انعکاس گسترده سخنان امام در مورد حجاب

آیت الله طالقانی نیز با بیان اینکه در اسلام اقتصاد زیر بنا نیست و در اسلام شرافت و آزادی انسان مقدم بر اقتصاد است گفتند : اگر رهبری اسلامی نبود با این مکتب ها نمی توانستیم این رژیم را منهدم کنیم.

وی ادامه داد : معنای حجاب اسلامی هم چادر نیست،چادر یکی از محاسنش این است که بهتر خانم‌ها را می‌پوشاند، اما به صورت‌های دیگر هم می‌توانند خانم‌ها همان‌قدری که مو را بپوشانند، مواضع زینت را هم بپوشانند، چون حجاب یکی از ضروریات دین اسلام است.

رهبر انقلاب در دیدار های امروز خود با فرهنگیان و بانوان قم از ضرورت رای به «جمهوری اسلامی» سخن گفته و رای به جمهوری مطلق را، نه به اسلام دانستند..

سیاست نفت در برابر ویزا از سوی دولت انگلیس

ولایتی ادامه داد :  شما میخواهید ثابت کنید گناه عظیم تخدیر و تحجر افکار عمومی صرفاً به گردن ناشرین و صاحب‌امتیازان مطبوعات است و اگر همه نویسندگان در تدارک روزنامه‌کاری می‌کردند اختناق بود و اجبار. اینجانب معروض می‌دارد که نمی‌شود انسان به داخل آب برود و خیس نشود و متأسفانه بعضی از شما حرفه مقدس قلم‌زنی را در خدمت موسساتی درآوردند که به جای رکن چهارم مشروطیت ستون پنجم شاه بودند و چه لزومی داشت که به چنین خدمتی ادامه دهند؟

ابراهیم یزدی معاون نخست وزیر در دبیرستان البرز تهران سخنرانی کرده و با اشاره به مشکلات موجود در سر راه دولت گفت : ذخیره غذایی کشور محدود و در حال اتمام است و اکنون تنها برای 33روز ذخیره در انبارها موجود است.

آقاشاهی مشاورضیاء الحق رئیس جمهور پاکستان در امور خارجی به ایران آمده است تا با مسئولان تازه مذاکره کند . گفته می شود سه موضوع سنتو(19) ، افغانستان و نیز بلوچستان در دیدار مقام های دو طرف مطرح شود ولی آن چه بدیهی به نظر می رسد این نکته است که ایران دیگر تمایلی به عضویت در یک پیمان وابسته به غرب یعنی سنتو ندارد.

ماباید تابع ملت باشیم

آیت الله طالقانی ادامه داد : اگر رهبری اسلامی نبود با این مکتبها نمی توانستیم این رژیم را منهدم کنیم.

انتهای پیام/


منبع: https://ana.press/fa/news/836486/%D8%A7%D9%86%D8%B9%DA%A9%D8%A7%D8%B3-%DA%AF%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%AF%D9%87-%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%AD%D8%AC%D8%A7%D8%A8

وی گفت: در اسلام به قدری حق به زنان داده شده که باید مردان قیام کنند و مطالبه حق نمایند… اسلام اولین دینی است که حق مالکیت مطلق به زن‌ها داده است. یعنی زن‌ها می‌توانند هم ثروت داشته باشند و هم در ثروتشان تصرف کنند. که این حق در دنیا نبوده و هنوز هم شاید در اروپا به این حد نباشد.

مد شدن ایسم های وارداتی

آیت‌الله طالقانی در گفت و گو با خبرگزاری پارس گفت : امروز که مبارزه در سطح عمومی کشور توسعه پیدا کرده و رژیم منهدم شده است ، شکل دیگری از مبارزه، پیشگیری و سازندگی است.

کارکنان زن هواپیمایی ملی ایران امروز نسبت به حجاب اسلامی زنان اعتراض کردند. خانم فرزانه نظرعلی به عنوان نماینده کارکنان زن هما در ویلا گفت: «حجاب ما زنان پاکی ماست و دولت باید برای خانم‌ها در جهت تقویت حجاب فکری اندیشه کند، نه حجاب ظاهری.در محوطه دانشگاه تهران مخالفان حجاب به منظور بزرگداشت روز جهانی زن تظاهرات کردند.

بعد از سخنان امام مبنی بر این که زنها بایستی با حجاب در ادارات حاضر شوند عده ای برای نهی از منکر بانوان بدحجاب از شیوه های ناپسندی استفاده کرده و در برخی موارد زنان بدحجاب و یا بی حجاب را مورد ضرب و شتم نیز قرار می دهند.

امام خمینی ادامه دادند: «این دولت موقت اسلامی دولتِ اسلامی شرعی است. من اطمینان کامل به دولت دارم و شما هم پشتیبانی کنید از این دولت که آن مسائلی که به عهدۀ او محول است، که یکی رفراندم است و از مسائل مهم وقت است، و یکی گذراندن قانون اساسی جدید است با آرای موکلین شما. تأسیس حکومت جمهوری اسلامی، غایت آمال همۀ مسلمین، غایت فرمان خدای تبارک و تعالی [است]. باید از این حکومت پشتیبانی کنید تا بتواند در یک محیط آزاد، در یک محیط صحیح، کارهایی که به او محول شده است انجام دهد.

رهبر انقلاب امروز با تعدادی از بانوان قم دیدار کرده و از آنان خواستند در رفراندوم آینده شرکت کرده و به جمهوری اسلامی رای دهند « همۀ شما باید رأی بدهید؛ رأی «جمهوری اسلامی»، نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد. شما هم باید رأی بدهید؛ شما هم فرقی با سایرین ندارید بلکه شما مقدّمید بر مردها. مردها در دامن شما بزرگ شدند؛ شما تربیت کنندۀ مردها هستید. قدر خودتان را بدانید. اسلام قدر شما را می‎داند. شما همه شرکت کنید در این رفراندمی که خواهد شد و رأی بدهید برای جمهوری اسلامی.

صدها تن از مسافران ایرانی شرکت های هوایی که به لندن پرواز کرده اند در بازداشتگاه فرودگاه هیترو لندن به سر می برند.از زمان پیروزی انقلاب و خروج اتباع خارجی از ایران تنها کشوری که روابط بسیار خشن با مسافران ایرانی برقرار کرده دولت انگلستان است.  این کشور ایرانی ها را راه نداده و از فرودگاه به مقصد ایران باز می گردانند

انعکاس خارجی افزایش قیمت های نفت

در این میان چند کمپانی عمده نفتی اعلام کردند به سبب گران بودن نفت ایران واردات نفت از این کشور را تحریم خواهند کرد.

در تظاهرات امروز دانشگاه تهران، گروهی از زنان که علیه حجاب اسلامی شعار می‌دادند به سوی دادگستری رفته و در اجتماعی که در مقابل دادگستری برگزار شد قطعنامه‌ای علیه حجاب صادر کردند. گروه کثیری از زنان و مردان انقلابی مذهبی نیز در دانشگاه تهران به طرفداری از حجاب شعار دادند.

رهبر انقلاب به واسطه خطری که از جانب برخی تحریکات در زمینه رفراندوم آینده احساس می کنند این بار و در دیدار با فرهنگیان نیز بر ضرورت رای به جمهوری اسلامی تاکید می کنند : « آنها که در نوشتجاتشان از «جمهوری» دم می‎زنند ـ جمهوریِ فقط ـ یعنی اسلام نه. آنهایی که «جمهوری دمکراتیک» می‎گویند یعنی جمهوری غربی، جمهوری اسلامی نه. آنها می‎خواهند باز همان مصایب را با فرم دیگر برای ما به‎بار بیاورند. آنها اصلاً در این نهضت دخالت نداشتند.

شانمن مدعی است منابع موثق ایرانی این اسامی را در اختیار وی  گذاشته‌اند . شانمن اعضای شورای انقلاب را به این شرح اعلام کرد : امام خمینی، آیت‌‌الله لاهوتی، حجت‌الاسلام ربانی، آیت‌الله دکتر بهشتی، حجت‌الاسلام دکتر مفتح، آیت‌الله انواری و سرهنگ زمانی و اضافه کرد دکتر آهنی (احتمالاً دکتر آهنچی) هم مشاور نزدیک شورای انقلاب است.

آیت الله طالقانی همچنین در مصاحبه با روزنامه های عرب زبان از شهادت امام موسی صدر خبر داده و گفتند : فکر نمی کنم ایشان زنده باشند.

وی گفت : این که برخی ها میگویند در ساختن ایران همه گروه ها اعم از چپ و راست ، مسلمان و غیر مسلمان باید شرکت کنند حرفی بی معنی است.

امروز در تعدادی از مدارس دخترانه تهران تظاهراتی در جهت موافقت و یا مخالفت با حجاب اسلامی برگزار شد. این تظاهرات در دبیرستان‌های دخترانه مرکز و شمال و قسمتی از غرب تهران گسترده‌تر بود.

تظاهرات مخالفان حجاب

ابراهیم یزدی معاون نخست وزیر نیز در مدرسه البرز سخنرانی کرد و گفت ایران 33روز بیشتر آذوقه ندارد ، وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : دو جهان بینی بیشتر نداریم ؛ توحید و شرک و ایران را فقط مسلمانان باید بسازند.

در اسلام اقتصاد زیربنا نیست 

دو جهان بینی بیشتر نداریم : توحید و شرک

ایران از سنتو خارج می شود 

به گزارش گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، امروز نظر امام در مورد اینکه زنان باید با حجاب در ادارات ظاهر شوند انعکاس وسیعی در جامعه پیدا کرده است ، عده ای در مخالفت با حجاب اسلامی تظاهرات کرده و عده زیادی از زنان مسلمان نیز در دفاع از حجاب به خیابان ها آمدند . در این میان برخی با سوء استفاده از نظر امام مزاحم برخی از زنان بدحجاب و یا بی حجاب می شوند که تعدادی از شاگردان امام با آن مخالفت کردند.

آیت‌الله اشراقی افزود: اما فکر می‌کنم مردم مسلمانی که آشنا با احکام اسلامی دارند با این‌که همه اشتیاق کامل دارند که حجاب اسلامی باشد و آقا نظر مبارکشان این است که همه جا حجاب اسلامی رواج یابد.

دولت انگلیس به تعدادی از مسافران ایرانی گفته است به علت این که ایران دیگر به ما نفت نمی فروشد دیگر شما حق ورود به خاک ما را ندارید.

ولایتی در این نامه نوشت : شما می گوئید ناشرین روزنامه را نباید با نویسندگان آن عوضی گرفت و با یک چوب همه را راند، بنده با کمال تواضع سوال می‌کنم که ناشر بدون کمک نویسندگان چه چیزی را نشر می‌داده است؟ مگر نه این‌که گروهی از نویسندگان مستقیماً مقاله توجیهی برای انقلاب شاه و ملت می‌نوشتند …این مقالات به اضافه اخبار سانسور شده جعلی و نیمه صحیح شاهانه و مقداری تبلیغات برای مصرفی کردن هرچه بیشتر جامعه، یک روزنامه مهم صبح یا عصر تهران را تشکیل می‌داد و کلاً وسیله‌ای می‌شد برای توجیه مشروعیت رژیم.

رخدادهای 17 اسفند 1357

امام خمینی به همه گروه های اجتماعی حتی کمونیست های نیز توصیه کردند به جمهوری اسلامی رای دهند چرا که ملت جمهوری اسلامی می خواهد « ما باید تابع ملت باشیم. نباید قلم دست بگیریم و توی منزل بنشینیم و هرچه می‎خواهیم بنویسیم. صلاح نیست. این برمی‎گرداند آن مسائل و مصایب سابق را؛ خیانت است به ملت. کمونیستها هم باید جمهوری اسلامی بخواهند.

ایران فقط 33روز ذخیره غذایی دارد

جمهوری تنها، نه به اسلام است

کمبود شدید سوخت هواپیما شرکت های هواپیمایی آمریکایی را ناگزیر ساخت پروازهای روزگذشته خود را لغو کنند.

فکر میکنم امام موسی صدر شهید شده است  

رالف شانمن فعال حقوق بشر در یک کنفرانس مطبوعاتی در هتل اینترکنتینانتال اسامی چند عضو شورای انقلاب اسلامی ایران را فاش کرد .(15) شانمن که با طرح مسایلی علیه سرهنگ توکلی باعث کناره‌گیری او از ارتش ملی شد با اعلام اسامی اعضای شورای انقلاب بار دیگر مسایل بحث‌انگیزی را مطرح کرده است.

رکن چهارم مشروطیت یا ستون پنجم شاه

سخنان رهبر انقلاب در جمع طلاب فیضیه قم انعکاس گسترده ای در تمام محافل و مجامع یافته است.

یزدی با اشاره به این که انقلاب ایران اسلامی است ادامه داد : در اسلام دو جهان بینی بیشتر نداریم یا توحیدی و یا شرک و کفر. یزدی ادامه داد : ما باید جامعه ای تاسیس کنیم که معیارهای توحیدی بر آن حاکم باشد. .

آیت‌الله اشراقی داماد امام در این زمینه گفت: امیدوارم که این حرف درست نباشد که مردم بخواهند با شدت عمل نهی از منکر کنند، اما خلاصه خواست امام این است که باید حجاب اسلامی رواج پیدا کند و مملکت، مملکت اسلامی است و ما جمهوری اسلامی را داریم پایه‌گذاری می‌کنیم. باید قوانین اسلامی مو به مو به قدر امکان اجرا بشود.

وی ادامه داد : امروز ایسم های وارداتی یک مقداری مد شده است بی آنکه عمقی داشته باشد . من همیشه پیشنهاد کرده ام که اعلام کنند ما حاضریم افراد و گروه ها در یک میزگردی بنشینند و مسائل مکتبی خود را منصفانه و واقع بینانه مطرح کنند.

رهبر انقلاب امروز با فرهنگیان و دانش آموزان قم دیدار و گفت و گو کردند . ایشان در این دیدار خطاب به مردم ایران گفتند : «از دولت موقت خودتان پشتیبانی کنید. مفسده‎جوها که می‎خواهند بهانه پیدا کنند و تضعیف کنند دولت اسلامی را، به دهان آنها مشت بزنید. تبعیت از دولت موقت اسلامی لازم است..

مردها باید برای برابری با زنان قیام کنند

خبرگزاری فرانسه به نقل از آیت الله طالقانی مدعی شد امام موسی صدر به شهادت رسیده است.

در این میان شعبه کمپانی رویال داچ شل در پاریس اعلام کرد که مجبور شده است یک محموله 220هزار تنی نفت ایران را با قیمت تعیین شده از سوی ایران خریداری کند و محافل نفتی نگران هستند این کار کمپانی شل بدعتی شود و به متلاشی شدن اتحاد شرکت های نفتی بینجامد.

امروز نظر امام در مورد اینکه زنان باید با حجاب در ادارات ظاهر شوند انعکاس وسیعی در جامعه پیدا کرده است ، عده ای در مخالفت با حجاب اسلامی تظاهرات کرده و عده زیادی از زنان مسلمان نیز در دفاع از حجاب به خیابان ها آمدند . در این میان برخی با سوء استفاده از نظر امام مزاحم برخی از زنان بدحجاب و یا بی حجاب می شوند که تعدادی از شاگردان امام با آن مخالفت کردند.

موضوع رژیم کمونیستی افغانستان و نیز تمایلات جدایی طلبانه در بلوچستان که مشکل مشترک بین ایران و پاکستان است نیز از دیگر موضوعات مورد بحث طرفین در این مذاکرات محسوب می شود.

انعکاس وسیع نظر امام در مورد حجاب اسلامی

تبعیت از دولت موقت لازم است

وی ادامه داد: در اینجا دیگر موردی برای ایدئولوژی‌های مختلف که بخواهند مطرح بکنند و موضع‌گیری بکنند، برای همیشه باقی نمی‌ماند… در اسلام آزادی و شرافت انسان مهم‌تر از اقتصاد است. اقتصاد از نظر اسلام زیربنا نیست.اسلام انسان را با شرایط اقتصادی منشا تحول و تکامل می داند.

افشای اسامی اعضای شورای انقلاب

دکتر ولایتی طی نامه‌ای خطاب به محمدعلی سفری، دبیر سندیکای نویسندگان از مشی برخی از روزنامه ها انتقاد کرد.

گروه زیادی از مسافران هواپیمایی ملی ایران برای اعتراض به چگونگی فروش بلیت به مقصد لندن و اعتراض به رفتار انگلیسی ها در مقابل دفتر فروش هما در خیابان ویلا تجمع کردند.

آیت الله طالقانی به خبرنگاران عرب گفته است به رغم اعتقاد پاره ای از افراد فکر نمیکنم که امام موسی صدر زنده باشند.