اتاق ایران در دانشگاه پامولانگ اندونزی افتتاح شد

محمدرضا ابراهیمی، رایزن فرهنگی کشورمان در اندونزی به ویژگی‌های جغرافیایی و تاریخی ایران اشاره کرد و گفت: ایران به نوعی در چهارراه فرهنگی و تمدنی جهان قرار دارد و همواره در طول تاریخ ارتباطات گسترده‌ای با ملل مختلف جهان داشته است.

امضای تفاهم نامه بین دانشگاه پامولانگ و رایزنی فرهنگی کشورمان توسط نور زمان و محمدرضا ابراهیمی پایان بخش این مراسم بود.


منبع: https://snn.ir/fa/news/1047535/%D8%A7%D8%AA%D8%A7%D9%82-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%BE%D8%A7%D9%85%D9%88%D9%84%D8%A7%D9%86%DA%AF-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%88%D9%86%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%81%D8%AA%D8%AA%D8%A7%D8%AD-%D8%B4%D8%AF

وی به زمینه‌های همکاری که شامل آموزشی، پژوهشی و خدماتی به جامعه است، اشاره کرد و گفت: امیدواریم با افتتاح اتاق ایران که منابع علمی خود را از رایزنی فرهنگی ایران تأمین می‌کند، این دانشگاه به ارتقای فرهنگ علمی و دانشگاهی برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آموزش زبان فارسی، ایرانشناسی و ارائه محصولات فرهنگی از جمله کتاب‌های علمی و فرهنگی برای مخاطبان خصوصاً دانشجویان در اتاق‌های ایران اشاره کرد.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی، روند ارتباط ایران با جهان پیرامون شکل تازه‌ای پیدا کرده و ایران به دلیل سابقه طولانی تمدنی و فرهنگی از ظرفیت بسیار بالایی جهت تأثیرگذاری بر روند‌های جهانی برخوردار است. اندیشه و سنت ایرانی اسلامی که با اندیشه ساکنان شبه جزیره مالایا شباهت دارد، امکان تعامل را فراهم کرده است.

در این مراسم که سالن تله کنفرانس دانشگاه با عنوان «همکاری علمی فرهنگی ایران و اندونزی» برگزار شد، بوبی آگوستیان، مسئول همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه پامولانگ در سخنانی، گفت: افزایش و توسعه منابع علمی در خصوص ایران برای دانشجویان، اساتید و محققان از اهداف همکاری با جمهوری اسلامی ایران و افتتاح اتاق ایران است که در مورد فرهنگ و تمدن دیرینه ایران به آشنایی هرچه بیشتر دست یابند.

نور زمان، رئیس دانشگاه پامولانگ به معرفی این دانشگاه پرداخت و افزود: این دانشگاه دارای بیش از ۸۲ هزار دانشجو با ۸ دانشکده و ده‌ها رشته است و قصد دارد کیفیت خود را ارتقا بخشد و از طریق ایجاد روابط، همکاری و نشست‌های علمی با کشور‌های دوست خصوصاً ایران به این اهداف نائل آید.

ابراهیمی حضور فعال در دانشگاه‌های اندونزی را از جمله برنامه‌های علمی فرهنگی رایزنی فرهنگی ایران برشمرد و افزود: با افتتاح اتاق ایران در دانشگاه پامولانگ، تاکنون تعداد ۷ دانشگاه معتبر اندونزی دارای اتاق‌های ایران هستند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، با توجه به اهمیت فرهنگ و نقش آن در روابط دو کشور ایران و اندونزی، اتاق ایران با حضور محمد خوش هیکل آزاد، سفیر و محمدرضا ابراهیمی، رایزن فرهنگی کشورمان و جمعی از اساتید و دانشجویان در محل دانشگاه «پامولانگ» اندونزی افتتاح شد.

در ادامه، آزاد، سفیر کشورمان در اندونزی با اشاره به ظرفیت‌های علمی و فرهنگی کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های علمی پیشرفت‌های خوبی داشته است و این آمادگی وجود دارد تجربیات و ابداعات در این بخش را منتقل کند.