جنتی همچنین از ارائه فعالیتهای فرهنگی در تفرجگاهها برای گفت و گو با خانوادهها در خصوص مساله حجاب و عفاف و سبک زندگی خبر داد و گفت: مجموعه این اقدامات در حوزه رسانه، فضای مجازی، فرهنگی، هنر، سریال و تلویزیون در دستور کار ستاد حجاب و عفاف قرار گرفته است و این مسائل دنبال میشود تا به سرانجام برسد.
وی تصریح کرد: معنای این سیاست آن نیست که نسبت به ترویج حجاب باید قصور داشته باشیم، در همان ابتدا تلاش شد موزاییکی سازی نشود و این سازمان به فعالیتهای خود در زمینه تبیین حجاب و آفات بیحجابی به ویژه در خانواده، امنیت اجتماعی و اخلاقی ادامه داده است.
ضعف ما در تبیین مساله حجاب است
وی از توسعه ویترین کتاب و پویشهای کتابخوانی در قالب حجاب و عفاف و خانواده خبر داد و گفت: اگر مردم از محتواهای فوقالعاده در این حوزه آشنا شوند، اتفاقهای خوبی را می توان رقم زد. مهمترین ضعف ما، ضعف در تبیین مساله حجاب است. مفاهیم در آحاد جامعه منتشر شده که باید فضای گفت و گو برای انتشار این محتواها فراهم شود.
امیدواریم مسائل سیاسی بر لایحه حجاب غالب نشود
عزت زمانی در پاسخ به خبرنگار ایرنا درباره موضع سازمان تبلیغات اسلامی پیرامون لایحه حجاب و عفاف گفت: این مساله نیازمند تصمیمگیری در سطح کلان است، به دولت آمده و مجلس هم تأکید کرده برای حفظ فضای دینی مردم تلاش میکند. امید است مسائل سیاسی بر آن غالب نشود.
عفاف و حجاب نتیجه یک سبک زندگی است
حجت الاسلام محمد جنتی دبیر جدید ستاد عفاف و حجاب در این نشست گفت: در مساله حجاب یک سری مبانی به عنوان راهبردهای اصلی برای پرداختن به این موضوع طراحی و بر اساس آن برنامهریزی شده است. حجاب و عفاف میوه و نتیجه یک سبک زندگی است و بر اساس سبک زندگی باید کار را دنبال کرد.
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حجتالاسلام روحالله حریزاوی امروز، شنبه ۱۳خرداد در نشست عفاف و حجاب و موضعگیری و برنامههای سازمان تبلیغات اسلامی در این عرصه اظهار داشت: پیرو منویات رهبر انقلاب از ابتدای بروز پدیده کشف حجاب و تلاش دشمن برای ترسیم یک میدان جدید فرهنگی در قالب دوگانه سازی و دو قطبی سازی جامعه، سیاست سازمان تبلیغات اسلامی، تبیین ضرورت یکپارچگی جامعه و پرهیز از دو گانهسازی و دو قطبی سازی است.
جنتی ادامه داد: اتفاقهای خوبی در کشور در حال رخ دادن است که باید روایتگری خوبی در این زمینه به عمل آید. ما نیز بنا داریم رویدادهایی را اجرا کنیم که فعالان رسانهای، تبلیغی و میدانی، کنشگران، بانوان رسانهای و کنشگر و دختران دانشجو و طلبهای که اثرگذاری بیشتری دارند، با اندیشههای پیش رو، برنامههایی برای خلاقیت و ایدهپردازی آنها اجرا شود.