اختتامیه سوگواره ملی شعر «رواق سرخ» برگزار شد

به گزارش گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، مرتضی سعیدی‌زاده، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) یکشنبه ۲۷ آذر در آیین اختتامیه سوگواره ملی شعر «رواق سرخ» که به مناسبت گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد، اظهار کرد: در سراسر ایران اسلامی و در هر نقطه از این کشور، نام و نشانی از فرزندان حضرت موسی بن کاظم (ع) به چشم می‌خورد.

مرتضی سعیدی‌زاده ادامه داد: ‌ پیامی که امام علی بن موسی رضا (ع) به ما دادند و می‌دهند پیام زندگی و مبارزه خستگی‌ناپذیر و مجاهدانه است‌.

سعیدی‌زاده بیان کرد: امت مسلمان ایران از سال ۱۳۴۲ که نهضت امام خمینی (ره) در کشور شکل گرفت در سراسر ایران به ندای امام علی بن موسی‌الرضا (ع) پاسخ دادند و یک زندگی و مبارزه خستگی‌ناپذیر را شروع کردند و مجاهدانه در تلاش هستند تا به افق اعلای خود که تمدن اسلامی است برسند. 

انتهای پیام/


منبع: https://ana.press/fa/news/820862/%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%AA%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%87-%D8%B3%D9%88%DA%AF%D9%88%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%85%D9%84%DB%8C-%D8%B4%D8%B9%D8%B1-%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%82-%D8%B3%D8%B1%D8%AE-%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%B4%D8%AF

او اضافه کرد: حضرت امام علی بن موسی‌الرضا (ع) در دوره بیست ساله امامت خود زندگی مجاهدانه داشتند و خداوند متعال نیز مُزد این جهاد را تقدیم این امام عزیز کرد.

او با اعتقاد به اینکه جهاد دری از درهای بهشت است که خداوند این در را بر روی خاصان از اولیای خود می‌گشاید، گفت: در چهارم آبان ماه امسال ۱۳ شهید بزرگوار را در حرم مطهر احمد بن موسی (ع) تقدیم کردیم که این شهیدان مانند همه شهیدان انقلاب اسلامی مزد مجاهدت امت حزب‌الله ایران را برای‌ همراهی با امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب خواهند گرفت.

سعیدی‌زاده همچنین با بیان اینکه ملت ایران هم مظلوم و هم مقتدر است، گفت: در بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) سعی کردیم به اندازه پَرکاهی و به اندازه بال مگسی در مسیر اعتلای فرهنگ شهادت و ولایت گام برداریم و این برنامه را که ماحصل تلاش فعالان در بنیاد، مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه آفرینش‌های هنری آثار قدس و مجموعه حوزه هنری استان است برگزار کنیم؛ امیدواریم این راه مسیری برای حوزه‌های مختلف باشد تا روایت این حادثه و اتفاق برای فرزندان و نسل آینده بماند. 

در حرم مطهر شاهچراغ (ع)؛

اختتامیه سوگواره ملی شعر «رواق سرخ» با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد.