«آیت‌الله جوادی آملی» در جشنواره کتاب سال دانشجویی تجلیل می‌شود

وی افزود: وظیفه ما و متولیان امر در حوزه فرهنگ حمایت از کارهای فاخر است که این موضوع باعث می‌شود وضعیتی که امروز در فضای مجازی شاهد آن هستیم را نداشته باشیم.

دکتر حامد علی‌اکبر زاده، رییس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی و دبیر این ۴ جشنواره و مسابقه اظهار کرد: جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی از سال ۱۳۷۳ آغاز شده است و هدف از آن حمایت از دانشجویان اهل فکر و اندیشه و صاحب‌قلم است و دغدغه آن‌ها ایجاد یک مجمع برای معرفی این دانشجویان و مورد تقدیر قرار دهد.

دبیر بیستمین جشنواره ملی پایان‌نامه سال دانشجویی بیان کرد: امسال و در این دوره ۷۲۷ اثر دریافت شده است که ۵۲ درصد آثار از آقایان و ۴۸ درصد آثار از خانم‌ها به دبیرخانه ارسال‌شده است. در این دوره از ۶ اثر برگزیده و ۱۲ اثر تقدیر تجلیل خواهد شد. در حاشیه این دوره نیز استاد احمدرضا دهپور به‌عنوان استاد راهنمای برتر تجلیل خواهد شد.

علی‌اکبر زاده ادامه داد: در مرحله مقدماتی دومین دوره مسابقات ملی کتاب سه‌دقیقه‌ای ۱۵ واحد در ۱۲ استان همکاری کردند که از بین ۲۵۵ شرکت‌کننده ۲۱ نفر به مرحله نیمه‌نهایی راه یافتند. در بیست و نهمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی نیز ۶۱۲ اثر دریافت شد که در اختتامیه ۶ اثر به‌عنوان برگزیده و ۱۲ اثر به‌عنوان شایسته تقدیر معرفی و تقدیر خواهد شد.

وی تصریح کرد: در جهاد دانشگاهی بیش از پیش وظیفه خود می‌دانیم که یار دانشجویان، اساتید و محققان باشیم و معتقدیم اگر یک جوان اثری را نوشت به چاپ آن اثر کمک کنیم، زیرا چاپ اثر هر فرد یک اعتماد به نفس می‌دهد تا آثار بعدی را هم تألیف کند. همچنین علاقه‌مند هستیم با ارتباط با بنیاد ملی نخبگان خدمات ویژه‌ای را برای این گروه در بحث چاپ و نشر داشته باشیم و با یک رویکرد جهادی در این زمینه به آن‌ها کمک کنیم.

** رحیمیان: رسالت داریم در جهاد دانشگاهی نیاز‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را تامین کنیم

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با تاکید بر اجرای موفق ۲۸ دوره جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی، آن را از قدیمی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین فعالیت فرهنگی جهاد دانشگاهی در عرصه کتاب عنوان کرد.

در این نشست جمال رحیمیان، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با اشاره به کارنامه درخشان این نهاد در زمینه رشد و تعالی فرهنگ کتاب و کتابخوانی بیان کرد: جهاد دانشگاهی به‌عنوان بازوی توانمند ستاد انقلاب فرهنگی، پس از انقلاب و بازگشایی دانشگاه‌ها یکی از مأموریت خود را تأمین منابع علمی قرار داد و در آن زمان خوب درخشید.

تشریح برنامه‌های جهاد دانشگاهی در هفته کتاب؛

رییس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی در رابطه با نحوه برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات این سازمان اظهار کرد: مرحله مقدماتی ششمین دوره مسابقات ملی پایان‌نامه سال دانشجویی در ۱۸ واحد جهاد دانشگاهی در ۱۴ استان برگزار شد که در این مرحله ۳۰۰ دانشجو شرکت کردند و از این تعداد ۲۸ دانشجو بر مرحله بعدی راه یافتند که این افراد ۱۶ آبان ماه در قالب ۴ گروه ۷ نفره به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

رحیمیان افزود: در هفته کتاب چهار برنامه (بیست و نهمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی، بیستمین جشنواره ملی پایان‌نامه سال دانشجویی، ششمین دوره مسابقات ملی پایان‌نامه سال دانشجویی و دومین دوره مسابقات ملی کتاب سه دقیقه‌ای) اجرا می‌شود که از کارهای ترویجی خوب در حوزه کتاب و کتابخوانی هستند.

رییس سازمان انتشارات ادامه داد: چند سالی است که در حاشیه این جشنواره استادان خادم کتاب هم معرفی می‌شوند. در این دوره آیت‌الله جوادی آملی و دکتر مهدی محقق انتخاب شده‌اند. بخشی دیگری هم داریم به‌عنوان تجلیل از دانشجویان فعال در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی که سیده خدیجه صمدی به‌عنوان مروج کتاب و کتاب‌خوانی معرفی شد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با اشاره به مسابقات کتاب سه دقیقه‌ای آن را تشویقی برای فرهنگسازی کتابخوان معرفی کرد.

آیت‌الله جوادی آملی و دکتر مهدی محقق در حاشیه جشنواره کتاب سال دانشجویی، همزمان با هفته کتاب تجلیل می‌شوند.

به گزارش گروه فرهنگ آنا، نشست خبری برنامه‌های هفته کتاب جهاد دانشگاهی در سطح دانشگاه‌های کشور، آبان در ساختمان معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی با حضور جمال رحیمیان، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی و حامد علی‌اکبرزاده، رییس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی برگزار شد.

** تقدیر از آیت‌الله جوادی آملی به‌عنوان استاد خادم کتاب

انتهای پیام/


منبع: https://ana.press/fa/news/812266/%D8%A2%DB%8C%D8%AA%E2%80%8C%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D9%84%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AC%D8%B4%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B1%D9%87-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%AC%D9%88%DB%8C%DB%8C-%D8%AA%D8%AC%D9%84%DB%8C%D9%84-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%B4%D9%88%D8%AF

وی در رابطه با جشنواره ملی پایان نامه سال دانشجویی که بیستمین دوره آن در حال اجرا است، گفت: هدف این جشنواره تقویت روحیه خودباوری است. مسابقه پایان‌نامه سه دقیقه‌ای نیز مسابقه‌ای است که نسل جوان با آن ارتباط گرفته است.

وی با اشاره به این که در دهه ۶۰ اولین مکان برای تأمین کتاب، جهاد دانشگاهی بود، گفت: بحث نشر و انتشارات پس از آن نه تنها کمرنگ نشد، بلکه دقیق‌تر شد و رسالت خود را تأمین منابع در حوزه علوم قرار داد. در حال حاضر فعالیت نشر و ترویج آن در ۲۱ مرکز جهاد دانشگاهی در حال انجام است.