اولین خانه محیط زیست اهواز افتتاح شد

محمدجواد اشرفی، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز در این آئین بر اشاعه فرهنگ محیط زیستی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی و فرهنگی برای مسائل محیط زیستی تاکید کرد و گفت: مردم و سازمان‌های مردم نهاد چه در قالب تشکیلات مردمی و چه خودجوش می‌توانند کمک حال بسیار خوبی برای حفظ محیط زیست باشند.

وی از فعالیت ۱۵۴ مجتمع فرهنگی در خوزستان خبر داد و اضافه کرد: می‌توانیم با فعال کردن این مجموعه‌ها در حوزه محیط زیست و نصب ِاِلمان‌ها و تابلوهایی در این حوزه، به حفظ محیط زیست کمک کنیم.

وی بر ضرورت برگزاری اتاق خبر شورای اطلاع‌رسانی با حضور مدیرکل محیط زیست استان و اصحاب رسانه تاکید کرد و ادامه داد: در این جلسه می‌توان با کمک رسانه‌ها نسبت به انجام فعالیت‌های حوزه محیط زیستی اقدام کرد.

حجت‌الاسلام کلاه‌کج با اشاره به اینکه سمن‌ها و انجمن‌های بسیاری در حوزه محیط زیست فعال هستند که باید با کمک آنها یک‌سری کارهای مردمی تعریف شود، اضافه کرد: رکن اول محیط زیست مردم هستند و باید با مردمی کردن آن به ایجاد فضایی بهتر کمک شود.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج عصر امروز_ چهارشنبه بیست‌وچهارم اسفندماه_ در آئین افتتاح اولین خانه محیط زیست اهواز با بیان اینکه حضور محیط زیست در بسیاری از عرصه‌ها دیده می‌شود، اظهار کرد: معتقدم اگر از ناحیه مدیران ارشد استان و کشور توجه جدی به محیط زیست شود، آن موقع می‌توانیم بگوییم خوزستان و اهواز زیبایی خواهیم داشت.

وی با تقدیر از سازمان محیط زیست برای راه‌اندازی این خانه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، تصریح کرد: این اقدام عیدی به حوزه فرهنگ خوزستان در آستانه سال جدید است که امیدواریم بتوانیم خدمات پر خیروبرکتی را در این حوزه ارائه دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به نقش مهم و تأثیرگذار رسانه در حوزه‌های مختلف از جمله محیط زیست اشاره کرد و افزود: اگر رسانه درست و در مسیر خود یک مسئله‌ای را پیگیری کند، می‌تواند به موفقیت برسد.

منبع: مهر


منبع: https://www.imna.ir/news/648232/%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%85%D8%AD%DB%8C%D8%B7-%D8%B2%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%A7%D9%87%D9%88%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D9%81%D8%AA%D8%AA%D8%A7%D8%AD-%D8%B4%D8%AF

وی با اشاره به اینکه اگر فشارهای مردمی در حوزه حفظ محیط زیست نباشد حتماً نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود، خاطرنشان کرد: به اهمیت حضور مردم در راستای مسائل محیط زیست پی بردیم و همین اتفاق و باور منتج به این شد که خانه‌های محیط زیست را در سراسر کشور تأسیس کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تمام قدرت و توان در خدمت مجموعه محیط زیست استان است، تاکید کرد: اگر قرار است مسئله‌ای ملی شود می‌توانیم آن را از طریق رسانه‌ها مطالبه کنیم.