اهمیت حفاظت از محیط زیست برابر با جان انسان‌ها است

وی افزود: برنامه محیط زیست سازمان ملل «یونپ» (UNEP) این مسابقه را با موضوع «اهمیت حفاظت از لایه اوزون برای موجودات زنده» در سه رشته نقاشی، عکاسی و طراحی گرافیکی (طرح‌های دیجیتالی یا کامپیوتری با کمک نرم‌افزارهای گرافیکی کامپیوتر یا موبایل) برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید یوسف‌پور امروز _چهارشنبه بیست‌وسوم آذرماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مامک امامی، نوجوان ۱۴ ساله از مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرکرد، در مسابقه هنری محیط زیست سازمان ملل ( UNEP)، در رشته عکاسی موفق به کسب رتبه سوم ملی شد.

وی گفت: این مسابقه با هدف آگاهی‌رسانی در خصوص اهمیت حفاظت از لایه اوزون برای موجودات کره زمین و تداوم تشویق حمایت عموم مردم در مورد مواد مخرب این لایه و حذف گازهای گلخانه‌ای از سوی برنامه محیط زیست سازمان ملل، با همکاری دفاتر ملی اوزون در کشورهای عضو برگزار شد.

وی اضافه کرد: هنگامی که وضعیت اکوسیستم‌ها به هم می‌ریزد و نظم حاکم بر آن دچار اختلال می‌شود، این اختلال بر تمام کره زمین تأثیر می‌گذارد، تمام مشکلات زیست محیطی عواقب و پیامدهای گسترده‌ای برای سلامتی کره زمین و ساکنان آن دارد.

وی تصریح کرد: محافظت از محیط زیست اهمیتی برابر با مراقبت از جان انسان‌ها دارد، لازمه این امر کسب آگاهی در خصوص محیط زیست است، فعالیت‌های انسانی تأثیرات مخربی در بسیاری از اکوسیستم‌ها دارد که ادامه آن می‌تواند سلامت کره زمین و تمامی موجودات زنده و غیر زنده را به خطر بیندازد.


منبع: https://www.imna.ir/news/626656/%D8%A7%D9%87%D9%85%DB%8C%D8%AA-%D8%AD%D9%81%D8%A7%D8%B8%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%AD%DB%8C%D8%B7-%D8%B2%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1-%D8%A8%D8%A7-%D8%AC%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D9%87%D8%A7-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: تخریب محیط زیست، منابع طبیعی زمین مانند تأمین آب پاک و مواد غذایی را تهدید کرده و می‌تواند منجر به اختلال در عملکرد طبیعی منطقه‌ای شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه در مرحله ملی برگزیدگان این مسابقه معرفی و نفرات اول هر بخش به مرحله بین‌المللی در منطقه آسیا و اقیانوسیه معرفی شدند، تصریح کرد: در مرحله ملی و در رشته عکاسی اثر مامک امامی ۱۴ ساله از مرکز شهرکرد استان چهارمحال‌وبختیاری با مربی‌گری معصومه مهری رتبه سوم این بخش را به دست آورد.

یوسف‌پور با اشاره به اهمیت محیط زیست، خاطرنشان کرد: محیط زیست منبع زیبایی طبیعی بوده و طبیعت برای سلامت جسمی و روحی لازم است، اما زیبایی طبیعی این سیاره در معرض خطر است، بسیاری از گونه‌های حیوانات و گیاهان در حال انقراض هستند و با ساخت ساختمان‌ها و کارخانه‌های جدید، روز به روز از میزان زیبایی‌های طبیعی کاسته شده و جای آن را آسمان خراش‌ها و کارخانه‌های آلاینده می‌گیرند.