آقای خزاعی یک سال گذشت و خبری از نشست خبری نشد!

این در حالی است که خزاعی در صحبت‌های خود در مراسم مختلف با اشاره به اهمیت رسانه‌ها در پیشبرد برنامه‌های سازمان سینمای و ارتقای سطح کیفی سینمای ایران، وعده برگزاری این نشست خبری در آینده‌ای نزدیک را داده است. آینده‌ای که هنوز از راه نرسیده و اهالی رسانه نیز چاره‌ای ندارند که پاسخ پرسش‌های خود را در محتوای سخنرانی‌های خزاعی و در خوش‌بینانه‌ترین حالت در پاسخگویی کوتاه‌مدت خزاعی در جمع خبرنگاران و در حاشیه برگزاری آیین‌های سینمایی بیایند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، در حالی که دوران مدیریت محمد خزاعی بر سازمان سینمایی کشور وارد دومین سال خود شده، اما هنوز خبری از برگزاری یک نشست خبری رسمی و پاسخگویی وی به پرسش‌های پرتعداد خبرنگاران فراهم نشده است.

مشکلات معیشتی اهالی سینما، اوضاع نابسامان اکران و کم‌رونق شدن گیشه، برخورد‌های سلیقه‌ای در قبال نظارت و ممیزی و در نهایت فقدان سیاست یکپارچه درباره جشنواره‌های سینمایی نیز از معضلات دیگری است که در این سال‌ها و به شکل پررنگ‌تری در این ماه‌ها خود را نشان داده است. مجموعه این عوامل نشان می‌دهد که لازم است خزاعی در کنار حضور پررنگش در سفر‌های استانی و البته رویداد‌های سینمایی، به این مطالبه اهالی رسانه نیز توجه کرده جلسه‌ای را نیز به پاسخگویی پرسش‌های اهالی رسانه و تبادل نظر با آنان اختصاص دهد.

این موضوع زمانی پررنگ‌تر می‌شود که بدانیم سینمای ایران در سال‌های گذشته با مشکلات بنیادین و قابل‌توجهی در حوزه‌های تولید، اکران و بازاریابی داخلی و بین‌المللی مواجه بوده است. از سوی دیگر شیوع کرونا نیز به این روند نامطلوب سرعت بخشیده و در نهایت نبود فیلم‌های قوی در ناوگان اکران (که خود تابع دلایل متنوعی است) باعث شده تا این روز‌های سینمای ایران بیش از پیش به ورطه هولناک ورشکستگی کامل نزدیک شود.

آقای خزاعی از نشست خبری چه خبر؟

یک‌سال از مدیریت خزاعی بر کرسی مدیریت سازمان سینمایی گذشته اما همچنان خبری از برگزاری نشست خبری وی با اهالی رسانه نیست.

در این یک سال، خزاعی بیشتر ترجیح داده که با انجام سفر‌های استانی به اوضاع سینما در مناطق مختلف کشور و به ویژه مناطق دور از پایتخت رسیدگی کند. این بازدید‌ها هم شامل بخش‌های سخت‌افزاری و زیرساختی می‌شود و هم رسیدگی به وضعیت هنرمندان و سرمایه‌های سینمایی نقاط مختلف کشور اشاره دارد. با این حال به نظر می‌رسد وفور این سفر‌ها که می‌تواند به نقطه قوت رئیس سازمان سینمایی تبدیل شود، گاهی در دایره نقاط ضعف قرار می‎گیرد چراکه بین اهالی رسانه و فعالان سینمایی، این گزاره بسیار جدی است که عدم حضور خزاعی در تهران و غلبه رسیدگی به موضوعات استانی باعث شده تا او از برخی تصمی گیری‌ها و سیاستگزاری‌های کلان سینمایی نیز غافل شود.

در یک سال اخیر و از مهرماه سال ۱۴۰۰ که خزاعی سکاندار مدیریت سینمایی کشور شده، رویداد‌هایی همچون جشنواره فیلم کوتاه تهران (دو دوره) و جشنواره‌های فیلم حقیقت، فجر و رشد برگزار شده است. علاوه بر این رویدادها، حواشی فراوانی دامنگیر سینمای ایران در حوزه‌ها مختلف شده که البته همان‌گونه که اشاره شد خزاعی به صورت پراکنده و موردی پاسخگوی آن‌ها نیز بوده است، اما این اظهارنظر‌ها نه در پاسخگویی مستقیم به اهالی رسانه بلکه در روندی یک‌طرفه و از بالا به پاین رخ داده است. از سوی دیگر تقویم سینمایی کشور تا پایان سال ۱۴۰۱ شامل دو رویداد مهم شانزدهمین جشنواره سینما حقیقت و چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر می‌شود که بیش از هرچیز ضرورت برگزاری یک نشست خبری مفصل با رئیس سازمان سینمایی را ضروری می‌سازد.

انتهای پیام/


منبع: https://ana.press/fa/news/815880/%D8%A2%D9%82%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%B2%D8%A7%D8%B9%DB%8C-%DB%8C%DA%A9-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%DA%AF%D8%B0%D8%B4%D8%AA-%D9%88-%D8%AE%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%86%D8%B4%D8%B3%D8%AA-%D8%AE%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D9%86%D8%B4%D8%AF

مطالبه روشن اهالی رسانه از رئیس سازمان سینمایی؛