B1%D8%AC%DB%8C%D8%AD-%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D9%87%D8%AFوی افزود: چین همه تلاش خود برای همکاری با کشورهای آفریقایی در جهت بهبود زیرساخت های محلی و کمک به توسعه پایدار خودمحور آفریقا انجام داده است.

طبق این بررسی، چین در اجرای طرح هایی چون جاده ها، سدها، راه آهن و پل ها کشورهای اروپایی را پشت سر می گذارد، در حالی که اروپا بر پروژه های انتزاعی مانند مبادلات قدرت نرم، استانداردهایی با کیفیت بالا و مقوله تغییرات آب و هوایی تسلط دارد.

این بررسی، نتیجه یافته های مبتنی بر پاسخ های از بیش از یک هزار سیاستگذار در ۲۵ کشور آفریقایی بود که رقابت سخت بین اتحادیه اروپا و چین در آفریقا را رسد می کردند.

وی یادآور شد که از زمان تاسیس مجمع همکاری چین و آفریقا، شرکت های چینی بیش از ۱۰ هزار کیلومتر راه آهن، تا ۱۰۰ هزار کیلومتر جاده، نزدیک به یک هزار پل و تقریبا یکصد بندر در آفریقا احداث کرده و بیمارستان و مدارس بسیاری  ساخته اند.

در این میان، وانگ ون‌بین سخنگوی وزارت  امور خارجه چین در مورد این تحقیق اظهارنظری داشت و اعلام کرد که زیرساخت ها یکی از گلوگاه های توسعه آفریقاست.

این مقام چینی گفت که برخی همکاری چین و آفریقا را مورد تحقیر قرار می دهند و کیفیت زیرساخت ها را ناچیر می شمرند. اما اینکه چه چیزی به عنوان زیرساخت باکیفیت به حساب آید و چه کسی واقعا متعهد به رفاه مردم آفریقا باشد، مساله ای که مردم آفریقا بهتر از هر کس دیگری از آن مطلع هستند.

به گفته پژوهشگران، چین با دقت نظامی سازمان یافته، به برخورداری از سرعت و قابلیت اطمینان معروف است.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از تارنمای استار (the-star.co.ke)، این بررسی نشان داد چین در زمینه تصمیم گیری و تکمیل به موقع پروژه ها در آفریقا از اتحادیه اروپا پیشی گرفته است.