احتمال وزش باد شدید و وقوع طوفان لحظه‌ای در اصفهان

وی اظهار کرد: احتیاط در سفرهای برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، تمهیدات لازم در جهت حفظ ماشین‌آلات کشاورزی، آمادگی راهداری به ویژه در گردنه‌های برف‌گیر، مسیرهای طوفان خیز و گرد و خاک، توقف فعالیت‌ها در فضای باز، انجام تدابیر پیشگیرانه برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید توصیه می‌شود.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی نسبتاً ناپایدار طی امروز و فردا بر روی استان است. بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق استان به صورت قسمتی تا نیمه ابری و مه رقیق گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: با تداوم فعالیت این سامانه امروز شهرستان‌های شرق اصفهان، اردستان، بادرود، میمه، شهرضا، کبوترآباد، مبارکه، مورچه‌خورت و ورزنه و در روز پنجشنبه بیشتر مناطق استان و نیز وقت جمعه نقاط شرق اصفهان، بادرود، خوروبیابانک، چوپانان میمه، مورچه خورت، ورزنه، خوانسار، دهق، نجف‌آباد و دهاقان تحت‌تأثیر سامانه خواهد بود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان درباره هشدار سطح زرد با فعالیت سامانه به صورت وزش باد شدید و طوفان‌های لحظه‌ای، تصریح کرد: فعالیت این سامانه از بعدازظهر امروز آغاز و تا اواخر وقت جمعه بیست‌و ششم اسفندماه با وزش باد نسبتاً شدید و شدید و در مناطق مستعد گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به جوی نسبتاً ناپایدار طی امروز و فردا بر روی استان، افزود: امروز در برخی مناطق به ویژه نیمه شرقی رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود. از عصر وقت با گذر موج شمالی، گاهی افزایش ابر و برای روز پنجشنبه باد نسبتاً شدید تا شدید و احتمال رگبار پراکنده انتظار داریم.

امینی با تاکید بر اینکه اوج فعالیت سامانه وزش باد شدید و طوفان‌های لحظه‌ای روز پنجشنبه بیست و پنجم اسفندماه پیش‌بینی شده است، گفت: اختلال و کاهش دید در جاده‌های شمال و شمال شرق و شرق به واسطه گردو خاک محلی، احتمال اختلال در سفرهای بین شهری به ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی برفگیر به علت کولاک برف، احتمال آسیب به صنعت کشاورزی، آسیب به سازه‌های شهری و روستایی، احتمال شکستن درختان فرسوده، اختلال در مسیر تردد محورهای مواصلاتی اصفهان به یزد و قم با گرد و خاک، اصفهان به چهارمحال و بختیاری وکهکیلویه و بویر احمد با کولاک برف از اثرات مخاطرات این سامانه است.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین میاندشت با دمای پنج درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.


منبع: https://www.imna.ir/news/648114/%D8%A7%D8%AD%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%84-%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%AF-%D8%B4%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D9%88-%D9%88%D9%82%D9%88%D8%B9-%D8%B7%D9%88%D9%81%D8%A7%D9%86-%D9%84%D8%AD%D8%B8%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۹ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.